TH700R4

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja chevyman, 9.11.2001.

  1. chevyman

    chevyman 1st gear

    Pikku vinkkinä muille, joiden "moottori" pätkii ja auto kulkee nykien: oman Chevy Capriceni alkoi elehtiä em. tavalla ja läpikävin kaikki sytytys- ja kaasariosaston laitteet ennenkuin viaksi paljastui vaihteiston ns. lock-up eli lukkoturbiini. Kuskin puolella lootaan menee sähköpiuha ja kun sen nykäisee irti lukkoturbiini lakkaa toimimasta ja TH700R4 toimii taas nätisti ja hienosti.. ehkä toiset 300 tkm?
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tuskin se turbiini on ongelman ydin vaan joku mikä ohjaa turbiinin toimintaa.
    Nyt kun lukko ei ole päällä niin turbiini luistaa koko ajan ja öljyt lämpenevät enemmän kuin normaalisti ja mitä sitten tapahtuu???
     
  3. naapukka

    naapukka 1st gear

    Jos lukko ampuilee pois päältä, vaihda ihmeessä semmonen osa kuin throtle position switser ,elikkäs tunnustelee kaasun asentoa.89 Fleetsidessa se on ainakin sähköinen. Aikaisempi versio toimii käsittääkseni alipaineella.? Eikä maksakkaan kuin 1500mk ...siis tämä sähköinen TPS
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vaikuttaako magneettiventtiili (solenoidi) th700:ssa niin, että kun venttiili on rikki, lukkoturbiini on päällä koko ajan kolmosella ja nelosella ajettaessa. Ei luista yhtään. Muuten laatikko vaihtaa tosi nätisti. Laatikon kylkeen tulevaan pistokkeeseen tulee kyllä jännite. Voisko olla solenoidissa vika? Maksaa noin 270mk. Hinta ei oo liian kova mutta aika työläs vaihdettava kun joutuu taas avaamaan öljypohjan, vaihdoin viikko sitten öljyt ja suodattimen. On aika paskasta touhua ku ei oo öljyroppua, ei huvittas turhaan ruveta aukasemaan lootaa.
    Pystyykö venttiiliä testaamaan esim. ECM:n pistokkeen avulla (jotkut navat yhteen). Vika koodia ei löytyny ku sen verran oon kokeillu.
     
  5. kane

    kane 1st gear

    th200r4 solenoidi toimii (kytkee lukon päälle) kun sol. saa ohjauksen. Laatikosta tulee 3 piuhaa: + ja maa solenoidille ja 4 vaihteen paineanturi. Omaan on vaihdettu 6.2d kone joten tietokone on poistettu.
    Lukko toimii seuraavasti; jos ajaa 1,2 tai D:llä ei lukko toimi (aiemmin computer lukitsi myös 3:lla) mutta nyt kun paineanturi antaa maata kunnes 4 vaihde menee päälle(4.vaihteella, OD asennossa) käytän ns. vaihtavaa relettä (jolla ohjaan maata)ja lukko kytkeytyy päälle.
    12v jarrupolkimen kautta solenoidille ja "vaihtavan releen" kautta siis maa ohjaus solenoidille.
    Olen laittanut myös kytkimen maa ohjaukseen joten voin käyttää 4 vaihdetta ilman lukkoa.
    Th700r4 paineanturi taitaa toimia toisinpäin eli antaa maata vasta kun 4.vaihde menee päälle.
    Muistaakseni jos solenoidin mittaa, on jotain 20-25 ohmia.
     
  6. Lettu

    Lettu Gearhead

    "If you have a 1982-83-84 car or truck never drive it with the wires on the side of the transmission unplugged. This will overheat the transmission on a long trip."

    "On a 1985 or later it is O K to have the wires unplugged, because of a design change made in late 1984. The only part of this transmission that is electronic is the torque converter lockup. You will still have all four speeds with the wires unplugged."

    Lisää aiheesta osoitteessa:
    http://www.transmissioncenter.net/700r4.htm
     

Kerro tästä muillekin!