TIERP EM 24-27.8.2017

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja BBC, 21.8.2017.

  1. BBC

    BBC Guest

    Olisi makia olla Tierpissä, mutta on muuta menoa harmittavasti päällä.

    Edullista lentää arlandaan, siitä vuokra-auto, Gävlestä hotelli. Ei paljon kannata laivalla humppatansseissa aikaa viettää, kun homma hoituu nopeammin em. systeemillä.

    333 tiimiä nyt listalla. 46 stockkeria !!! taitaa olla pitkään aikaan suurin määrä.
    Laura Pro Modissa, mikä oli hieno uutinen.

    Onko tuolta ilmaista live lähetystä netissä? tai edes maksullista?

    A

    ps. ny kannattas FHRA rataryhmän kerätä kolehti ja mennä oppiin. Helposti alittavat Alastaron recordin tiepissä. Neljää tuntia ei saa menemään edes kotona armeijan käynyt pitkätukkainen Pär-Åke -siivousporukka.
    Koittakaas kellottaa siivousaikoja ja panna tänne nettiin niin saadaan vähän faktaa kerättyä racepack tyyliin.
    Ottakaa se Britti mukaan ja pankaa uimaan långnäsin jälkeen, vai uskottako vieläkin kaikki mitä se sanoo?
    Mikä sen nimi olikaan,.....Uri Geller?
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  2. valtope

    valtope Gearhead

    Sinne mennään, jo perinteiselle reissulle, Euroopan parhaat olosuhteet. Katsojan ominaisuudessa.
    Ei toi nyt oo huono mennä Naantalista illalla, unta palloon ( ei oo humppaa, eikä pallomerta ), Kapellskär aamulla ( hyvä aamupala ) => siitä radalle, ja olet siellä klo 08:00, kun kisat alkaa.
    Riippuu toki, mistäpäin Suomea lähtee ;).
     
    Muokattu: 22.8.2017
  3. supo

    supo Double Gearhead

    Ihan hyvä vaihtoehto jota käyttää Savolaisetkin!Pääsee tällä kertaa metanolihommiin eli junnujen mukana kisatunnelmaan eli Nurminen Motorsport ja STAR Motorsport!
     
  4. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  5. josu

    josu Gearhead

    Stock~super stokissa hyvä suomi
    1.sulopuisto
    2.grönman
    Nyt höristellään korvia maailmalla
    Adeen 4 pyttysellä volvolla 6.44/347 kmh herranjumala mitä lukuja ruottalaiset lyö tauluun.
    Erhomäetkin sivusi ennätystä ajalla 7.69.ennäty 7.65
     
    Muokattu: 24.8.2017
  6. josu

    josu Gearhead

    No tulihan se uusi enkka erhomäelle 7.54/295kmh.onnea
     
  7. BBC

    BBC Guest

    Järkyttävän kova tulostaso. Erhonmäki menee kyllä hienosti. Pisti silmään että Nixxon lennätti pro stockin 6,5 puolelle! Tuo Comp Eliminator on nykyään aivan mahdoton kova ryhmä. Elorantakin mennyt hienosti 6,9, mutta tuolla noin 0,3sek indeksin alituksella on vasta sijalla 18.

    Laura tulee ajamaan kovan ajan pro modissa ja pääsee varmasti eliminaattoriin. Oli toisessa kvaalilähdössä jotain ongelmaa pakin kanssa.

    Nitro Twineissä Jaskalla oli jo 1/8 maili hienosti (1,08 60jalkaa), mutta jotain häslinkiä lopussa ja Ismo saanut uuden pyörän toimimaan, vaikka luulen että paksulla on vielä.

    Pro Stockissa 2 rundin jälkeen 6,75 ajalla ei pääse kaavioon !!! Onkohan ollut vielä Euroopassa 6,6 kaaviota?
     
  8. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  9. BBC

    BBC Guest

    Pro Stockissa 6,6 sek eliminaattori. Näin se pitää olla.
    Fredde otti oman paikkansa Pro stock bikessä ja on se Ålund kova äijä.
    Sama mikä doorslammers ryhmä ja aina kärjessä.
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Meinaatko Aulis että nitromopo paksulla käydessään ei kulje?

    Nipa ei pala ihan bensan tavoin.
     
  11. BBC

    BBC Guest

    Emmä mitään meinaa. Sää tiiät roomiehenä ja voit valottaa asiaa.

    Nipa on uus, juttu. Liittyykö jotenkin maakaasuun?

    Sen verran on kemiaa tullut luettua että näiden polttoaineiden palamisaika ja reaktio ovat jotenkin tuttuja. Ei taida se nitrokaan mennä, jos on perkeleen paksulla, tosin en taaskaan tiiä mitään, mää vaan rakentelen lättäpää koneita ja nehän käy vaikka petroolilla.
     
  12. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  13. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  14. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  15. gremlin

    gremlin Gearhead

    Nyt olis kannattanut olla Aukin paikalla kattomassa miten oikeen svedut järjestää huippu kisoja!
    Torstain sportsman päivässä vedettiin aamu 9stä ilta kuuteen huimaavat 3 kierrosta!!
    Voi perkele että olis sitten pitkäveteistä touhua. Ei tän kisan jälkeen tartte ruottalaisten itkeä suomen kisojen ajattamisesta mitään, eikä suomalaistenkaan sen puoleen!
    Vajaat pari sataa sportsmannea ajoi siis noin pitkän päivän aikana, ilman siis suurempia luutaus taukoja kuutisen sataa lähtöä, vertailuna vaikkapa Kalajoki missä veti 130 vehjettä 7 kiekkaa(vai 9?) lyhyemmässä ajassa. Ojalan laskuopilla lähtöjen määrä menee hyvinkin FHRAn hyväksi. Kuten tais mennä myös Motopark?
    Latu ei ollut oikeen kunnossa alkumatkalla, lähettäjä veteli kultajauhoa joka parin jälkeen iltapäivällä kun käytiin pari tuntia masentumassa lehtereillä.
    Perjantainahan sitten alkoi jotenkin jo pitoja olemaan, mutta aika tarkkaa säätöä näemmä vaati kun osalla porukasta karkaili ihan miten sattuu. Onneks suuremmilta rysäyksiltä vältyttiin. Aika rajoilla taidetaan sillon pidon kanssa mennä jos Fast-Fredden kaltaset kokeneet hahmot ei saa kunnon vetoja aikaseks?
    Nopeesti rata toki parani kun pro modit kierros ajettiin ja osalle porukalle oikeenkin kovia tuloksia.

    Paljon hyvää settiä oli kyllä näkyvissä, ja runsaasti ihmeteltävää varikolla ja parkkiksilla.
    Mut jotenkin pliisu vaikutelma jäi viikonlopusta, olisko sielläkin porukkaa vaihtunut kun välillä näytti siltä ettei oikeen kukaan tiennyt että ketä tekis mitäkin?

    Hyvänä, tai huonona pikemminkin, esimerkkinä Nergårdin mekatsun tönäsy. Eli pakki ei mennyt ilmeisesti päälle burniksen jälkeen, ja mekatsu jostain käsittämättömästä syystä meni seisomaan dragsterin eteen vaikka peli ei ollut vielä menossa taakseppäin. Pikku kaasun painallus ja heppu ei väistynyt siltikään, sitten alkoi puikko valumaan eteenpäin ja ukko ei enään päässytkään kokonaan alta poin, ja ilmeisesti spoileri kolahti koipeen. Heppu pomppas yhdellä jalalla edestä pois ja tiikerillä aidan yli, ja dragsteri rullasi maalipäähän.
    Ambulanssia ei lähtöalueella laisinkaan, vaan 3kpl radan päässä. Ilmeisesti ei oikeen tiedotus pelannut kun lanssi tuli jonkun ajan päästä, mun mielestä aika helvetin kauan kesti, ottaen huomioon mitä siinä tapahtui. Lanssi kun tuli lähtöviivan kohdille, kukaan järjestäjistä ei mennyt opastamaan lanssia potilaan työ, siis toiselle puolelle rataa, mutta onneks radan varressa olleet kuvaajat olivat ajan tasalla. Olisko ollut peräti Pasi U. ketä lanssin ohjusti oikeeseen osotteeseen. No, siellä ihmeteltiin aikansa, itse asiassa niin kauan että radan päästä tuli vielä 2 autoa lisää puörimään katsomon eteen. Ja nekin ilmeisen hukassa tapahtuneesta kun pällistelivät aikansa ja joku sitten viittelöitti niitä lähtemään takasin radan päähän.
    Ukko lyötiin baareille, ja iloisesti huiskuttaen lanssin takaloosteriin poistui hän.
    En kuullut miten oli käynyt mutta siitä yhdenjalan loikasta päätellen vois veikata jotain sääriluun tälliä?
    Niijuu, senverran meni muuten tossa ihmettelyssä aikaa että Stigu kerkes rullaamaan maaliin tyhjäkäynnillä, ja keräämään leegonsa, ja saapumaan hinauksessa takasin lähtöalueelle näkemään että ukko ei ollu vieläkään anbulanssissa. Mahto olla melkoset fiilikset..

    Et ei ihan täysiä pisteitä kyllä saa noikaan kisat, en oo tainnu ikinä moista vatulointia ruottisa nähdä.
     
  16. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Samoin Kari sun olis kans kannattanu käydä Kalajoella SM:iä kattomassa millätavalla se on erilainen kilpailutapahtuma kuin EM kisat kun siihen vertaat Tiepissä ajattamista.
    Jos verrataan samanarvoisia Tierp EM ja Alastaro EM niin Suomessa Sportsmannet kerkes ajamaan Kolme kierrosta KOLMEN päivän aikana verrattuna Ruotsin Kolme kierrosta jo Torstaina eli ei tässätapauksessa mitenkään erityisesti mairittele FHRA:n suoritusta.

    Radansiivous kesti Tierpissä Lauantaina Bränvallin 200m öljyämisen jälkeen noin 1/2 tuntia.
     
    kede -57 tykkää tästä.
  17. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  18. kede -57

    kede -57 3rd gear

Kerro tästä muillekin!