Tilaan usasta tavaraa, pari kysymystä!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja epk, 6.1.2004.

  1. epk

    epk 1st gear

    Eli olen tilaamassa usasta , http://www.mrp-engineering.com , tavaraa .

    12 paria camber-säätötankoja.


    Maksu yritykselle http://www.paypal.com kautta.

    Tarvitsisin tietoa, millä yritys laittaa
    tavaran tulemaan suomeen?

    onko usan oma postilaitos hyvä tapa? , entä seuranta, onnistuuko sen kautta?

    eli itse ilmoitan yritykselle oman osoitteeni ja puh. numeron ?

    entä miten tullaus tapahtuu käytännössä, tuleeko mulle ilmoitus tullista että paketti suomessa?.

    entä laitetaanko paketin sisälle lasku yms.?

    ja muuta mitä pitää huomioida...


    Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa vaivautua :smile:
     
  2. jiiz

    jiiz Gearhead

    USPS:n weppisivuilta löytyy kyllä tracking, mutta ilmeisesti se on lisämaksusta saatava palvelu, mulla ei ainakaan koskaan ole toiminut myyjän ilmoittamat jäljitysnumerot. Lisäksi pintaposti voi kestää hyvinkin kauan, mulla tuli pari helmapeltiä kaksi kuukautta. Lentoposti tulee pahimmassa tapauksessakin alle kuukaudessa. DHL, UPS ja kaverit tarjoaa paremmat mahdollisuudet tilauksen seurantaan ja hoitavat tullauksen.

    Sitten kun paketti tulee ja mahdollisesti menee postin kautta tulliin, tulee sulle kotiin lappu, jossa sanotaan, että voit sen mennä tullaamaan sitä sataman Tullihuussille.
     
  3. epk

    epk 1st gear

    tuleeko paljonkin enemmän kustannuksia vai ups/dhl ? ,entä tullaus, meneeko siitä vielä erikseen maksua jos ups tai vastaava hoitaa tullauksen?

    ja jos hoitaa niin paketti tulee ilmeisesti sit suoraan kotiovelle?
     
  4. jiiz

    jiiz Gearhead

    No kyllähän ne maksaa paljon enemmän kuin kusti.

    Muistaakseni UPS:n kanssa meni niin, että paketti tuli kotiin ja myöhemmin lasku tullista. DHL:ltä soitettiin ja pyydettiin maksamaan heidän tililleen tullia vastaava summa, eikä paketti liikahtanut ennenkuin ne oli maksanut ja maksu saapunut heille.
     
  5. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Kovin näyttää yrityksen sivulla olevan eurooppalaisia tuotemerkkejä. Kenen valmistamia nuo tangot on (mulla ei auennut kuvat)? Meinaan jenkeissä myytävät euroopassa valmistetut osat tulee kokonaiskustannuksiltaan yleensä halvemmaksi hankkia euroopasta. Rahdit tekee yllättävän paljon ja EU ulkopuolelta tuleviin tuotteisiin lisätään tullit ja arvonlisävero. Oletko selvittänyt saako noita tankoja Suomesta tai euroopasta? Lähes kaikille tuon yrityksen tuotemerkeille löytyy myös maahantuojat Suomesta.
     
  6. epk

    epk 1st gear

    ei saa, tangot tehdään siellä tilaustyönä, K--mac australiasta tekee noita myös, hinta suurempi.

    kuten myös suomalaisesta firmasta ostettuna, k-macit oli joku 350€


    tuolta saadaan 149 usd pari, posti kulut 50 usd. laskekelin että suomeen saataisiin kaikkineen kuluinen ~160€ pari... eli ei paha ollenkaan...

    suomessa mikään firma tuohon hintaan noita tekee?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: epk 2004-01-06 22:43 ]</font>
     
  7. epk

    epk 1st gear

    mitä luokkaa tuollainen 10-20 kg paketti sitten suunnilleen maksaa tullattuna suomessa, esim. upsin toimesta?.

    myyjä kun sanoo että 50usd olis postikulut suomeen, eli mitä kautta? tullaus ilmeisesti tehään itse tuohon summaan?
     
  8. T72

    T72 Gearhead

    Mulle tuli 35 kg:n paketti jenkeistä just pintapostina, lähetyskulut 100$, aikaa meni se pari kuukautta.

    Joskus aiemmin on tullut tilattua pienempiä paketteja (noin 15 kg) UPS:in ja DHL:n kautta, kulut oli noin parisataa taalaa mutta tulivat noin viikossa. UPSin sivuilla on ihan toimiva laskuri, jolla voi katsoa paljon ne tällähetkellä kyseisen kokoisesta paketista veloittaa.

    Niin ja tullia meni 4,5% ostohinnan ja rahdin summasta ja alvia 22 ostohinnan, rahdin ja tullin summasta.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: T72 2004-01-07 01:50 ]</font>
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuossapa huomasin,että ilmeisesti heikon dollarin vuoksi laitetaan eurooppalaisille lisähintaa ; minulla oli ennen joulua tarjouspyyntö jenkkifirmasta ,en silloin ostanut kuin osan tarvikkeista,tiedustelin tuossa äsken muita osia ja katoppas,hinta oli noussut aivan pirusti! Kun kommentoin asiaa,oli aito amerikkalainen ystävällisyys kadonnut,pitkin hampain aiottiin selvittää asia..!
     
  10. towncar

    towncar 1st gear

    Osta aina kotimaasta sen minkä voit (no joo tai Ruotsista). Anna toisten hoitaa rahdit tullit ja mahdolliset virhetoimitukset ja suoranaiset petokset. Osta ajan kanssa niin myyjä kerkiää laittaa osan omaan konttiinsa ja siten ei rahtikustannukset nouse pilviin.Jos täyskokonen kontti tulee jenkeistä Suomeen noin 3000egua niin on aika helppo laskea että rahtikustannukset per kama on melko vähäistä, taitaa näissä rahtikustannusten säästöissä olla iso osa myyjän voitosta.Tommonen 4-5 kuukautta olisi hyvä olla aikaa ennenku tavaran tarttee, muuten maksaa.
     
  11. epk

    epk 1st gear

    moi taas pitkästä aikaa , tilaus tosiaan lähti tuossa muutama viikko sitten , ja usps kautta, tosin expressinä, jos ne nyt jotain vaikutta.

    oliko jollain kokemusta tästä toimitus tavasta ?

    quote:

    "USPS (United States Post Service) eli Yhdysvaltain Postilaitos on tyypillinen pintarahdin kuljettaja (laittaa ne koneeseenkin). Hyvää: usein edullisin vaihtoehto. Huonoa: toimitusaika piiitkä (kuukausia). Jenkeissä USPS:llä huonohko maine. "


    myyjältä :

    "The box weighs 47lbs and they
    > wouldn't ship it freight, express only. I have it insured too "



    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: epk 2004-03-10 16:54 ]</font>
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko kellään koskaan toiminut tuo USPS:n label/tracking -nummero?

    Kauanko kestää AIR PARCEL POST normaalisti tulla (esim. Delawaresta) tänne Suomeen?
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Lahetin pari vannetta jenkeista Suomeen pintarahtina vajaa 5 viikkoa sitten. Ei ole viela tullut. Yksi vanne painaa 30 paunaa, pintarahti 45 taalaa ja express jotain 130 taalaa.

    Pienempia lahetyksia olen lahettanyt airmail ja tulee yleensa viikossa. Paketin koosta riippuen kotiin tai postikonttuurille.

    Express on viela nopeempi kuin airmail mutta hintaa enemman.

    http://www.usps.com pystyy laskee oman lahetyksen kulut.
     
  14. SamiL

    SamiL Gearhead

    Pintaposti saattaa hyvinkin viedä 8 viikkoa, joten ei syytä huoleen..
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    no kiitos vastauksista, ootellaan sitten vielä :smile:
     
  16. Cammer

    Cammer 1st gear

    Itse olen tilannut jenkeistä armeijan ylijäämäkamaa ja ne on tulleet USPS:n Global Priority Mailina ~10-14 päivää. Tänään kävin tullissa tullailemassa kamat ja maksamassa alvit. Tullisetä katteli koska lähetys oli lähtenyt ja oli tyytyväinen ko viimekuussa, koska nyt maaliskuun alusta on EU lätkäissyt jotain rangaistustulleja jenkeistä tuleville kamoille (eikä kuulemma tullin koneet laske sitä suoraan vaan ne äijät joutuu naputtelemaan niitä laskimella)
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    USPS:n tracking numerot eivät avaudu ulkopuolisille ulkomaan lähetyksissä. Se vaatisi rekisteröitymisen ja jonkin suuruisen maksun (olikohan muutama vuosi sitten tasoa $50) per jokin ajanjakso?

    Kuitenkin kannattaa pyytää silti mukaan tuo tracking# sillä Suomen Postin ulkomaankuljetusten konttori (löytyy palvelunumerona puh. luettelosta) pystyy tarkistamaan lähetyksen tilanteen jollakin tarkkuudella jos epäilee että se on hukkunut jonnekin. Mulle on tullut reilut 30 pakettia ison veden takaa ja kerran olen joutunut soittamaan Postin ulkomaankuljetuksiin ja kysellyt paketin sijaintia. Se muuten tapahtui 11.syyskuuta jälkeisellä seuraavalla viikolla, kun pulverikirjeitä etsittiin vähän joka paikasta joten viivästäykselle oli hyvä selitys....
     
  18. epk

    epk 1st gear

    eli jos olisi tässä kuussa mun paketti lähtenyt usasta niin olis tullut jotain lisämätkyjä vai ?
     
  19. Tweek

    Tweek Gearhead

    Jees, mä kans just mietin sitä rangaistustulli hommaa ku siit tais äskettäin uutimis olla. Kai se koskee sit autonosia ja kaikkee muutaki mahdollista.Mimmosetkohan on kustannukset harrastajalle :-x :-x
     
  20. bird72

    bird72 1st gear

    USPS:llä pukkas viikossa luminan takalamppu.Tais olla mulle nopeusennätys.Sellasta puoltoista-kaks viikoa yleensä kestää.Kevyttä ja pientä silppua kannattaa ottaa niin.
     

Kerro tästä muillekin!