tigin osto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja ganada, 9.11.2006.

  1. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Noista kiinan plasmoista, kerran oli yhdellä ison (~5m3) vesivaraajan pilkkomiskeikalla 8v vanha Hyperthermin 30A ja alle 1v vanha kiinan 60A plasmat.

    Kiinalainen ei halunnut syttyä ruosteiseen rautaan ja lämpösuoja löi 5x enemmän päälle kuin Hyperissä. Sekä selvisi miksi niissä tulee säkillinen suuttimia mukana. Koska ei syty eikä pala kunnolla niin pilaa suuttimia. Siis puolet pienempi laatukone oli paljon parempi.
    Ja materiaalina 3mm musta.

    Kerran olen hitsannut hyvin syttyvällä ja tasasesti palavalla kiinan tigillä. 5 min. Kunnes lämpörele keskeytti...
     
  2. legless

    legless 1st gear

  3. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Itsellä oli 200E 50a kiinan plasma. Ei ikää mitään ongelmaa. Ei ollu väliä oliko puhdasta tai ruosteista. Pääasias leikkasin alle 5mm tavaraa ja kerra pari kiekkoa 8mm tavarasta. Eikä menny ikää lämpörele päälle. Toimivana vaihtoi omistajaa ja pienellä voitolla...
    Alumiiniä kävin yhessä pajassa hitsauttaas ja homma tehtii stahlwerkin tigillä. Oli kuulema ollu 2v käytössä.
     
  4. Ck

    Ck Gearhead

    Minkä merkkinen plasma oli kyseessä?
    Omalla oon myös leikannu mm. yhden 3m2 vesivaraajan omakotitalon kellarista pois. Syttyy kertalaakista kun on maadoitus kiinni. Ei oo väliä onko ruostetta tai maalia. Tässä siis everlast kyseessä, mielestäni tämäkin on kiinassa tehty. 60a voimavirtakone. Tässä on puhallin, ehkä auttaa siihen lämmönhallintaan?

    20mm rauta menee vielä poikki ok mutta kyllä käytännössä sujuva leikkausnopeus on n.15mm raudalla. joku 8mm menee kuin kusi lumeen. Tallissa mulla on käytössä 2x vedenerotin, vettä kun on paineilmassa niin se syö suuttimia äkkiä.
     
    Muokattu: 19.3.2018
  5. YonTimppa

    YonTimppa 1st gear

  6. xarper

    xarper Gearhead

    Äkkiä ebay/paypal kautta saa rahat takas jos osottautuu huijariks.
     
  7. valpas

    valpas Gearhead

  8. YonTimppa

    YonTimppa 1st gear

    Jooh toi mun aikasemmin linkkaama aparaatti näyttää kadonneen yön aikana, joten mä oon rajannut nyt joko merkitön CT520D 360€ 2v takuulla tai Stahlwerk CT 535 450€ 5v takuulla. Toi halvempi kone pyytäis 23A sulakkeita, joita kenelläkään tuskin on autotallissaan? Stahlwerkille piisais 16A? Mikäli noita tietoja oikein tulkitsin. Käyttö tulis olemaan todella satunnaista hitsuttelua ja leikkelyä, tuskin ikinä yli 6mm tavaraa. Tuo halvempi on ainakin jenkkilän amazonissa saanut ihan hyvät arvostelut . Mahdollisimman halvalla tässä nyt koetetaan autotallia kalustaa ja nuo vaikuttais järkeviltä.

    Kumpaan tässä kannattais kallistua? Vai tilaanko suosiolla jonkun 70€ puikkokoneen vaan? :rolleyes:
     
  9. valpas

    valpas Gearhead

    Kävin Tampereella Hitsausmessuilla, ja otin osaa Esabin MIG/TIG koneen arvontaan, täyttämällä lapun, ja kokeilemalla sitä konetta. TIG:llä pätkän hitsasin. Hienosti se paloi.
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Töissä on Esabin pikku ac/dc tig. Mielestäni palaa "pehmeästi". Aivan soiva peli.
     
  11. urho3

    urho3 Gearhead

    Mulla on esabin 2200 acdc tig. Alumiinia sillä enimmäkseen hitsannu ja olen ollut hyvin tyytyväinen.
     
  12. Itte annan äänen everlastin 210 ext parempaa saa kyllä hakea. Tarjoaa hyvät ominaisuudet hyvään hintaan. Sitten vielä kunnon CK kolvit ameriikan maalta ja polkimet ni kyllä on kivaa ja kyllä sitä pienemilläki ampereeleilla hitsataan paksua alsaa kun sekoitetaan argoniin heliumia saadaan voimakkaampi sulan välitys näin suomennetusti
     
    Catiska tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!