Th700 ykkönen kateissa

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja JoniL, 9.6.2020.

  1. JoniL

    JoniL 1st gear

    Terve.
    Osaisiko joku sanoa mikä tuota seitensatasta lootaa ahdistaa kun ei halua vaihtaa kakkoselta ykköselle vaan esim liikennevaloihin pysähtyessä lähtee aina kakkosella liikkeelle ellei käytä valitsinta vapaalla ja takas deelle jolloin löytyy taas ykkönen. TV vaijeri on säädetty omasta mielestä hyväksi ja vaihdot ovat todella napakat kuten haluankin tuollaisen hieman piristetyn pikkulohkon perään.

    Laatikko on rempattu ja vahvistettu muutama vuosi sitten ja toimi vielä viimekesänä oikein hyvin mutta nyt kun sain auton taas ajokuntoon talvella tehdyn moottorirempan jälkeen ja samalla vaihdoin BM holeshotti turbiinin en saa ykköstä enään toimimaan ilman että käyttää keppiä vapaalla.
     
  2. paja1

    paja1 Gearhead

    Putsaa keskipakosäätimen karasta purseet pois reunoista esim vesihiomapaperilla.
     
  3. JoniL

    JoniL 1st gear

    Nyt on vaihdettu kokonaan uusi keskipakosäädin eikä vaikutusta, ykköselle ei halua kakkoselta tiputtaa. Mitähän sitä seuraavaksi tekisi, ei ihan hirveesti huvittais alkaa remppaa koko laatikkoa.
     
  4. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Low roller clutch on todennäköisesti antautunut tai venttiilikoneistossa jokin jumittaa.
     
  5. JoniL

    JoniL 1st gear

    Eilen lopetti pari kertaa isommalle vaihtamisen myös ja se korjaantui aina tv kaapelia nykimällä, huomasin myös että alkoi alkoi todella rajusti paiskomaa vaihdetta vapaalta deelle ja myöskin kakkosta alkoi vähän turhan rajusti vaihtamaan. Eli voisko ykkösen puuttuminen johtua ihan tv valven/vaijerin jumittamisesta?
     
  6. JoniL

    JoniL 1st gear

    Tilasin nyt uuden thortle valven ja tv vaijerin ja kokeilen auttaako niiden vaihto mitään. Onko th700 laatikossa joku venttiili tai joku mikä voisi vaikuttaa tuohan ettei halua tiputtaa ykköselle mikä olisi nyt samalla hyvä tarkistaa kun on öljypohja irti?
     
  7. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Throttle plungerin/jousen takana on se varsinainen tv valve joka jumittaa. Siino välisokka porauksessa mikä pitää tuota valvea paikoillaan ja se lähtee vain silloin pois kun venttiilikoneisto on irti. Ottaisin koko venttiilikoneiston pöydälle ja vähintään tarkistus et venttiilit liikkuu. Uudet tiivisteet joutuu hommaan. Teräskuulia tai muovi kuulia tippuu sit ku koneiston purat.
     
  8. JoniL

    JoniL 1st gear

    Täytyypi irrotella sitten valvebody ja alkaa käymää sitä läpi huolella. Saako sitä takas paikalleen laatikon ollessa paikoillaan pohja alaspäin? Jääkö kuulat itse valvebodyyn vai jääkö niitä myös laatikkoon? Ikinä en ole tuollaista purkanut.
     
  9. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Venttiilikoneiston saa paikoilleen Lodjun ollessa autossa. Koneistossa on kuulia 2 ja välipellin päällä itse lodjussa muutamia, riippuen siitä onko shift kittiä ja kenen valmistamana. Kuulat "lukitsee" vassulla paikoilleen. Transgolla on viideo millai homma käy. Mut jos et ole koskaan tehnyt nii voi siinä tovi vierähtää ennen ku kaikki paikoillaan ja oikein.
     
  10. JoniL

    JoniL 1st gear

    Okei, taidan varuiks tilata nyt samal uuden transgon siftkitin siltä varalta että hukkaan sieltä jonkun pikkuosan kun eipä se kalliskaan ole ja siinähän varmaan tulee hyvät ohjeet myös mukana minkä mukaa kasailla sitten. Täytyy viikonloppuna alkaa kokeilee saanko loputkin vaihteet pois pelistä vai kävisikö jopa tuuri ja alkais ykkönenki toimimaan.
     
  11. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Jos siellä on jo shift kitti tai jotain muuta on tehty venttiilikoneistolle ni olis suotavaa ettei sotke sinne enää toista kittiä. Nuo shift kitit vaatii hyvän tuntemuksen mitä on tekemässä ja miten lodju on ylipäänsä tehty. Sen jälkeen kun on itte pidelty ja ei ehkä ole ihan tiedetty miten ollaan purettu ja kasattu, nii siitä on hankala kokeneemmankaan tehdä hyvää.
     
  12. JoniL

    JoniL 1st gear

    Noniin, tämä alkoi toimimaan venttiilikoneiston puhdistuksella ja vaihdoin samalla uuden tv vaijerin sekä thortlevalven, samalla sai hyvin säädettyä oikealle kireydelle vaijerin öljypohjan ollessa irrallaan että näki mitä sielä tapahtuu.
    Kiitoksia avusta
     

Kerro tästä muillekin!