Th700r4 vahvistus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja p0ks, 16.10.2019.

  1. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Morjesta.
    Pohdiskellu 4l80e ja th700r4 välillä isolohkonperään, 4l80e pitäisi kestää semmoisenaan tuossa perässä, pyöriltä 431hv, väännöstä ei tarkkaa tietoa mut väh. 600nm??
    Mitä 700 laatikon vahvistaminen maksaisi? Jonkun firman tekemänä tai sitten harrastajan? Varmasti on joku tehnyt/teettännyt?
     
  2. fenix

    fenix 3rd gear

    Th700 korjaus, kun oli 3/4 hävinnyt, shift kit ja vahvistus Automaattihuolto Päivinen ~2300€ 2018.
    Tuossa nyt yksi esimerkki.
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Kuulostaa halvalta! Oisko osalistaa mitä sinne tuli? :)
     
  4. fenix

    fenix 3rd gear

    Ei oma auto.
    Ei parempaa tietoa, kun toi shift kit ja turbiinin vaihtanut jostakin syystä.
    Sama remppa tehtiin toiseenkin th700 muutama vuosi sitten ja siinäkin vaihdettiin turbiini extrana pyytämättä samaan etukäteen sovittuun hintaan.
    Olikohan niin että uudet turbiinit stallas siinä 2000rpm. paikkeilla ja pois vaihdetut olivat vakioita f-bodeista.
    Mutta vaihdetuista sisuskaluista en tiedä enempää.
     
    Muokattu: 16.10.2019
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu, tuo hinta vaan äkkiseltään kuulostas melko edulliselta jos on sisukalujakin uusittu vahvemmaksi :)
     
  6. speedy

    speedy Double Gearhead

    Kyllä tuo hinta on aika kohillaan, tais olla samaa luokkaa, ehkä parisataa kalliimpi erääseen Corvetteen teetettynä tuossa keskisuomen mestarilla.
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Puhutaanko siitä Mikalla rempatusta?
    Mun mielestä se oli reilu 3 mutta sinnehän tuli oikeesti aika hd-kamat sisään kun edelliset mestarit oli sen ensin sössiny pariin otteeseen? o_O

    Siihen siis itse perustinkin tän oman mielipiteeni ;)
     
  8. speedy

    speedy Double Gearhead

    Juu siitä :) Eise mun mielestä kolmeen yltäny, jos nyt muistiin voi vielä luottaa :D Oon ehkä maininnutkin, mutta dynoukko kehu, että harvoin osuu kohdalle niin hyvin tehtyä tomaattia.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Voi munkin muisti olla jo pehminny mutta siihenkös vai siihen ahdettuun vetteen se monsterin VITUN KALLIS turbaani tuli? Voi nääs olla että muisti pettää ja menee ne 2 askia sekasin :D
     
  10. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    No jos valinnalle ei ole mitään muuta estettä niin laita 4l80e
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En näe mitään syytä laittaa näin pienelle teholla 4L80E lootaa kun hyvillä osilla tehty 700 kestää takuulla ja antaa myös takapyörästä enemmän jerkkua ulos.
     
    PauliR, Sierra, p0ks ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Juu kestää. 500hv 700nm bbc:n perässä on nyt koitettu tappaa tota viimeisintä 7satasta niin nyt kun se pysyy kasassa niin on alkanu turbiinit ja perä toimimaan sulakkeena.
     
    rb tykkää tästä.
  13. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Mitä kaikkea voi säätää tai muuttaa 4l80e laatikosta ulkoisella "controllerilla/ohjaimella" ?
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Riippuu vähän valmistajasta mutta vaihtohetket, paineet, turbiinin lukitus ja joissain saa vaikka vaihdot nappulista.
     
  15. Vide

    Vide 1st gear

    Jos 4l80e alkaa kiinnostamaan, niin multa olisi talven aikana sellainen vapautumassa tremecin tieltä.

    Laatikossa Transgo hd2 kitti ja rempan jälkeen ajettu 1 kesä (n. 6000 km). Löytyy myös kesän ajettu PTC 10" lukkoturbiini ja TCI EZ TCU laatikon ohjain, jolla pystyy mm. nappuloilla pykältämään manuaalisesti.

    Laita yv, jos kiinnostaa.
     
  16. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Olen melko untuvikko automaattilootien kanssa, kerran olen TH700 pumpun ja turbiinilukon solenoidin uusinut sekä kaiken näihin liittyvän. Mitä tuohon kannattaisi vaihtaa, että saisi laatikosta kestävämmän? Mitään 1000 hv:n kestoja ei haeta mutta jos kestäisi tuossa ylempänä paja1:n kertomat 500 hv/700 Nm niin alkaisi riittämään. Chevyn 1500 pickupissa laatikko on kiinni. Corvetten servo on tilauksessa koska netistä opiskelin, että sellainen kannattaa laittaa.
     
  17. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Netistä opiskeltuna Sonnaxin osilla saa aikaan kaikenlaista. Ymmärsin että kannattaisi vaihtaa ainakin servot, leveämpi panta, ehkä 5-rattainen planeetta ja alumiinirumpuun vahvistushela muine hiluineen. Kytkinlevyt vakiota parempiin. Mitähän muuta?
     

Kerro tästä muillekin!