TIL-racing tiedottaa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja TIL-racing, 12.6.2007.

  1. TIL-racing

    TIL-racing 3rd gear

    TIL-racingin tiedote

    Lähtötiedot

    FHRA julkaisi säännöt tammikuussa 2007 ja on sen jälkeen tehnyt kahteen otteeseen niihin merkittäviä muutoksia tiedottamatta niistä kilpailijoille. Ensimmäinen muutos on päivätty 1.3.2007 koskien indeksejä ja toinen muutos 1.4.2007 koskien indeksinkiristysjärjestelmää (CIC-järjestelmä). Jos muutokset olisivat olleet tiedossamme jo kauden alussa, niin kausi 2007 olisi jäänyt osaltamme väliin, sillä muutoksilla oli niin suuri merkitys kilpailukyvyllemme. Otimme asian johdosta yhteyttä AKK:hon ja asia viedään siellä urheiluvaliokunnan käsiteltäväksi.

    Virtasalmen kilpailussa oli lajittelupäivänä käytössä tammikuussa kauden 2007 sääntöjen julkaisuhetkellä voimassa olleet indeksit. Näin ollen oletimme, että FHRA on vetänyt sääntömuutoksen takaisin ja odottaa AKK:n päätöstä asiasta. Mikäli FHRA olisi yrittänyt ajattaa meitä 0,5 s kireämmällä indeksillä, niin olisimme työntäneet auton lineupista takaisin varikolle.

    Sunnuntaina aamulla varmistin vielä henkilökohtaisesti kilpailun tuomaristolta millä säännöillä Competition ryhmä ajaa pudotuskilpailun (mm mitä CIC-järjestelmää käytetään). Vastaus oli, että samoilla millä aina ennenkin. Tarkensin vielä kysymällä indeksinkiristysjärjestelmästä, että onko se sama kuin NHRA:ssa tällä hetkellä käytössä oleva ja tähän vastaus oli: ”Kyllä”. Tämä vahvisti entisestään käsitystäni siitä, että sääntömuutos oli vedetty takaisin.

    Voitin ensimmäisen pudotuskierroksen lähdön Tero Tupalaa vastaan. Tämän jälkeen alkoikin sitten tapahtua: Meille tultiin kertomaan, että lähtö uusitaan. Vasta ajanottotornissa minulle kerrottiin syy: lähtö uusitaan, käytössä on ollut väärät indeksit. En hyväksynyt asiaa ja ilmoitin, etten aja uusintalähtöä vaan teen vastalauseen mikäli niin menetellään. Tuomaristo hylkäsi vastalauseeni ja tein seuraavaksi asiasta vetoomuksen AKK:hon. Samalla kerroin kilpailun johtajalle, että tuloksia ei saa julkaista eikä palkintoja jakaa kunnes asia on loppuunkäsitelty.

    Asian käsittely on AKK:n vetoomustuomioistuimessa yhä kesken. Käsittely keskeytettiin ajan puutteen ja tapauksen ainutkertaisuuden vuoksi kesken siinä vaiheessa kun ihmeteltiin miksi vain SM 4. ja SM 5. sijoille sijoittuneiden kilpailijoiden indeksejä kiristettiin eikä mitalikolmikon indekseihin koskettu laisinkaan. Saman analogian mukaanhan niitä olisi pitänyt kiristää 0,8 s, 1,1 s ja 1,4 s. Missään muussa urheilumuodossa eivät menestyssanktiot kohdistu näin epäurheilijamaisesti. Tapaus saattaa täyttää syrjinnän tunnusmerkit.



    Kiristetyt luokkaindeksit

    Maaliskuussa 2007 kiristettiin kaikkien muiden mekaanisesti ahdettujen luokkien indeksejä 0,2 s paitsi sitä, jossa me ajamme, kiristettiin 0,5 s. Perusteena kiristykselle kerrottiin ”As an agreement with all the involved countries. Due to the new technical rules in year 2006 the indexes for the following classes is changed. AB/D, BB/D, CB/D, DB/D, EB/D, FB/D, AB/A, BB/A, CB/A and DB/A." Lisäperusteluna FHRA on vastineessaan esittänyt, että ”Ruotsalaiset kilpailijat sanoivat, että he eivät tule kilpailuihin, missä TIL-Racing on mukana, ja tämä näkyy jo kauden 2007 avauskilpailussa, yhtään ulkomaalaista ei ole mukana”. Lääkkeemme tähän ongelmaan on se, että lisätään sääntökirjaan lause: TIL-racingilla ei ole osanotto-oikeutta kilpailuun. Näin saamme Ruotsalaisetkin runsaslukuisesti Motoparkiin kilpailemaan. Mikä ihme niitä ruotsalaisia SM nelosessa pelottaa?

    Indeksien kiristämisen perusteluna todettiin ”uudet tekniset määräykset kaudelle 2006”. Tällaisia uusia teknisiä määräyksiä ei kuitenkaan todellisuudessa tehty. Sääntökirjassa ainoastaan täsmennettiin mitä tarkoitetaan mekaanisella ahtimella ja yhdenmukaistettiin luokkajako kaikissa NDRS-sarjan maissa samaksi. Ruotsissa kyseinen luokkajako oli ollut voimassa jo pitkään. Suomessa esimerkiksi Timo Lahti oli ajanut keskipakoahtimella varustetulla Fiatillaan jo vuodesta 2002.

    Ensimmäisen kerran olimme rakentamassa nykyisenlaista ratkaisua jo vuodelle 1995, mutta sponsorineuvottelut eivät tuottaneet toivottua tulosta. Vierailimme tuolloin Paxtonin ja Vortechin tehtailla ja vakuutuimme siitä, että tuollaisen vielä teemme kunhan saamme rahoituksen järjestymään. Luokkajako ja indeksit ovat siis olleet samat ainakin vuodesta 1995 ja aihetta indeksien kiritämiseen ei ole ennen ollut. Päinvastoin nyt meille tuodaan esille esimerkkejä siitä, kuinka pitkään ajamatta olleiden luokkien indeksejä on löysätty.

    On myös puhuttu, että indeksien kiristys olisi johtunut siitä, että on tehty uusia luokkia, joiden indeksit olisi aluksi säädetty liian löysiksi. Tälle väitteelle ei kuitenkaan löydy perusteita kuten juuri totesin.



    CIC-järjestelmä

    Uusi indeksinkiristämissääntö poikkeaa NHRA:n nykyisistä säännöistä ja sallii ajaa vain 0,609 s alle indeksin ja kaikki tämän jälkeen leikataan pois. Vanhan säännön mukaan indeksi kiristyi maksimissaan 0,1 s seuraavaan kilpailuun (=nykyinen NHRA:n sääntö). Tämä sääntömuutos tekee Compista uuden super-luokan ja kaluston kehittäminen ja uusien innovaatoiden tuominen katsojien ihmeteltäväksi loppuu varmasti. Mitään ennätysautoja ei uuden indeksileikkurin takia kannata enää tehdä. Eikö jarrutteluluokkia ole jo tapeeksi? Me olemme aina yrittäneet olla maailman nopeimpia. Nykyisillä säännöillä maailman nopein ei voi voittaa mestaruuksia eikä oikein kilpailujakaan. Viimeistään henkilökohtainen indeksi on tasoittanut kilpailun.

    Haluan herättää keskustelua asiasta kumpi on katselijalle mieluisempaa seurattavaa:
    a) Ajetaan täysillä voittoon vai
    b) yritetään voittaa ajamalla mahdollisimman hiljaa?




    Tapaus ”Harri Horto”

    Tapio Väljän mukaan tieto sääntömuutoksista annettiin Harri Hortolle, joka on nimennyt itsensä Comp-ryhmän tiedottajaksi/yhteyshenkilöksi. Harri lupasi välittää tiedon muutoksista kaikille muille kilpailijoille. Tapio oli vielä erikseen maininnut minun ja Timo Lahden nimet, koska asia koskee meitä eniten. Mitään tietoa ei Harrin suunnasta ole tullut minulle tai Timo Lahdelle, muista Comp-kuljettajista en tiedä. FHRA:kaan ei ole tiedottanut sääntömuutoksista tammikuun jälkeen. Kuinka moni teistä tiesi sääntömuutoksista? Toivon teidän vastaavan tähän tiedottamiskysymykseen, jotta saamme selvyyden sihen kuinka tieto on löytänyt tiensä perille.

    Harri Horton käyttäminen tiedottamisessa apuna ei poista FHRA:n tiedottamisvastuuta.

    Harrin on turha sanoa, ettei hänellä ole mitään tekemistä asian kanssa sen jälkeen, kun hän viime kesänä Kalajoen kisoissa kertoi minulle tekevänsä ”mitä tahansa”, että nämä indeksit kiristyvät ja saaneensa jo Ruotsin puolelta kannatusta asiaan.

    On täysin käsittämätöntä, että Harri olisi huomannut ”väärän” indeksin vasta kilpailulähdön jälkeen, koska esimerkiksi viime kesänäkin Gardermoenissa hän kävi tapansa mukaan lajittelutulokset läpi ja havaitsi indekseissä virheen. Tämän jälkeen Harri piti huolen siitä, ettei kukaan mene edes burnoutiin ennen kuin oikeat indeksit näkyvät dial-in näytöissä, koska lähdön uusiminen on sen jälkeen mahdotonta. Tämähän on ollut vakiintunut käytäntö myös muissakin kuin dial-in luokissa. Nyt Harri taktisesti piti tämän omana tietonaan siihen asti kunnes hävisivät ensimmäisen lähdön. Se siitä reilusta pelistä.



    Loppulause

    Todellista kilpailua Compiin saataisiin jos kaikkien indeksejä kiristettäisiin sekunnilla tai enemmän, koska silloin ei tarvitsisi jarrutella vaan ajettaisiin täysillä ja tuotekehittely kukoistaisi. Tämä tarjoaisi takuuvarmasti katsojille enemmän nähtävää. Harri Hortollakaan ei olisi varmasti mitään tätä vastaan, koska heidän sanojaan lainaten: ”Olemme vuosien mittaan varmuudella panostaneet ylivoimaisesti eniten autoihin, tekniikaan, testaamiseen dynossa ja radalla sekä etenkin kuljettajien kouluttamiseen”. Tämä vain ei jostain syystä näy ajoissa ja loppunopeuksissa. Varaa aikojen parantamiseen heilläkin pitäisi olla paljon, koska maailman kärki on niin kaukana.



    Seuraava valituksen ja vetoomuksen kattava tiedotteemme julkaistaan kotisivullamme, kun vetoomustuomioistuin on tehnyt päätöksensä ja vielä yhden tiedotteen teemme urheiluvaliokunnan päätöksen jälkeen.

    Toivon tämän tiedotteen herättävän asiallista julkista keskustelua.



    Valkeakoskella 12.6.2007

    Timo Lehtimäki
    TIL-racing
    www.til-racing.com
     
  2. mejole

    mejole 3rd gear

    Kiitos Timo. Voisitko vielä kertoa aiotteko tulla viikonloppuna Alastarolle ajamaan? Asian käsittelyhän on ilmeisesti kesken, niin kummat indeksit on käytössä ensi viikonloppuna.

    Itseäni harmittaa niin pirusti tuollainen ajojahti teitä kohtaan, itse ainakin arvostan teidän harrastustanne vaikka radan rasvaaminen onkin jossain vaiheessa itseänikin harmittanut.

    Niin ja ihan tavallisesna katsojana voin sanoa, että on paljon mukavampi katsoa autoa joka oikeasti yrittää ajaa lujaa kuin sellaista joka jarruttelee.
     
  3. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Tälleen ihan tavallisen katsojan näkökulmasta sanon sen, että paljon mukavampaa on katsoa kun jätkät vetää radalla niin paljon kun autosta lähtee ja vähän enemmänkin.

    Tässä taannoin en tälleen maallikkona osannut oikein rouvalleni selittää miksi kohta puolenvälin jälkeen löysätään ja suurin piirtein painetaan jarrua, eikä vedetä täysillä loppuun saakka mikä olisi näin tavallisen katsojan kannalta mielenkiintoisempaa.
     
  4. ruostekasa

    ruostekasa 1st gear

    Itse voin 20v eri kisoja FHRA, WSR, WCSC kierreltyäni sekä katsojana, että joskus kuskinakin sanoa, että aina sieltä hurjan nopean Kadetin ajoista (Vaasa, Kauhajoki, tms) Lehtimäen innovaatiot ja siviilirohkeus toteuttaa uusia juttua on ollu erittäin suuri suola ja nautinto lajissa. Varmasti hyvin moni yhtyy tähän mielipiteeseen. Kiitos kaikista noista muistoista. Toivon todella, että niitä saan jatkossa paljon lisääkin.

    Comppi on nitropyörien ja autojen jälkeen ollut se mielenkiintoisin luokka juuri johtuen siitä kun sielä on niin erilaiset autot toisiaan vastassa ja nimen omaan tuo asetelma: turbot vs pumput vs kasit. Älkää nyt jumankauta pilatko sitä!!

    Jos joku "viisas" nyt päättää tehtä tuostakin luokasta jarrutteluryhmän niin ihmettelen kyllä suuresti moista. Sillon ei voi sanoa muuta kuin, että katsojien mielipiteellä ei ole lajissa enää mitään merkitystä.

    Toivon todella näkeväni TIL-tiimin nyt Alastarossa luokassa tai toisessa ajamassa täysiä. Samoin EM:ssä, vaikka pari vuotta sitten ajattelinkin ko. viikonloppuna, että toivottavasti teiltä jo koneet loppuu, että saadaan ajaa öljyttömällä radalla:)
     
  5. rami_espoosta

    rami_espoosta 1st gear

    Moi,

    Täällä myös toisen noin. 20v. kisoja seuranneen (Motoparkissa jo alkuaikoina mukana) katsojan kommentti (eka viestini muuten Overdrivella):

    Olen pitänyt itse sitä Comp-luokkaa erittäin mielenkiintoisena niiden erilaisten autojen vuoksi. Muistan vielä 90 luvulta muutamia Motoparkin kisoja jolloin Lehtimäki alkoi paukutteleen (Turbo paukkui 8) ) noita alle 7 sekunnin aikoja ja se tuntui todella mahtavalta. Mielestäni se, että Comp. on Euroopassa hieman erilainen (eli ei ole vain noinden V8 koneiden valtakunta) kuin Amerikassa on erittäin hyvä asia! Toisaalta olen kylläkin sitä mieltä, että meillä pitäisi olla sama systeemi käytössä kuin NHRA:ssa noiden indeksien muuttamisen tms. suhteen, ... silloin voisi helposti vertailla esim. Euroopan tasoa Amerikan tasoon.

    T. Rami
     
  6. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Tapaus ”Harri Horto”

    Tapio Väljän mukaan tieto sääntömuutoksista annettiin Harri Hortolle, joka on nimennyt itsensä Comp-ryhmän tiedottajaksi/yhteyshenkilöksi. Harri lupasi välittää tiedon muutoksista kaikille muille kilpailijoille. Tapio oli vielä erikseen maininnut minun ja Timo Lahden nimet, koska asia koskee meitä eniten. Mitään tietoa ei Harrin suunnasta ole tullut minulle tai Timo Lahdelle, muista Comp-kuljettajista en tiedä. FHRA:kaan ei ole tiedottanut sääntömuutoksista tammikuun jälkeen. Kuinka moni teistä tiesi sääntömuutoksista? Toivon teidän vastaavan tähän tiedottamiskysymykseen, jotta saamme selvyyden sihen kuinka tieto on löytänyt tiensä perille.

    Harri Horton käyttäminen tiedottamisessa apuna ei poista FHRA:n tiedottamisvastuuta.

    Harrin on turha sanoa, ettei hänellä ole mitään tekemistä asian kanssa sen jälkeen, kun hän viime kesänä Kalajoen kisoissa kertoi minulle tekevänsä ”mitä tahansa”, että nämä indeksit kiristyvät ja saaneensa jo Ruotsin puolelta kannatusta asiaan.

    On täysin käsittämätöntä, että Harri olisi huomannut ”väärän” indeksin vasta kilpailulähdön jälkeen, koska esimerkiksi viime kesänäkin Gardermoenissa hän kävi tapansa mukaan lajittelutulokset läpi ja havaitsi indekseissä virheen. Tämän jälkeen Harri piti huolen siitä, ettei kukaan mene edes burnoutiin ennen kuin oikeat indeksit näkyvät dial-in näytöissä, koska lähdön uusiminen on sen jälkeen mahdotonta. Tämähän on ollut vakiintunut käytäntö myös muissakin kuin dial-in luokissa. Nyt Harri taktisesti piti tämän omana tietonaan siihen asti kunnes hävisivät ensimmäisen lähdön. Se siitä reilusta pelistä.
    --------------------------------------------------------------------------------------

    Minä alan huolestua jos tämä pitää paikkansa ja ihmetyttää suuresti sanoisinko et suorastaan vituttaa jos näin on.
     
  7. forssu

    forssu Gearhead

    Huomasin indexi muutoksen avuskisaa netistä seuratessa kun Svenskdragracingin Comppi indexeistä koitin ettiä Lehtimäen luokkaa. Ihmettelin vaan että mitähän se nyt on keksinyt koneeseen kun ei löydy koko indexiä Ruottalaisten listasta...Indexi listahan olikin aika tuore...

    Compista tekee mielenkiintoisen ryhmän se, että jotkut ajaa varmalla tekniikalla tasaisia aikoja, ja jotkut ottaa koneesta kaikki irti metsästäen maailmanennätyksiä. Jokainen päätelköön kumpaan ryhmään Lehtimäki kuuluu. Jos silloin tällöin tekee nopean ajan ei tee kuitenkaan mestaria, vaikka yritys olisi kuinka kova. Mutta maailman nopeimman voi tehdä!

    Uutta autoa pitäisi comppiin alkaa rakentaa, mutta ei luo lisämotivaatiota tälläinen kun säännöt elää ja normaalisti hyvä henkinen kiihdyttely porukka alkaa hajoamaan.

    Mielestäni Compissa on tarkoitus keksiä uusia innovaatioita sääntöjen puitteissa ja siten päästä ensimmäisenä maaliin. Ameriikan pojjat on yleensä aika paljon meitä edellä ja siten on Ok kun Euroopassa ajetaan omilla indexeillä.

    Toivottavasti joku järki tähän löytyisi ja peruttaisi koko sääntö mulkkaus.

    Lisäisin vielä että esim Adam Flamholc oli aika nopea compin lajitteluissa mutta kahvipöytä päätösellä G/A indexiä ei ole kiristetty.

    -Jani-
     
  8. nalle71

    nalle71 Gearhead

    ”Ruotsalaiset kilpailijat sanoivat, että he eivät tule kilpailuihin, missä TIL-Racing on mukana, ja tämä näkyy jo kauden 2007 avauskilpailussa, yhtään ulkomaalaista ei ole mukana”. Lääkkeemme tähän ongelmaan on se, että lisätään sääntökirjaan lause: TIL-racingilla ei ole osanotto-oikeutta kilpailuun. Näin saamme Ruotsalaisetkin runsaslukuisesti Motoparkiin kilpailemaan. Mikä ihme niitä ruotsalaisia SM nelosessa pelottaa?

    ihmettelen samaa asiaa mikä niitä hurreja vaivaa,XXXXXXXX
     
  9. Sapru

    Sapru 1st gear

    Huomautus: Tällä palstalla en hyväksy nimimerkkien takaa henkilökohtaisia solvauksia. Nämä viestit tulen poistamaan/editoimaan ja asianomainen jos ei tätä hyväksy voi asiasta soittaa:

    Hannele Hanski Höyden
    FHRA Webmaster
    040-5401940
     
  10. nalle71

    nalle71 Gearhead

    Huomautus: Tällä palstalla en hyväksy nimimerkkien takaa henkilökohtaisia solvauksia. Nämä viestit tulen poistamaan/editoimaan ja asianomainen jos ei tätä hyväksy voi asiasta soittaa:

    joo pyydän suuresti anteeksi, sitä että paritin kotkatiimin jäsentä ruotsalaiselle taitaa löytyä omastakin tiimistä partneri
     
  11. TMO

    TMO Gearhead



    Olen itse ollut paikalla kummassakin näistä tilanteista mihin tässä viitataan, eli voin omalta osaltani sanoa että nämä pitävät paikkansa.

    Timo Lahti
    comp 169
     
  12. turbo

    turbo 3rd gear

    huh huh

    Mitenköhän määritellään termit epäurheilijamainen käytös, autourheilua vahingoittava teko ja järjestäjän painostaminen. Kaikista näistä saa kilpailukieltoa...

    Odotan jännityksellä lopputulosta!
     
  13. mejole

    mejole 3rd gear

    Tuli tuossa mieleen, että nythän voi Timon porukka koittaa rauhassa leipoa lisää hevosvoimia koneesta, kun ei vissiin ihan heti ole pelkoa indeksin kiristymisestä. Tämä indeksi muutoshan helpottaa varmasti myös koneiden kestävyyttä, jonka takia radan rasvausta ilmenee huomattavasti vähemmän.

    Itse henkilökohtaisesti haluaisin nähdä, kuinka ensi viikonloppuna "Pelle Pelottomat" kiusaavat keltaista putkeaan.. Mitä sitten jos indeksit kiristyy, pääasiahan on, että itsellä on kivaa ja porukka viihtyy.. Eikös?
     
  14. AteV8

    AteV8 Gearhead

    No mutta... Kukas siellä radan varressa viihtyy jos porukka päästelee vaan puolikaasulla? :eek:
     
  15. tniitty

    tniitty Gearhead

    til-racing tiedottaa

    joo, ihmetyttää se fyyran touhu,kun kuulin tuossa myös ,että pyörä puolella on osallistumis maksu nostettu 500 eguun per kisa.josta puolet maksaa kuski.ennen se oli 100 egua.SIIS HALOO eipä ihme, että pyörä puolella on käynyt kilpailija kato viime vuoteen verrattuna.on se juma..... kumma, että joutuu maksaan 3000 vanhaa rahaa per kisa,että voi mennä rikkoon kalustonsa.UGH olen puhunut. :poff:
     
  16. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

  17. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    haluaisin oikaista pari väärää huhua. Street mp-kuljettajilla osallistumismaksut ovat pysyneet ennallaan. Drag puolella nousseet FDBA:n jäsenille 60€.
    Avauskisaan osallistui tasan sama määrä pyöriä kuin viime vuonnakin ja toiseen kisaamme ilmoittautuneiden mukaan määrä on kasvanut noin 20% viime vuodesta. Eli Mp-kuljettajiemme määrä on hyvässä kasvussa, eli FDBA on tehnyt hyvää työtä MP-kiihdyttelyn eteen.... 8)
     
  18. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ja koskas sinusta tuli myös Overdriven webmaster? :eek:

    No mutta korsi kekoon. Ite olen kiertänyt kisoja sillä mielellä, että käyn tsekkaamassa aina heads-up luokat ja compin. Muiden ryhmien aikana on hyvä käydä safkaamassa...
    Compissakaan ei olisi kyllä enää mitään näkemistä, jos Timot luokasta puuttuisivat, kun jäljelle jäisivät sitten nämä varmistelijat ja puolikaasumiehet.
     
  19. nalle71

    nalle71 Gearhead

    Ite olen kiertänyt kisoja sillä mielellä, että käyn tsekkaamassa aina heads-up luokat ja compin. Muiden ryhmien aikana on hyvä käydä safkaamassa...
    Compissakaan ei olisi kyllä enää mitään näkemistä, jos Timot luokasta puuttuisivat, kun jäljelle jäisivät sitten nämä varmistelijat ja puolikaasumiehet.

    :mad: juuri näin ja meikäläiselläkin taitaa olla viimeinen kausi kun kierrän kaikki kisat ei oo enää mitään mielenkiintoo lajia kohtaan kun touhu on mennyt tälläiseksi liirumlaarumiksi ja yhden tiimin paapomiseksi ja siinä sivussa vielä ajatellaan sitä että mitähän ruotsalaiset ajattelee ja tuleekohan ne ollenkaan kun tuo til-racing on mukana mulle on henkilökohtaisesti juur s*****an sama tuleeko. pysyköön siellä jos ei voi tänne tulla kun pelkäävät niin paljon sm-nelosta ja vitosta
     
  20. mika112

    mika112 1st gear

    Kyl se vaan niin on et Hanski on oikeassa....jos haluaa omia mielipiteitään ilmaista tavalla joka saattaa joitakin ihmisiä loukata niin on parempi tehdä se sitten omalla nimellä eikä nimimerkillä,,,,,en viitti ees kirjoittaa mitä mieltä olen henkilöistä jotka nimimerkkien takaa kirjoittavat mitä sattuu. Muistakaa että se mikä teidän mielest on pelkkä kannanotto niin saattaa sitten joitakin toisia taas loukata.

    Mika Martelin / FHRA Safety Crew
     

Kerro tästä muillekin!