TH700 Turbiinilukon kytkentä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Asteriks, 16.4.2014.

  1. Asteriks

    Asteriks 1st gear

    Oon täälä nyt seikkaillu tovin jos toisenki ja pari vaihtoehtoo löytäny mut kumpaa tässä nyt uskaltaa kokeilla ettei säre mitää. eli kolme piuhaa menee laatikkoo ja kai kahta niistä vaan tarvisin..?? toisee +12 ja toisee maa. vai hypyllä toiset kiine ja maadotus laatiko sisällä? parit kuvat tosta laatikon sisältä tuolta.. nii ja mitää poksei tai muita vastaavii ei o käytös laatikkoo varte. kiitokset jo etukäteen.

    nii laatikko -82 tietääksein.. 9FMM090A

    https://plus.google.com/u/0/photos/1129 ... 3087358773

    https://plus.google.com/photos/11293566 ... 3087358773

    https://plus.google.com/photos/11293566 ... 3087358773
     
  2. Ade62

    Ade62 Gearhead

    http://oldholden.com/node/32474

    ohessa kuva kytkennästä.

    Tuon kytkimen "cabiinissa" voi korvata alipainekytkimellä, niin ei tarvi ihmetellä valoissa lähtemistä jos on ylivaihde päällä.

    Alipainekytkimen voi kytkeä myös B ja D väliin

    Ade
     
  3. SG440

    SG440 3rd gear

  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossa ei ole mitään systeemiä mikä ottaa lukon pois ennenkuin toosa vaihtaa koloselle?
     
  5. SG440

    SG440 3rd gear

    Jarrua painettaessa, ajonopeuden hidastuessa tai kiihdytettäessä voimakkaammin lukko putoo pois.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eli sun loota on myös -86 tai vanhempi?
     
  7. Asteriks

    Asteriks 1st gear

    Kiitokset näistä! vedetty sähköt laatikolle ilman nappeja ja painekelloja. hyvin toimii! nelosella tosin ainoostaan mut eipä sitä muualla tarveekkaa.
     
  8. patmopile

    patmopile 2nd gear

    Hiukan on vanha aihe mutta mikäs vempain tuo olikaan mitä SG440 ehdotti.
     
  9. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

  10. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Mitä tapahtuu jos lukon solenoidin maadoittaa suoraan eikä 4-painekytkimen kautta? Onko lukko päällä jokaisella vaihteella?

    Itsellä kytkentä menee site että jarrupolkimen kautta menee jatkuva 12v solenoidille ja maata ohjaa ecm mutta lukko mahdollinen ainoastaan kun 4-painekytkin maadoittuu. Löytyy myös ylilämpöanturi mutta sillä ei merkitystä.

    Se painekytkin taitaa olla sökö koska kun tarjoan solenoidille maata suoraan niin mitään ei tapahdu kun 4 kytkeytyy. Kellään myyä toimivaa kytkintä tai tietää mistä katsoa?

    Ja onko mahdollista lisätä painekytkin myös 3-vaihteelle samalla kun vaihdan ton 4-painekytkimen? Vai onko venttiilikoneisto erillainen sellaisessa versiossa jossa lukko myös 3 vaihteelle?
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Lukkosolkun taakse menee paine jo kakkosella. Teoriassa jos solkku on maadoitettu suoraan ja se saa myös virtaa niin lukko menee päälle kakkosella ja pysyy päällä koko ajan myös kolosella ja nelosella.
    Noita erilaisia kytkentöjä on tehtaan toimesta tusinanverran, joissain lukko menee päälle jo kolosella ja joissain vain nelosella.
    Ja niitä paineantureitakin on kahdenlaisia. Toiset maadoittaa koko ajan ja helpaa paineella ja toiset maadottaa vasta paineella.
     
  12. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Sen paineanturi testasi ja maadottaa paineella. Meisselillä painoin..näin toimi mut voiko olla et öljynpaineella sit ei toimi. Sen huomasin että anturin toisella puolella oli pieni reikä..onko normaalia?

    [QUOTE="Mudracer, post: 3687018Teoriassa jos solkku on maadoitettu suoraan ja se saa myös virtaa niin lukko menee päälle kakkosella ja pysyy päällä koko ajan myös kolosella ja nelosella.
    Noita erilaisia kytkentöjä on tehtaan toimesta tusinanverran, joissain lukko menee päälle jo kolosella ja joissain vain nelosella. [/QUOTE]

    Jos 4vaihteen paineanturi sulkee piirin kun ecm ohjaa maan anturin kautta, miten se ecm ohjaa jos painekytkimelle menevä piuha suoraa maissa? Toimii 2,3 ja 4 vaihteella mutta ottaa huomioon jarrun,nopeuden,kierrosluvun sekä kaasun asennon?
    Jos noin toimii..olettaen et boksin ohjaus pelittää,kytkisin lukon ohjauksen näin mutta nappikytkentä jolla saa lukon pois tarvittaessa.
    Vai katkooko ecm tarvittaessa plussa puolta?
     
    Muokattu: 3.10.2019
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Olen tän vastaavaan aiheeseen kirjottanu aika monasti ennenkin, et ecm ajan tavara-autossa varsin yleinen kytkentä on se, että normaalitilanteessa lukon kytkee vain ja ainoastaan ecm, kun vauhtia on siinä yli 60kmh ja kaasun asento sopiva. Lootassa oleva lämpö- ja painekytkin tulee peliin vasta kun loota on liian kuuma, jolloin ohituskytkentä pakottaa lukon päälle nelosella.
     
  14. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Olen lukenut kaikki aiheesee liittyvät ketjut.
    Uskosin että ecm ohjaa tossa lukkoa mutta jos ei niin lukon kytkisi välittömästi päälle kun 4 vaihde kytkeytyy eikä päästä irti ennen kuin pienentää kolmoselle. Ei järkeä..
    Kumpaa puolta ecm ohjaa? Maata vai 12v? Pitää kokeilla edellä mainittua kytkentää.
    Pystyykö öljypohjatiivistettä käyttää uudestaan?
    Katsosi ajatuksella uudellee kytkennät ja mahdollisesti kokeilen painekytkimelle menevän johdon suoraan maahan kytkemistä. Pistän väliaikaisesti lukon napilla ohjaamaan maita jos ei toimi miten toivon...
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ecm ohjaa maita, plussa tulee jarrupolkimen kytkimeltä.
     
  16. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Taitaa olla lukko mekaanisesti paskana..mitää ei tapahu pakko ohjaamalla,laitoin testilampun aldl pistokkeelle seuratakseni lukon toimintaa ja ohjaus näyttää toimivan hyvin..lamppu sammuu kun lukon pitäisi mennä päälle. Kaikki anturit toimii laatikon sisällä.
    Nyt ainoa vaihtoehto hankkia uusi momentinmuunnin? Vai onko vielä mitään tarkistettavaa?
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On. Solenoidin "alla" on venttiili joka voi olla jumissa. Sen saa tsekattua kun ottaa solkun pois. Sen alla näkyy prikka jossa on reikä. Sen venttiilin pitäisi liikkua pikku meisselillä painamalla ja tietenkin palautua takaisin prikkaa päin.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  18. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Hitto..ton ku ois tienny kahtoo uutta solenoidia vaihtaes. Pitää tarkistaa,kiitos vihjeestä.
     
  19. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Lukkosolenoidin alla lukon venttiili liikkui.Onko 700 lootaan ollut lukottomia momentinmuuntimia? Ja mitä eroa on muuntimella joka 3 pultilla...itellä on 6 pulttinen?
     

Kerro tästä muillekin!