th700? remonttia vai säätöä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja caprice 86, 22.8.2005.

  1. caprice 86

    caprice 86 1st gear

    eli liitytään tietämättömien joukkoon ja kysytään kun ei osata,auto -86 caprice stw ja laatikko taitaa olla tuo th700. tämmöinen vika ilmennyt .liikkeelle lähtö tapahtuu normaalisti mutta seuraavassa vaihtovälissä kierrokset nousee huimasti ennen vaihtoa mutta auto ei juurikaan kulje. sama toistuu aina kun yrittää kiihdyttää. öljyt vaihdoin ei liene tarkoitus olla mustat.kuka korjaa uusimaa alueella edullisesti?
     
  2. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Jos laatikko on alkuperäinen ja 4-lovinen se on todennäköisemmin th200r4.Ei tosiaankaan kuulu olla mustat öljyt,jos vika on tullut yhtäkkiä niin voi olla pieni mahdollisuus että tv-kaapelin säädöt on muuttuneet mutta jos ei korjaannu säätämällä niin varmaankin pääsee laatikkoa aukomaan.Eikä kannata etsiä sitä halvinta laatikkomaakaria,se voi tulla äkkiä kalliimmaksi kuin ammattimies.Osaajista Husso tulee ensinnä mieleen,ei varmaan halvin mutta osaa hommansa.
     
  3. etna

    etna 1st gear

    Pakat palanu eli kitkalevyt lopussa ja luultavasti välilevyt kierot jos öljy mustaa eli ei koskaan vaihdettu.Korjaus sarjoja saa mutta jos ei oo ennen tehny kannattaa ehkä kääntyä lootakorjaamon puoleen
     
  4. caprice 86

    caprice 86 1st gear

    pyysin tarjouksen powermatic:sta ja hinta oli aika suolainen enkä ala maksaan useita tuhansia euroja laatikosta, jos ei halvemmalla korjaannu paalaan koko vehkeen ja ostan toisen tilalle kuitenkin olis tarkoitus autoa päivittäin käyttää eikä perhe pikku kinneriin mahdu.tunnustan suoraan etten itse osaa tuolle laatikolle öljy + suodatin vaihtoja kummempaa tehdä. verhoilu ja hitsaus luonnistuu muttei auta tähän. niin laatikossa on ylivaihde tai " isoD" ja tuttu joka ehkä asiasta tietääkin väitti öljypohjan muodosta erottavansa että olisi tuo 700 aski.
     
  5. caprice 86

    caprice 86 1st gear

    pieni selvennys ..en sentään ihan tampio ole , toi autojen korjaaminen luonnistuu muuten mutta yhtään automaattia ei ole koskaan tarvinnut purkaa. tuon laatikon öljyt todellakin aivan mustat ja kitkerä haju kävi nenään= palanut. öljyä tuli ulos vajaa 6 litraa joka lienee normaalia.vika alkoi noin viikko sitten kun ajoin hieman liian reipasta vauhtia tietyömaan ohi jossa suuria kuoppia , aikaisemmin saman tyyppistä ilmennyt kylmällä laatikolla liikkeelle lähtiessä mutta siis loppunut lämmetessä.
     
  6. Havu

    Havu 1st gear

    Kurkkaas auton alle. Jos laatikon öljypohjassa on stanssattuna teksti "METRIC" on loota 99% th200 4r.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuola summitin katalogissa näyttää tomaattien hinnat pyörivän n. 650 (th-350) ja 1500 (th-700-r4) taalan tietämissä. Miten ihmeessä rikkinäisen kunnostaminen voi maksaa "useita tuhansia euroja" ?
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Saman verran maksaa korjaus Suomessa ko. laatikoihin.

    Voithan sä silti tilata ameriikasta ihan helvetin hyvän "tehdaskorjatun" laatikon, jonka joku Kuubasta uinut Eduardo on "korjannut". Ihan arpapeliä mitä paskaa sieltä tulee. Isolla rahalla saat hyvää tavaraa mutta ei sieltä sen takia kannata tilata, että odottaa saavansa muutamalla satasella jonkun erikoisen kisalaatikon.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    palanut mikä palanut ja korjata täytyy,ei mene pikku säädöillä.Korjaus kannattaa teettää asiantuntevassa pajassa vaikka vähän maksaakin,joka ukko sinne uudet levyt heittää ja toimii jonkin aikaa,mutta olis hyvä korjata myös syy eikä vaan seuraus.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    kannattaa kysellä lasse koskiselta hartolasta
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Se nyt pn viimeinen paikka mihin laatikkoansa kannattaa viedä. Niinhän ne mainostaakin...Jos sitä autoa meinaa itsellään pitää eikä halua ainoastaan myyntiremppaa niin paikat on jotain luokkaa nätkin Porissa tai Green-x Humppilassa mutta Hartolassa ne ei tiedä tuan taivaalllista laatikoista.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    En oo ikinä summitista tai muista vastaavista firmoista osia tilannu. Sain katalogit käsiini vasta muutama viikko sitten. Eli kuinkahan monella on todellakin (pahoja) kokemuksia kyseisistä mail-order putiikeista ? Eli oliko tuo "arpapeliä mitä paskaa sieltä tulee" lasauhdus vaan yleinen heitto vaan onko asia todella näin ? Ihmetyttää jos näin on kun tiedän ton jenkkien "älytömän" tuotevastuulain. Mutta kuten sanoin itselläni ei ole kokemusta eli viisaammat neuvokoon.
     
  13. PauliP

    PauliP 1st gear

    Se on TH700 jo vikakuvauksestakin päätellen, unohda nuo TH200 4R tietäjät (ei sillä, hyvä laatikko sekin on). Asian voit varmistaa sillä, että jos auto on Chevy-moottorilla, niin silloin on todennäköisesti 700:nen.

    Siitä on ainakin panta mennyt, jos ajat pitkään, menee myös pantarumpu (ellei ole jo mennyt). Panta kytkee kakkosen ja nelosen. Alussa oireilee siten että ykkönen ja kolmonen toimii.

    Jos tarvit apua korjaamiseen, laita yv.

    JA SINULLE "VIERAS", meneppä tutustumaan joskus lokaamaasi automaattivaihteistokorjaamoon. Siellä palvellaan erittäin hyvin oikeita asiakkaita ja osataan korjata nopeasti ja tehokkaasti automaattivaihteistot. Ja siellä niitä korjataan paljon.

    Kaiketi siellä ei vain viitsitä tuollaisten nimimerkki "VIERAIDEN" kanssa lätystellä joutavia jaaritteluja, siellähän palvellaan sekin aika asiakkaita.

    Ja sitten vielä, ennenkuin levittelee omia ns. kokemuksiaan julkisesti, kannattaa varmistaa että syyttää oikeata paikkaa, esim. Hartolassa on kaksi Jenkkiautokorjaamoa/varaosaliikettä. Siis kaksi Koskista. HÄPEÄ TYHMYYTTÄSI VIERAS! :soosoo:
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    JA SINULLE "VIERAS", meneppä tutustumaan joskus lokaamaasi automaattivaihteistokorjaamoon. Siellä palvellaan erittäin hyvin oikeita asiakkaita ja osataan korjata nopeasti ja tehokkaasti automaattivaihteistot. Ja siellä niitä korjataan paljon.

    Kaiketi siellä ei vain viitsitä tuollaisten nimimerkki "VIERAIDEN" kanssa lätystellä joutavia jaaritteluja, siellähän palvellaan sekin aika asiakkaita.

    Ja sitten vielä, ennenkuin levittelee omia ns. kokemuksiaan julkisesti, kannattaa varmistaa että syyttää oikeata paikkaa, esim. Hartolassa on kaksi Jenkkiautokorjaamoa/varaosaliikettä. Siis kaksi Koskista. HÄPEÄ TYHMYYTTÄSI VIERAS! :soosoo:[/quote]

    Eli toinen niistä mainostaa olevansa laatikkokorjaaja ? Kauno Koskinen on firman nimi ja itsellänikin on yksi laatikko siellä korjattu. Korjattiin useampaan kertaankin ja lopuksi työn teki ammattilainen toisessa liikeessä ja eikä sisuskaluista voinut päätellä että laatikon olisi tehnyt ihminen joka olisi asioista jotain tiennyt. nimimerkki "PauliP" tietäisi kyllä firman maineen jossei kuluttaisi aikaansa vieraiden agressiiviseen mustamaalaamiseen vaan harrastaisi amerikkalaisia autoja. Ymmärtänet että tässä pitkän linjan harrastajat yrittävät anonyymeinä pelastaa uusia oppivia harrastajia. Omana kokemuksena oli se että myöskään asiakaspalvelu ei ollut hääppöstä kun rahat oli sisässä ja paska käsissä/auton alla. Eikä ollut kommentointikaan painokelposta. Mutta eiköhän täällä pian joku kehu kuinka laatikkoremppa oli halpa ja on toiminut jo 40 000 km. Kun mittariin tulee tuollainen määrä puolessa vuodessa tajuaa että että laatikon korjauksesta voi päätellä jotain vasta muutaman sadan tuhannen jälkeen. Ja sellaisia laatikoista ei Hartolasta tule.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tämä ei ehkä ole oikea paikka antaa absoluuttisia totuuksia korjaamoiden laadusta, etenkään nimiä mainiten ja nimimerkin suojissa. Senveran olen jenkkilaatikoitakin tehnyt, että uskallan väittää että jokaisella korjaajalla joskus menneen pieleen. Mitä enemmän (määrä), monipuolisempaa mallivalikoimaa ja nopeammin niitä tekee, sitä enemmän tulee sattumia vaikka onnistumisprosetti olisi huippuluokkaa. Etenkin "harrastelaatikoiden" kyseessä ollessa.

    Aika harva meistä pystyy rankkaaman firmoja TODELLISEEN paremmuusjärjestykseen. On senverran subjektiiviset näkemykset ja suppeat kokemukset meillä kaikilla, loppu. Unohtakaa tämä avautumiseni, suuttumus tuli.
     
  16. PauliP

    PauliP 1st gear

    Tuo edellinen olin minä.
     
  17. caprice 86

    caprice 86 1st gear

    ok. öljypohjaan ei ole stanssattu mitään , silee levy. ja toi saamani tarjous powermaticista laitettakoon nyt sitten kaikille ihmeteltäväksi
    seuraava on siis suora lainaus heidän vastauksestaan..

    jos 1-2 väli luistaa niin vaiht. purettava ja sisälle uudet tiiv. ja jarrupanta, kunnollinen peruskorjaus kun turbiini uusitaan ja sisälle paljon varaosia niin 2000 euroon menee!

    tokihan tuosta siis käsittää että hintaan vaikuttaa osien määrä, mutta samassa viestissä mainittiin " puolihuollon saa 1000 eurollaa " joten hinta vähintään tonni ja siitä ylöspäin.

    mudracer , kiitos viestistä homma on harkinnassa.

    auton moottoria väittävät 307:si jos joku välttämättä haluaa voi ottaa laatikosta ulkopuolelta kuvankin niin jospa arvailu loppuis.
     
  18. SamiL

    SamiL Gearhead

  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    The THM700R4 was never installed in a G body by the factory. Like the THM200-4R, it is also a 4-speed overdrive transmission that utilizes a converter clutch.

    The THM4L60 was introduced in 1994 and is basicly a renamed THM700R4 with some minor changes.

    The THM4L60E is a yet later electronically controlled version of the 4L60.


    tämä täsmää mun laatikkoon
     
  20. caprice 86

    caprice 86 1st gear

    unohdin kirjautua eli tuo alin malli on oikea tuo edellinen olen siis minä.
    sen verran lisä infoa laatikosta otettiin lukon johdot irti juuri joka ei vaikuta asiaan mitenkään. kävin hieman kokeilemassa kuinka auto kulkee ja tuon ekan pitkän vaihtovälin jälkeen laatikko toimii ihan ok ja autokin kiihtyy rauhallisesti poljintapainettaessa suorastaan huimiin lukemiin..mittarista loppui numerot kesken, taitaa mittari heittää eihän tommoinen auto kuitenkaan ihmeellisiä huippuja vakiona ota?
     

Kerro tästä muillekin!