Thermoquad 6138s huolto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja latari, 10.12.2011.

  1. latari

    latari Gearhead

    Elikkäs tuollainen kaasutin tarviis huollon, onko tietoa ketä olis perehtynyt tuohon kaasutin tyyppiin.
     
  2. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Onkohan kyseessä vielä semmoinen muovirunkoinen Thermoquad?Jos on niin oma kokemukseni (oli vm-79 4bbl Chrysleristä nr mukaan, 92....jotain ja isommilla ensiöillä)oli että kaasutin toimiessaan hieno keksintö pitäessään bensan viileämpänä.Elintärkeää näissä niitten ilmaläppien oikea säätö ja ns power valven säätäminen kohdalleen.Näitä eri versioita on Thermoquadin (n-71 )aloitusvuodesta lukemattomia niin truck kuin henkilöautokäyttöön SB/BB ja tietotaitoa näitten säätämiseen löytyy ihan netistä(Amerikaksi)ihan vain hakemalla Carter Thermoquad ja itse hommasin Mopar Muscle lehden ko numeron(voipi löytyä yhä heidän nettisivuiltaan).Suomesta ei tietotaitoa oikein löydy ja se on syynä siihen että nämä raivattiin pois konetiloista kun eivät toimineet säädöiltään ihan kuin "normikaasarit".Ilmaläpän liian aikainen aukeminen esim tukehdutti koneen=Thermo Bug ja liian jäykkä jousivoima taas ei aukaissut ollenkaan sitä tai usein jousi väännetty rikki läpän ollessa auki kaikenaikaa.
    Yleinen ja tietty korjaamaton paikka oli näitten muovirunkojen vuotaminen vanhemmuuttaan(yleistä).Vaikkei mitään nestevuotoa ehkä löytynytkään niin ilmavuoto ei isoa rakoa tarvinnut...koita suihkutella vaikka starttipilottia testataksesi jos moista epäilet.
    Itselle kävi juuri näin ja vuositolkulla koetettiin korjaussarja+säätää ja säätää...välillä jotenkin toimi välillä ei ja tältä väliltä,riipui päivästä.Tyhjäkäynti vaelti mitäsattui ja auto tuntui tukehtuvan nopeasti kaasuttaessa,starttautti pitkään ym kivaa...Koska en tiedä mitä kaasuttimessasi moitit tai vikaa niin tsekkaa noilta nettisivuilta joista löytyy ihan perusteelliset ohjeetkin ja paljon paremmat kuin tässä=).Peruskorjattuja Thermoquadeja saa yhä Jenkeistä,ainakin mm Summit myy niitä ,meinaan jos haluat uudenveroisen samanmoisen tilalle.
    Henkilökohtaisesti kaikki kaasutinmurheet loppui kun iskin suoraan laatikosta uuden Edelbrock Performerin(siinäkin ilmaläppäsysteemi) 318 päälle ja koko koneen luonne muuttui sekä vivut+vipstaakit sopi lähes heittämällä.Käy nätisti,kulkee niinkuin nyt 318 kulkee ja laakista käyntiin ilman sahausta.
    Varmaan joku vaihtanut tilalle Holleyn tms ja yhtä tyytyväinen,makuasia/$$
    Vikahan ei oikeastaan ole sen Thermoquadin vaan ikä tehnyt jo tehtävänsä.Suunniteltu käyttöikä ehkä ylitetty...Ehjä moinen on oiva peli ,säädöiltään monipuolinen ja nerokas keksintö!
    Toivottavasti tästä jotain apua=)
     
  3. latari

    latari Gearhead

    On vm-72.Se tässä haittaakin kun toi englanti ei oikein suju.kaasutin hikoilee vähän bensaa tiivisteistä samalla kun sen purkaa olis hyvä tarkistaa noi sääädöt.Vielä saa ilmottautua jos joku ton kaasarin säädöt osaa tehdä.
     

Kerro tästä muillekin!