TH700 Vahvistelu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Van_83, 5.9.2012.

  1. Van_83

    Van_83 1st gear

    Tuollanen vaihteisto löytyy vanin alta! Mitähän tuolle kannattaisi tehdä jotta kestäisi/ toimisi paremmin rajussa katukäytössä? Koneenahan tulee olemaan piristetty sbc 307! Kiitoksia jo näin etukäteen! :D
     
  2. juku_h

    juku_h Gearhead

    Corveten servo, transcon shift kit, isompi tv-valve, noin alkuunsa.
    Itellä lisäksi kolmosvaihteella lisäpakkasarja, ja hiilikuitu panta.
    Ja koneena chevyn 462cid 2200kg autossa.

    -Jukka
     
  3. Substitute

    Substitute Gearhead

    Olisko tuossakin hyvä kertaratkaisu se Tci:n constant pressure valve body tuon Corvettemallisen pantaservon lisäksi.
    Jos ei, niin edellämainittujen lisäksi kai low/reverse boost valve on hyvä vaihtaa isommaksi niin että ykkönen kytketyy kovemmalla paineella ja pysyy päällä pidempään. Ja jos etummainen vapaakytkin on vähänkään kulunut, niin kannattaa sprägi vaihtaa ja vapaakytkimen sisä- ja ulkokooli hioa, samoin keskipakosäätimen pesä heloittaas jos on kulumia.
     
  4. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    sinuna en tekisi mitään. säästäisin rahat hyviin talvirenkaisiin ja loppurahoilla ostaisin kihlasormukset ja mikäli saisin pakit niin viskiä ja kondomeja..
     
  5. Van_83

    Van_83 1st gear

    Tulen munat talvirenkaat löytyy jo ja naisista ei oo muuta kun harmia! Joten parempi kohde sijottaa rahat chevyn toimivuuteen... Siihenkin voi luottaa enenmmän! ;D
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Saako tuosta 307 niin paljon edes irti että tommonen 700 vois edes hajota??
     
  7. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jäähdytys on muuten yksi tärkeimmistä ja edullisimmista parannuskeinoista. Ja jos se on puutteellinen, kaikki muu on turhaa.
     
  8. kaasari

    kaasari 3rd gear

    nyt puhutaan cjevyn 307 koneesta ei mistään patalaiskasta olds mosasta... ja varmasti saa niin paljon irti ettei seiskasatanen mitään tekemättä toimi kauaa... onhan se laatikko jo vuodelta nakki ja muusi. tuskin edes ikinä vielä avattu
     
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    Wow, MAHTIMYLLY, 130 hevosvoimaa ja 200lbs vääntöä ennen vähäpäästöisyysasetuksia :rotfl:
    The 1972 engine has a maximum brake horsepower of 130 at 4,000 rpm with a torque of 230 foot-pounds at 2,400 rpm. The 1973 engine has a maximum brake horsepower of 115 at 3,600 rpm with a torque of 205 foot-pounds at 2,000 rpm.
    http://www.ehow.com/info_7755341_307-v8 ... tions.html

    Kun toisaalta se patalaiska Olds 307 oli vähäpäästöisenä teki 140hp ja 240 lbs vääntöä.

    Standard 307
    The first 307 engine had a torque output of 240 foot-pounds at 1,600 rpm and a horsepower output of 140 horsepower at 3,600 rpm. Its engine block and cylinders heads were made of cast iron. Its bore was 3.8 inches, its stroke was 3.38 inches and it had a compression ratio of 8.0-to-1. This engine came equipped with a Rochester M4MC four-barrel carburetor and five main bearings.

    307 "9" High Output
    In 1983, a high output version of the 307 was released. The engine can be easily distinguished from the regular 307 because of its thick harmonic balancer. Its torque output is 235 foot-pounds and it generates 180 horsepower.


    http://www.ehow.com/info_7754874_torque ... -olds.html
     
  10. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    älä jaksa.. kaikkihan nyt tietävät, et chevy-hepat on paljo parempii ku jotku laiskat oldsi-hepat. vittuniillä tee mitään.
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Mistälähtien Chevyllä on ollut 307? Kyllä se Chevyn kone on 305.

    EDIT: Kappas hieman väärässä taisin olla: A 307 cu in (5,025 cc) version was produced from 1968 through 1973. Engine bore was 3.875 inches (98.4 mm) with a 3.25-inch (82.6 mm) stroke.

    Mutta kun vanista kyse ni varmaan joku sen oldsin 307 tunkenu sinne keulille jostain syystä?
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vuodesta 1968 :poff: . Ja 200 kaakkisena välimallikoneena :rotfl: .
    Mutta itse asiaan, laadukas shift kit riittää perusrempan lisäksi.
    .500 TV boost valve terävöittää poljettaessa vaihtoja, low/reverse boost vaikuttaa vain lukkoykkösella ja kakkosella. Jos pannu sattuu kiertämään yli 6tonnia niin sitten vielä high rev kitti pitää laittaa muuten 3-4 pakka palaa omia aikojaan.
     
  13. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tossa Oldsin 307 vin9 saastemosassa oli reilusti yli 200 vanhan mittaustavan mukaan ilmoitettua kaakkia. Se on mahtimoottori.
     
  14. Van_83

    Van_83 1st gear

    Kyllä se pata on ihan chevy 307 kun vielä tuossa tallin nurkassa oottelee! Meillä päin käytetty noita olds koneita ihan verkonpainoina! :D
     
  15. Substitute

    Substitute Gearhead

    Aivan, minunkin mielestä on hienoa että kaikki eivät harrasta Oldseja :wink: , vähemmilläkin hevosvoimilla ja väännöllä saa voimantunnetta.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Menikö pikku herne skuuppiin kun oldsia mollattiin :rotfl: .
    Jos ottaa molemmista koneista 300+ kaakkia ulos, niin millä hinnalla sen saa oldsista :odroll: .
     
  17. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tartuin tähän heittoon ettei väärinymmärrys saa jalansijaa, ei ole kyse varsinaisesti herneestä.
    Myönnän, Chevystä saa halvemmalla tehoa, onneksi niin, mutta siitähän tässä ei ollut kyse.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi 307 sbc on ollut pelkkä "economy" kikkara koko elinkaarensa ajan kun taas Olds on oikein yrittänyt kyhätä HighOutput 307 pattia. Eli ei noita voi millää tavalla vertailla keskenään.
    Tosta vinkkiä miten se pikkuletukka herää henkiin.
    http://www.superchevy.com/technical/eng ... rformance/
    Sitten itse aihe eli lootakin kaipaa huomiota.
     
  19. Substitute

    Substitute Gearhead

    Väärinymmärrys taas tuossa väittämässä. Oldsilla oli ainoa GM-V8 moottori jossa kaasutinversiona saatiin noita tehoja 80 luvun puolivälin henkilöautojen epa-määräyksillä. Chevyn pikkulohkon hyötysuhde oli niin huono, että sitä ei saatu kaasariversiona menemään edes asetuksista läpi. Siksi Chevyissäkin käytettiin Oldsin moottoria ja th200 4r laatikkoa.

    Eli se Olsin 307:n huima maksimiteho pitää asettaa tuohon raamiin, kun taas Chevyn 307:ssa kyse oli siitä mitä tehdas siitä sai irti löysemmillä päästörajoilla :poff:
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Melko metkaa että kone jonka valmistus lopetettiin -73 ei mennyt -85 päästöistä läpi :rotfl: :rotfl: .
    Olds 307 korvasi chevyjen kikkarat vain pitkäkatoissa.
     

Kerro tästä muillekin!