th700

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja mjo33400, 21.8.2002.

  1. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Minulla on TH-700 tehostettu laatikko,jossa on lukko nelosella.Voinko kytkeä kytkimellä lukom päälle myös kolmoselle. Vedän 1500kg:sta vaunua.Kytkennän osaan kyllä tehdä,mutta voiko kytkeä heti päälle,vai vasta kun kolmonen on päällä.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    minun nimeni on terdlo ja hiihän kouluun kesät talvet
     
  3. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Mun puolesta voit hiihtää pitemmälle.
     
  4. kane

    kane 1st gear

    taitaa olla vaikea tehdä koska ohjaus tulee 4. vaihteen paineanturilta...
    tietenkin jos ajat D:llä voi sen kytkeä napilla päälle...mutta se on sitten päällä kaikilla vaihteilla esim. jos kiihdytät, se on päällä myös 2:lla...?!!
    en osaa sanoa muuten onko järkevää, rasittaako jotenkin turbiinia tms.
    Mikset tee niin päin että ajat 4:lla ilman lukkoa??
    Tuntuis järkevämmältä vetäessä jotain raskasta olla lukkoa käyttämättä...??
    Itse ainakin käytän 200r4:ssa 4:sta lukolla /ilman lukkoa ajossa...
    Osaisko Mudracer valaista pimeyteen??
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    tarttis tietää että onko vanha vai uudempi mallinen loota. vanhemmassa (82-86)on lukolle oma venttiili.



    Hei hiihtäjä mitä voidetta käytät kesällä??

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mudracer 2002-08-22 13:06 ]</font>
     
  6. Lettu

    Lettu Gearhead

    taitaa olla se sama '83 vani kyseessä
     
  7. kane

    kane 1st gear

    "tarttis tietää että onko vanha vai uudempi mallinen loota. vanhemmassa (82-86)on lukolle oma venttiili."

    Eikö vanhassa ole solenoidia??
    Eli siis 700r4:ssa on?

    Ihan vain uteliaisuuttani...
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    on siellä solenoidikin mutta lukko ei mene päälle kun vasta keskipakosäätäjän käskemänä.Uudemmissa lukko menee heti päälle kun painekytkin antaa sähköä.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mudracer 2002-08-22 14:23 ]</font>
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Turbiinin lukon saa toimimaan ilman sähköä kun pistää ~8mm kuulan solenoidin "putken" sisälle, jos lootassa on 82-86 mallin venttiilikoneisto.
     
  10. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Viitaten siihen aikaisempaan!(TH-700 ei vaihda alaspäin),niin otin pohjan auki ja huomasin,että throtleventiilin jousi kigsdaun vipuun oli ihan löysä.Eikö siinä jonkinlainen kireys pitäisi olla?Otan venttiilikoneiston huomenna irti,kun nyt pitää lähteä Karting-kisoihin.Vaikuttaa,että se Mudracer kertoma venttiili on jumissa.Kerron lisää,kun saan huomenna kuntoon.Kiitos vaan Mudracer vinkeistä,samoin letulle.Selvitän sen laatikon vuosimallin.Näkyykö se laatikon numeroista.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: mjo33400 2002-08-22 17:32 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: mjo33400 2002-08-22 17:35 ]</font>
     
  11. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    On muuten kolme solenoidia,joista yhtä ei ole kytketty ollenkaan.
     
  12. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Nyt on ventiilikoneisto pöydällä.Trohtle-valve venttiili ei jumissa,mutta jousi(pienenpi)tuntuu kumman löysältä,ei paina venttiiliä toiseen laitaan lepotilassa.Oisko kuoleentunut.Sit on kolme ylinmääräistä kuulaa,2kpl 6mm 1kpl 8mm,tippuivat,mutta en ole varma mistä.Tiivistelevy roikkui toisesta reunasta,jotenka sieltä altahan ne jostain.Osa kuulista on paikallaan.Tulikohan kirjastokeikka.Voisko Mudracer vastata tähän.
     
  13. Lettu

    Lettu Gearhead

    87:ssa oli ainaki selvät kuopat mihin kuulat kuulu. kaikki saman kokoisia kuulia, paitsi yksi reilusti suurempi ja sille suurempi kuoppa.

    yks kuula oli myös akkumulaattorin vieressä, vaaka-asennossa olevassa harmaassa kapineessa jossa toisessa päässä on reikä, ja akselin varassa liukuva mäntä (mikä lie suomeksi!? :smile: ). sielläki pohjassa selvä paikka sille kuulalle.

    sitte ku kasailet lootaa ja laitat niitä kuulia takas, ni vinkkinä vois sanoo että käytä vaikka pikkasen vaseliinia että saat pysyyn kuulat montuissaan ni ei mee hermot :smile:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Lettu 2002-08-23 12:20 ]</font>
     
  14. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Kiitti kovasti.Olisinkin seuraavaksi kysynyt,että voiko vaseliinia käyttää.Satutko tietämään tämän venttiilin jousiasiaa.
     
  15. Lettu

    Lettu Gearhead

    ei ainakaan toi vaseliini mitä me käytettiin reagoinu mitenkään vaihteistoöljyn kans. lootassa pyörii reilu 10 litraa öljyä eli uskosin että se vaseliini sinne liukenee eikä kalusto hoksaa mitään. varsinki ku sitä laitetaan ERITTÄIN vähän siihen kuopan pohjaan vaan.
    mulla siitä venttiilin päästä lähti vaan koukku joka meni kampeen, jota taas liikutti toi kikdaunivaijeri. Oli siinä joku jousi, mutta enny kyllä muista miten se siellä oli.
     
  16. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Mulla on sellainen kaasuvivuston näkönen mekanismi,joka painaa työntötankoa,jonkatakana on iso jousi ja se taas painaa mantää,jossa on palautusjousi.Tämä jousi ei palauta kokonaan vaan mäntä jää hillumaan puoleenväliin.
     
  17. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Uutta tietoa. Siihen trohtle-venttiiliin ei kuulu jousi,mutta jousen voi laittaa venttiilin toiminnan parantamiseksi.Vika löytyi samalta sivulta edestä toinen venttiili keskellepäin,oli jumissa.Nyt ei muuta kun pesu ja kasaus.Kaikki venttiilit otettu pois ja puhdistetaan,sitten ei muuta kun kasaus öljyn kanssa ja kinni.Kerron sitten kun on kasassa,kuika kävi.Se isompi kuula putosi kai solenoidiputkesta.Selviää aikanaan.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pikku vinkki. Kokoa se venttiilikoneisto ilman öljyä aivan kuivana niin ei mene paskaa mukana. Sitten kun koneisto on nipussa niin vähän CRC:tä tai vastaavaa venttiileille ja lootaan paikalleen. Ja vanhanmallin koneistossa on 3kuulaa ja lootanpuolella 5kuulaa. Uusmallisessa on koneistossa 2kuulaa ja lootanpuolella 4. Ja se suurin kuula vuosmallista riippumatta on tarpeeton ja se ei ole noissa määrissä mukana.
     
  19. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Mitä tarkoitat lootanpuolella ja koneistossa.Onko lootanpuoli tiivistelevyn alla.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: mjo33400 2002-08-23 16:06 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: mjo33400 2002-08-23 19:09 ]</font>
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!