Tiivistemassa listoihin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja maxvo2, 7.10.2014.

  1. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    - Mitä massaa fiksuinta käyttää korin ja listan välissä? Kyseessä HT auton RST-lista joka tulee korin ja ikkunan tiivisteen väliin (roof rail tiiviste). Tehtaalla laitettu joku solumuovi tahmealla liimalla kiinni.
     
  2. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Orkkistyyppistä valmiilla liimapinnalla olevaa solumuovia löyty metritavarana ainakin Tampereelta korja-kumista. Pelkällä liimamassalla mälvääminen saattaa mennä sotkuks?
     
  3. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Tämä orkkis solumuovi oli jotenkin läpeensä "liimassa / tiiviste massassa ja pirun pehmeää. Nämä nykyiset on kovempia ja lista tuskin pysyy ryhdissä jos tuuppaa em. tavaraa väliin vaan taipuu.
     
  4. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Tai liima ottaa listasta vähän turhan kovan otteen?
     
  5. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Eiku joo. Challengeriin laitoin luultavasti vastaavaan tarkoitukseen ihan vaan suht ohutta kakspuoleista teippiä. Eli siis sellasta parempaa mallia tyyliin pattex, 3m, bostic tai jotain sinnepäin. sen verran muistan, että väri oli musta ja aika rajusti otti kiinni. Vaimo oli avittamassa jotta sai listan linjattua kerralla kohdalle.

    Tuota solumuovihässäkkää tuli sitten jonkin muun listan väliin jossa oli ollu vastaavanlaista tehtaalta.
     
  6. EVO X

    EVO X Gearhead

    Olen käyttänyt noihin butyylimassaa. Se on kuitenkin melko heppoista jos vertaa vaikka sikafleksiin. ainakin itse olen joutunut myös irroittamaan tuolla kamalla liimatun listan ja hyvin lähti. Vielä keveämpi vaihtoehto on sitten bitumimassa jolla olen saumannut mm. ikkunatiivisteiden reunat.
     

Kerro tästä muillekin!