TH700r4 vetohommissa, kestääkö mitään?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja valtope, 6.8.2015.

  1. valtope

    valtope Gearhead

    moi

    tarvisin jelppiä / kokemusta

    Lähtökohta:
    - Chevy Sportside L05, 5.7 -91 (1993 rek. ) + Th700R4
    - moottori päivitetään nyt syksyllä, about +50hp/ + 50-100Nm ( tästä oma juttu toisaalla. )
    - samassa yhteydessä asennetaan auton keulaan isot öljynjäähdyttimet, sekä motin, että laatkon öljyille

    auto tulee kesäiseks käyttöautoks / trailerinvetohommiin, n. 2500 kg

    Kestääkö vetää näillä eväillä ?
    Jos ei kestä, mitä pitäis tehdä ?

    vedetäänkö 3:lla, vai D:llä ?

    Etukäteen kiittäen
     
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Lämpö kait sen laatikon tuhoaa, et jos laitat ton öljynjäähdyttäjän ni pitäs kestää. Olettaen et on muuten kunnossa, ja 3 vetäen
     
  3. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    laita vaikka digitaalinen paistolämpömittari öljycooleriin ja jos ei ylitä 80 astetta kestaa muuten vaihda öljyt useammin
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tollasta pakettia 700toosa on saanu kestää ja kestääkin ihan hyvin.
    [​IMG]
    Yks vuos kun tultiin kiikalasta niin otettiin motarilta yks konevikainen chevyvani tohon jatkoksi vielä :rotfl: . Onnex rikos on jo vanhentunu, ja kokonaispainoa silloin 8000+kiloo.

    Liikkeelle kannattaa lähteä keppi vähintään kolosella ja jos kone jaksaa vetää niin loikkarilla vaan baanalla. Toi mun urbo jaksaa loikkarilla ja vielä turbaanin lukkokin päällä tasasella. Pitkässä mäjessä lootan lämmöt hiipii 100° paikkeille mutta laskee 70° paikkeille taas tasasella. Mulla on vanhemman dieselisubbarin syyläri ja loota jäähtyy koneelle tarkoitetussa syylärissä olevassa "kennossa" ja putket on 10mm koko matkan.
    Riittävän iso ulkoinen jäähy ja syylärin kierto pois toimii myös.
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tollanen lämpömittari on hyvä henkivakuutus laatikolle, anturikin käy suoraan sinne linjapaineen mittausreikään laatikon kyljessä, 1/8 NPT jenga...sen verran katsoo ettei vaihdevipu ota anturiin kiinni, sitten enää muutama johto paikalleen ja se on siinä.
    Itellä kahdessa autossa mittari lisäjäähyn kanssa vaikka en mitää vedäkään, laatikko mainittu TH700r4.

    http://www.summitracing.com/int/parts/atm-3357

    [​IMG]
     
  6. valtope

    valtope Gearhead

    moi

    kiitos ohjeista.

    Päätin sitten laittaa suunnittelemani ison jäähdyttimen tilalle ISON JÄÄHDYTTIMEN, ja sen sarjaan alkuperäisen lämmönvaihtimen kanssa niin, että sen kylmemmältä puolelta menee erilliselle ISOLLE jäähdyttimelle, keulaan.
     
  7. 80 crew cab

    80 crew cab 2nd gear

    laita vielä alumiini öljy pohja sen saat nimimerkki hailta
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En laittais sarjaan kun toi loota tarvii sitä kylmää tavaraa voiteluun ja planeettojen jäähdytykseen. Mitä enemmän noita jäähyjä matkalla niin virtausvastus vaan kasvaa. Siitä orkkiksesta ei ole mitään hyötyä enää kun laittaa ison ulkoisen, vain haittaa!
     
  9. valtope

    valtope Gearhead

  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onhan toi iso ja näyttäis siltä että tohon saa ison putken myös. Iso putki matkalla hidastuttaa kiertoa ja se lisää jäähytystä vaikka lootan päässä on pienehköt nippelit.
     
  11. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Mulla taitaa olla moottoriöljyn jäähdyttäjänä tuollainen, ja siinä on AN10-kokoiset lähdöt. Linjoista saa siis vähintään riittävät jos tolla kympillä ne tekee. Lootan päähän voi olla vaikea löytää suoraa lähtöä noin isoille linjoille, mutta kyllä siihen joku lääke löytyy...
     
  12. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Rockiauton jäähy

    Itselläni tuollanen.

    Sen vertta edullinen että vois asentaa vaikka tietokoneen vesijäähyksi jos joskus sellasen rakentaa.
     
  13. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Mikäs tuollaisen automaatin ideaali toimintalämpötila olikaan?? Mikä on liikaa ?
     
  14. fenix

    fenix 3rd gear

  15. valtope

    valtope Gearhead

  16. ChevaMan

    ChevaMan 2nd gear

    Onko 700R4 -laatikolla kenties jotain ideaali kierroslukua millä sitä "pitäisi" käyttää? Pitäisikö laatikolla pyrkiä ajamaan mahdollisimman pienillä kierroksilla, jotta lämpeneminen on pienintä?
     
  17. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ajaa niinkuin tarve vaatii eikä ihmettele sen kummemmin. Vaihtaa öljyt ja suodattimen ajallaan.
     

Kerro tästä muillekin!