Tienkäyttömaksu -idioottien keksintö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja ohc205, 14.12.2012.

  1. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Liikenteestä kerättävät pitää laittaa liikenteeseen, siksi autoja on pistetty maksumiehiksi, ettei valtio joudu itse maksamaan teitä, eli jos me ne maksetaan ja rahaa jää jopa yli, niin miksi pitäia maksaa lisää?
     
  2. jenkula

    jenkula Gearhead

    Se nyt on se ja sama melkein ketä äänestät tai kuka on vallassa millonkin,heikommat kärsii aina ja niiden ääni ei kantaudu.Suomessa on jo kauan ollut niin että jos et itse hoida asioitasi,niin ei niitä hoida muutkaan.(kansanedustajat)

    Kaukana on ajat jolloin työtä tekemällä sait rakennettua itselles kelvollisen elintason(1970-1991).Tässä maassa kannata oikein mikään.Palkat laahaa kaukana perässä vrt yleiseen hintatasoon.Puhumattakaan että alkais yrittäjäksi.En tiedä,jokainen pärjätköön parhaaksi katsomallaan tavalla.Tässä konkursissa paljoa paina yks lisämokkula autossa joka mittaa ties mitä.
     
  3. mukko

    mukko 2nd gear

    Jos tyyppikilvestä saa kaivettua savutusarvon niin sillä kuulemma mennään, W210 mersuissa osassa 0,8 jne.. miten veikkaatte moniko menee läpi?
    Näkyy meilläkin hölöauto puolella kattihommina.
    Ja DPF/katteja aletaan leimalla katselemaan suurennuslasien kanssa, onko tyhjennetty/muokattu jotenkin.


    KM-perusteinen vero on ollut voimassa ainakin 75v, eli ne 75% veroa siinä polttoaineessa. Eikä loukkaa millään muotoa yksityisyydensuojaa, muuta kylläkin ja vitutuskäyrää nostaa.

    Samoten se väliaikainen ajoneuvovero mitä keksittiin aikoinaan alkaa keräämään rullaa vieläkin. Suomessa autoilija on pelkkä lypsylehmä, jos tiestöön käytettäisiin edes 50-60% autoilijoilta kerättyä rahaa (joka pitäisi 100% mennä tiestön ylläpitoon/kehitykseen) niin täällä ajeltaisiin oikeasti hyvillä teillä.

    Sekään ei uppoa meikäläiseen miksi ulkomaalaisia rekkoja ei veroteta täällä ajamisesta, puola/muut itäblokin kuskit tuo käytännössä 0€ tähän maahan, eväät on omasta takaa samoten polttoaineet, remontteja ja korjauksia ei teetetä ja ylipäätänsä kuskilla saattaa olla viikon kahen reissuun (vaikka norskeista kalakuorman haku) 20-40€ rahaa.
    Tiestöä nämä kuluttavat, aiheuttavat melko usein vaaratilanteita ajotavalla, reilulla ylinopeudella (melko moni kampe kun kulkee 100-120kmh), ajoneuvojen kunto on usein ihan paskaa (vasta yhtä piti laittaa missä ei vetäjässä ollut telillä jarruja laisinkaan, levyt kappaleina eikä paloja ollenkaan, viikko meni kun siirtelivät aina rahaa pikku summan kerrallaan korjauksiin + katastukseen että sai kilvet takaisin) eikä kuljettajat edes näe mitään vikaa, ei itsessään, ei kalustossa eikä esim kuormaamisessa ja sitomatta jättämisessä.

    Olisi kiva tietää paljonko tämä ulkolaisten perseily maksaa vuosittain, jos siis lasketaan onnettomuuksien kaikki kulut + tiestön kuluminen + huoltoasemien kulut (harvemmin käyttävät rahaa ruokaan,tankkauksiin, usein vain wc&suihku ilmaiseksi) ja kaikki mahdollinen. Veikkaan että puhutaan melko pitkästä pennistä...


    Maahan tullessa puntarin kautta ja painon & suunnitellun reitin mukaan maksu etukäteen käteisellä/kortilla kun maahan saapuu. Eikä ole seurantaa mukana mutta jotain kuluja saataisiin katettua.
     
    Muokattu: 15.1.2017
  4. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Pitääkö? Sama se on kaikkien verojen kohdalla, toiset maksavat, toiset on saamapuolella.
     
  5. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    No jos otetaan pelkästään autovero, ajoneuvovero ja polttoaine vero, niin jo pelkästään ne riittäisi, siis ilman alveja. Ja nuo on laitettu teiden kunnossa pitämisen takia. Vai onko se sun mielestä niin, että perustetaan veroja kunnossapitoa varten, ohjataan rahat muualle, ja sanotaan et niin se vaan menee, jotkut maksaa ja toiset saa? Joku vois sanoa tota valehteluks, tai jopa kavallukseksi. Kansalta viedään rahaa, HEIDÄN teiden kunnossapitoa varten, mutta niitä teitä ei pidetäkään kunnossa?
     
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Eli, tilaat raksafirman korjaamaan talos, annat rahat ja se korjaakin niillä rahoilla naapurin talon? Meneekö se sun mielestä oikein, kun sä olet kuitenkin maksanut sun talon korjaamisesta? No, toiset saa ja...
     
    Nikuzai ja mukko tykkäävät tästä.
  7. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Äkkiä asiaa miettien yksittäisen ihmisen ei valtion tekemänä puhutaan ihan muusta kuin verosta.
    Huijaus/Petos nimike heilahtaa äkkiä kuten sangen innokkailla tummilla pojilla jotka jokunen kesä sitten asfaltoivat ja laatoittivat pihoja keräsivät eurot etukäteen ja hävisivät paikkakunnalta eli tämä vähän isommassa mittakaavassa parempien ihmisten tekemänä on sitten tehty lailliseksi.
     
  8. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    No ne sai ja....
     
  9. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Suomen Illuminati - Hallituksen korruptio

     
  10. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Onko? Vaikea löytää tietoa alkuperäisestä lähes 60 vuoden takaisesta autoverolaista, mutta luulen, että veron tarkoitus on ollut silloinkin pelkästään täyttää valtion tyhjää kassaa.
     
    eilhik tykkää tästä.
  11. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Eikös tuo ole sama asia asut syrjässä rahat otetaan ja mikään ei muutu paitsi alueurakoija joka kilpailutettu melkein hengiltä (useampi sopimuksen tehnyt vuosien saatossa vasaroitu kalusto uudelle omistajalle voudin puolesta) siinä sitten katselet sitä rapistuvaa tieinfraa kun keväisin muistetaan kelirikkomerkit laittaa.
    Usko siinä sitten että kansan ja sinun parastahan siinä yritetään kun yhteiseen hyvään kerätään sitä rahaa ja maksut vain kovenevat tien siitä mitenkään paranematta.
    Suuri puhallus vain tulossa.
     
    mukko tykkää tästä.
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Tais tossa ehdotuksessa olla uutisoinnissa unohtunut, et sillä 200e;n kuukausimaksulla saa päivällä bussia vapaasti ja max 3kpl 8km taksi matkaa päivällä virka aikaan


    Ei mullakaan autoa ois, jos oi ees jonkun näköistä julkista liikennettä, pysäkit kyllä löytyy joka paikasta minne tarttee päästä, lähimmillään talon päädyssä

    Sit homma paranisi, kun bussipysäkit poistettaisiin, et porukka pääsisi kyytiin viittomalla ja pois nappia painamalla, tosin toi toimisi vaan jossain muualla kuin pääkaupunki seudulla jossa liikennettä on enemmän teiden leveyteen nähden
     
  13. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Kyllä ne on, vai mikä se aika on milloin rahat saa käyttää toiseen kuin on luvattu?
     
  14. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Mistä löytyy faktaa?
     
  15. spinout

    spinout Gearhead

    1958 "väliaikainen" autovero asetettiin valtion huonon taloustilanteen takia ja eikä noita muitakaan veroja ole korvamerkitty mihinkään tierahastoon vaan ne menee kuten rockmaple kirjoitti valtion pohjattomaan kassaan fiskaalisina veroina ja budjetissa niitä sitten jaetaan "yhteiseen hyvään", josta ei enää riitä tarpeeksi takaisin tienpitoon.
     
  16. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    No vittu huhhuh... Ja ne joilla ei ole mahdollisuutta julkisiin tai taksin kilometrit ei riitä alkuunkaan saati passaa ajan puolesta, maksaa ton 200€/kk päälle tietty bensat ja vakuutukset veroineen niin kuin ennenkin...
     
  17. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Ja tuo 200 kuussa on tietty maksu/ auto... ei maksu/henkilö, joka haluaa liikkua...

    Toi on ihan sama onko bussiajelu ilmaista, kun ei niistä millään pääse töihin, ei sitten mitenkään.

    Parempi jättäytyä työttömäksi tai ottaa alle se mopoauto tai rakkori...
    Tänään kyselin jo yhden maapaikan ostoa... Jäis sinne mörköileen ja ajelis rakkorilla viinakauppaan.
     
  18. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    No mutta sillähän ne perusteltiin, se että ne ei ole korvamerkittyjä, kertoo vain, että on jätetty takaportti auki. Niinkuin nyt näyttää olevan tapana.
     
  19. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ja joka kerta kun korotuksia on tehty, on ne perusteltu samoin. Tie velka kasvaa. Miksi ne ei sit nosta alvia koska tievelka kasvaa? Silloin se olis välillä toisinpäin, toiset saa ja....
     
  20. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

Kerro tästä muillekin!