TH700 vika vai ominaisuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 3964, 22.6.2018.

  1. 3964

    3964 3rd gear

    Ensimmäinen th700 itsellä ja omasta mielestä laatikko toimii muuten niin kuin kuuluukin mutta 2-3 vaihdossa kierrokset käyvät hieman korkeammalla ennen kuin 3. tarttuu kiinni,ehkä noin 200-300rpm on toi hyppäys.

    Huhun mukaan laatikko on rempattu muutama tkm sitten.

    Kone laatikko paketti napattu -88 corvetesta.
     
  2. paja1

    paja1 Double Gearhead

    ilmiö on nimeltään "hunting"
    No 2-3 shift or 2-3 shift slipping, rough or hunting.

    Inspect component:

    -------
    Converter
    - Internal damage
    -------

    Governor assembly
    - Valve stuck
    - Drive gear retaining pin missing or loose
    - Governor weights binding
    - Governor driver gear damaged
    - Governor support pin in case too long or too short
    -------

    Oil pump
    - Stator shaft sleeve scored or off location

    -------
    Valve body
    - 2-3 valve train stuck.
    - Accumulator valve stuck.
    - Spacer plate or gaskets incorrect, mispositioned or damaged.
    - Throttle valve stuck
    - T.V limit valve stuck
    -------
    Input housing assembly
    - 3-4 clutch plates worn
    - Excessive clutch plate travel
    - Cut or damaged piston seals
    - Porosity in input clutch housing or piston
    -3-4 piston checkball stuck, damaged or not sealing
    - Restricted apply passages
    - Forward clutch piston retainer and ball assembly not seating
    - Sealing balls loose or missing
    -------
    Case
    - 3rd accumulator retainer and ball assembly not seating
    -------
    2-4 servo assembly
    - 2nd apply piston seals missing, cur or damaged.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ite tsekkaisin ekana servon "löysyyden" . Se on helppo kattoo kun painaa jollain tämmiraudalla sitä servoa lootaan päin. Jos menee joku 5-6 millii niin tappia pitää pidentää miggiliimalla.
     
  4. 3964

    3964 3rd gear

    Tyhmä kysymys varmaan,mutta ymmärsinkö oikein ettei tartte purkaa mitään vaan painaa vain servon kantta ja katsoa paljonko painuu,jossain oli 1/8 eli n.3mm olisi Ok mitta.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juuri noin. Siihen kannattaa truutata ekaks jotain liukkarii, ceeärseetä tms.
     
  6. rafu1

    rafu1 1st gear

    Sama ongelma mutta laatikkona th200r4.Olisko sama vika?
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Voi olla. Jos välissä on liikaa löysää niin välillä käy ykkönen päällä.
     
  8. 3964

    3964 3rd gear

    No niin noin 5-6 milliähän sieltä löytyy,noihin näyttää olevan olemassa eri pituisia (tappeja) löytyyköhän noita pisimpiä jostain loota firmoista kera tiivisteiden.

    Ainut ajoauto tällä hetkellä joten mieluummin olisi osia ainakin riittävästi käsillä kun alkaa aukomaan,hitsaaminenkin on mahdollista mutta menee hankalammaksi.

    Servon avaaminen näyttää vaativan ainakin putkiston irroituksen ja vähintään vaihteiston palkin alas pudotuksen,sitten ehkä sopii tulemaan.
     
  9. 3964

    3964 3rd gear

    Nyt on servon kanssa painittu ja nyt on liikematka 3.mm tosin ajuille ei päässyt kun ropatessa meni ajokunto.

    Laatikkokaan ei ole ainakaan -88 corvetesta. ilmeisesti -84 vuoden rasia mutta mistä lienee lähtöisin.
    4MD201HT tuommoinen koodi sieltä löytyi,koitin netistä kaivella muttei onnannu muuta kuin vuosimalli.
     
  10. 3964

    3964 3rd gear

    Tuota servoa ihmetellessä ihmettelin lisää kun jostain syystä puuttuu sieltä sisäpuolelta sen peltikannen iso lukkorikka,voiko olla tarkoituksella poissa vai onko edellisellä sepällä unohtunut ja mitä aiheuttaa.
    Männät ja tappihan ei kulje aivan samaa matkaa kuin renkaan kanssa mutta osaako joku guru sanoa voiko esim jossain kitissä olla ohje pois jättämiseen.

    Laatikko on jo parempi kuin ennen muttei se 3. tule edelleenkään jämysti.

    ps.olisin silloin laittanut sen rikan jos jostain olisin löytänyt.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ennenmuinoin shift kitin ohjeissa neuvottiin jättämään se lukkorengas pois. Nykyään ei enää mutta siihen peltiin tehdään isot kolot jotta ööli ei tee paketista liian "jäykkää" .
     
  12. 3964

    3964 3rd gear

    Mitä se aiheuttaa jos se paketti on liian jäykkä.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kakkonen nykäsee pikkasen kovemmin.
     

Kerro tästä muillekin!