TH700R4 hävitti 4-vaihteen

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Adderi, 10.8.2019.

Tags:
  1. Kalu

    Kalu Gearhead

    Öljynlauhdutin mainittu! Ja olitkos vielä ammatiltas autonasentaja.......
     
    xarper ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  2. Adderi

    Adderi 1st gear

    Loota vaihto kylmänä todella huonosti ja sai huudattaa ykkösellä, kunnes kaasua nostamalla vaihto kakkoselle. Soittelin edelliset omistajat läpi ja viimeksi öljyt vaihdettu jooskus 110-140tkm sitten.

    Laatikko tosiaan huuhdeltiin n. 7, kunnes alkoi olla suht samanväristä meno- ja paluupuolella. Uudet n. 7 litraa toiseen huuhteluun ja tavara jäi suht kirkkaaksi. Uus suodatin paikoilleen ja laatikkoon uudet öljyt sisälle.

    Ajelin kaupunkialueella, jolloin 1-2-3 vaihdot tutui aiempaa paremmilta ja kylmänäkin vaihtoi ykköseltä kakkoselle kiltisti. Pitä poiketa kaupungista ulos, niiin tulikin ongelmat vastaan:
    - ei vaihda 4:lle, ei sitten millään
    - OD:lle nosto meneekin vapaalle
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Mitäs se tekee kun lähdet suoraan paikaltaa OD:llä?
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Voi apua! Asiayhteys meni ilmeisesti kuitenkin perille kun osasit takertua? :poff:

    JÄÄHDYTIN ja JÄÄHDYTINLINJAT :rotfl:
     
    xarper, Jussi289 ja Kalu tykkäävät tästä.
  5. Adderi

    Adderi 1st gear

    En ole kokeillut
     
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikös se menny niin, että OD:llä kaikki menee spragin/vapaakytkimen kautta mutta d,2,1 on sit ilman vapaakytkintä? Että jos siellä nyt vaan on ottanu se vapaakytkin itseensä? Ei jaksa kaivaa netistä että oliko se seiskasatkussa noin, mutta vahva muistikuva ois? o_O
     
  7. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Nelonen ja OD on edelleen samat vaihteet tässäkin toosassa.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  8. coupe60

    coupe60 3rd gear

    Mulla katos kanssa od:lla ajaessa veto,välillä veto kytkeyty ja sitten taas vapaalle.pikku d:llä toimi ihan normaalisti.laatikkoa ei ole huuhdeltu,normi öljynvaihdot vaan.
    Edit:vikaa ei selvitetty vielä,auto jäi seisontaan hetkeksi(pari vuotta jo) parin muun pikku vian vuoksi.
     
    Muokattu: 11.8.2019
  9. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Ei kun päinvastoin keppi OD asennossa niin spragi pitää yksin 1,2,3 pykälillä, nelosella spragi "luistaa" .
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ai se oli niinpäin, no ei voi aina kaikkea muistaa :D
     
  11. Adderi

    Adderi 1st gear

    Toimii normaalisti, muttei nosta neloselle asti.

    Vaihtaa 1 -> 2 n. 25km/ ja 2 -> 3 n. 45-47km/h. Ei luista missään kohdassa eli vain nelonen uupuu.

    Öljyt on lämpimänä ylärajalla tai ehkä karvan yli. Kauniin punaiset ja mittaus tehty koneen käydessä P-asennossa tasamaalla.
     
  12. wiwwe

    wiwwe 2nd gear

    Muutaman ihmisen tavannut jotka sekottavat turbiinilukon ja nelosvaihteen... Ja ei saatana uppoa sinne päähän vaikka kuinka yrittää selittää mikä on mikäkin..
     
    Gary Grand, Camino'79, palontie ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Adderi

    Adderi 1st gear

    Lähetäänkö nyt 4. vaihteen uupumista etsimään laatikon sisältä eli oliko se antautunut jo ennen huoltoa ja paskojen poistuessa lopetti toimintansa vai ottiko vivustot, tms. ulkopuolella hittiä huoltomiehen toimesta ja tästä syystä ei löydy enää 4. vaihdetta?

    Maantiellä tuntui siltä, kuiin kaasua nostaessa olis vaihtnu neloselle ja heti painaessa pudottais kolmoselle. Ihan 100% varma en ole asiasta.
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ajat d päällä vaikka satasta tasakaasulla ja vaihdat siitä odlle ni tapahtuuko muutosta/löytyykö se nelonen sieltä?
     
  15. north

    north Gearhead

    Tolla se vika korjaantuu.
    [​IMG]
     
    palontie, Gary Grand ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  16. Adderi

    Adderi 1st gear

    Ei muutu ja vauhtia oli 85-90km/h. Kierrokset pysyy samana, eli nelosta ei löydy.

    Jenkkilästä löysin tämmöisen, et oisko sattunu vahinko. "i think that replacing the t-case had a lot less to do with it than changing the fluid and filter. i would assume that maybe the harness accidentally got knocked off the 4th gear switch on the valve body."

    En kyl pidä mahdottomana, et laatikko olisi antautumassa lopullisesti.
     
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Siellä on painetunnistin joo, mutta se vaikuttaa turbiinilukon toimintaan. Nelosen pitää löytyä vaikkei ois koko töpseli kiinni askissa.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Olisko nyt niin että turbiinin lukko puuttuu?
    2 ja 4 vaihteet käyttää samaa pantaa ja 3 ja 4 vaiheet samaa pakkaa, ton takia 4 pykälän puuttuminen ei yleensä johdu "mekaanisesta" viasta.
    Ei olisi ihan eka kerta kun nelosen vaihtoventtiili on jumissa. Kun keppi on od asennossa niin ploota ei moottorijarruta ja takia helposti luulee että nelosella menee vapaalle loivassakin alamäessä.
    Jos se nelosen venttiili on jumissa niin joskus se lähtee liikkeelle kun ajaa tasaista nopeutta ja runkkaa keppiä kolosen ja od väliä.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  19. Adderi

    Adderi 1st gear

    Nelosvaihde puuttuu, koska kone huutaa kuolemaa 85km/h. Täytyy kokeilla vielä tuota kepin vaihtelua.
     
  20. Procharged Vette

    Procharged Vette 2nd gear

    Minua on koko ikäni huvittanut "automiehet" jotka ovat autoasioissakin kuitenkin tossun alla. Kun itse aloin seurustelemaan nykyisen vaimoni kanssa, ajoin ensin Ooppelilla, Bemarilla, sitten hommasin Camaron. Tässä kohtaa muut myy Camaron pois ja Skoda farkku tilalle koska vaimo paksuna ja se määrää. Minäkin pistin Camaron pois ja parin viikon päästä Corvette tilalle. Kolmannen lapsen jälkeen hommasin taas Camaron Vetten kaveriksi. Ikinä en ole farkkuautoa omistanut ja siitä helvetin ylpeä.
     
    sdfsd ja Diktaattori tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!