Thunderbird 1960 kaasuvivusto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tb60, 16.2.2008.

  1. tb60

    tb60 3rd gear

    Nyt on putsattu ja lasikuulapuhallettu kaasutin kiinni. Olen jo toisissa topiceissa ihmetellyt vivuston jousien paikkoja ja toimintaa. Palautusjousi on näköjään oikea ja omalla paikallaan, mutta mitä muita jousia vivustossa on ja miten ne vaikuttaa toimintaan? Kaasupolkimen tanko ja kikcin tanko ovat samassa levyssä, eli ne toimivat kimpassa. Mutta mikä tarkoitus on sillä hahlosysteemillä tässä vipusydeemissä? Vaikeasti selitetty, mutta varmaan helposti ratkaistavissa. Kuvia hässäkästä.
    http://kuvablogi.com/blog/5415/5/
     
  2. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Eiköhän sen hahlon idea ole että kick down tanko ei painu pohjaan heti kun kaasupoljinta hipaisee. Eli kikkari tulee mukaan vasta kun kaasua poljetaan reippaammin.
     
  3. tb60

    tb60 3rd gear

    No näinhän sen pitäisi toimia mutta kuten sanoin kaasutanko ja kick-down tanko ovat kiinni samassa levyssä. Kaasarille menevä tanko on taasen kiinni siinä hahlon liukuvassa levyssä. Joku jousi pitää yhdistää nämä levyt. Onko muissa tuon ajan Fordeissa samanlaiset vivustot? Jos Lahden lähistöllä voisi käydä katsomassa systeemejä, olis kyllä hyvä.
     
  4. Hoppa 1

    Hoppa 1 1st gear

    Sulta puuttuu tuosta se jousi joka pitää noi kaksi osaa yhdessä, siis tuon osan johon tulee vipu kaasulusikalta tuolla uran pohjalla ja vasta kun kaasuläpät on kaasarissa täysin auki niin lisää kaasua painettaessa tuo hahlo päästää kikkarin liikkumaan lopun liikkeen.
    Kuvissa näkyy ne vastakkaiset osat jotka liikkuu keskenään, niissä on pieni reikä johon jousi tulee.
    Toivottavasti saat mun sepustuksesta selvää. :odroll:
     
  5. makeheikki

    makeheikki 1st gear

    60 mallissahan eioo alipaine modulaattoria, laatikkoa saadetaan mm. kaasuvivuista, (kickdown vipu), kandee otaa selvaa kuinka se tapahtuu niin laatikko on pitkaikasempi ja toimii paremmin...
     
  6. tb60

    tb60 3rd gear

    Täällähän yritän juuri ottaa selvää...
     
  7. makeheikki

    makeheikki 1st gear

    moi
    hommaa orkinaali korjaamo kasikirja...
     
  8. Thunderb

    Thunderb 3rd gear

  9. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Täältä löytyy:

    http://www.themotorbookstore.com/19fothfashma3.html

    Samoja Detroit Iron-manuaaleja myy moni muukin firma jenkeissä. Tuosta em. linkin firmasta tilasin (muistaakseni) omani.
     
  10. makeheikki

    makeheikki 1st gear

  11. lucky13

    lucky13 1st gear

  12. tb60

    tb60 3rd gear

    Kiitoksia vastauksista. Lucky13, ei ole samanlaiset vivustot, mulla on ollut tuo sama Chiltonin raamattu 28 vuotta. Rautamäenmiähen linkistä kokeilen tilata Manuaalin.
     
  13. tb60

    tb60 3rd gear

    Nyt on manuaali tilattu ja tullista haettu. Ohjeitten mukaan puuttuva jousi asennettu ja vivut säädetty. Nyt vivusto toimii niinkuin pitää, eli kaasuläppien pohjaamisen jälkeen pedaalivipu vielä kääntää kick-tangon pohjaan. Nyt toimii ohjekirjan mukaan, mutta nähdään toimiiko käytännössä. Odotellaan kauniita kevätpäiviä, kunnes tehdään liikennekäytöstä poistosta liikennekäyttöön palautus. Pääsee tuolle Risulanselän suoralle polkaisemaan tallaa ja katsoa mitä tapahtuu.
    Lisätään vielä, että Hoppa 1:n ohje oli juuri asian ydin, mistä homma kivesti. En vaan ymmärtänyt.
     
  14. Hoppa 1

    Hoppa 1 1st gear

    Ok, anteeksi huono tekstini. Mutta hyvä kun homma kuitenkin selkisi.
    Kevättä ja tulevia kruisailu kelejä täälläkin odotellaan. 8)
     
  15. tb60

    tb60 3rd gear

    Nyt toimii! Polkimen liikerataan tuli lopussa sellainen pykälä jonka jälkeen kickdowni pelaa. Eli loota kunnossa. Vielä kun saa nuo kakkoskurkut aukenemman, niin löytyisi noita tehojakin. Kysellään toisella topicilla apuja kun tarvii. Kiitokset vielä kerran neuvoja antaneille.
     
  16. lucky13

    lucky13 1st gear

    Toisiokurkuista... Mikä kaasari?
     

Kerro tästä muillekin!