tilaus summitilta kuinka lasken kulut?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja outroadrebels, 26.2.2009.

  1. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    juu eli olis tarvetta tilata kamiksia summitilta. mitenhän saisin tietoon todelliset kustannukset kun osat on suomessa? osat maksaa jenkeissä yhteensä vajaa 600dollaria...painoa tulee jonkinverran kun se sisältää täydellisen (ei nokkaa ja nostajia) 350 korjaussarjan, aluimarin, dampperin, tulpanjohdot ja kytkinsarjan...mitä kautta olisi edullisinta tuoda kamikset suomeen? ja pitäis saada vielä suht nopeestikkin...

    Outroadrebels/Jouni
     
  2. Rytari

    Rytari Gearhead

    kysyppä sähköpostilla mark:lta se vastaa kyllä yleensä paivässä ja hoitaa tuolla suunnassa nää tännepäin tulevat paketit...

    international@support.summitracing.com

    saat ainakin rahdin hinnan tietoon, itte vaan kerrot tilauksen hinnan

    karkeasti 1.247 (mä kyllä saan vasta 1.253:lla oikean summan näin puolinukuksissa, ei ummarra) kun kerrot tilauksen summan euroina... niin saat sen tulli+alvisotkun tietoos...

    eli jos osat on rahteineen vaikka $640 eli 500€niin kotiovelle se on aikalailla 630€+ jos huolintapalvelut ottaa jonku parikymppiä... itella ainakin ryövää senverran.
     
  3. rasse

    rasse 1st gear

    Aikas karkeesti voi laskea että osat+rahti on samanhintaiset...
    Jos osat 300 niin lisää rahtiin 300 + alv+verot jotka on sitten kympeissä...
    Kyllä kannattaa tilata jenkeistä näillä suomen hinnoillakin....
     
  4. tuntematon

    tuntematon 1st gear

    summit ilmoittaa postikulut, mutta ne on kalliita koska lähettävät nopeimmalla.
    lisäksi menee yleensä tulliin. joudut hakemaan virka-aikaan tullipisteestäsi.

    lähetyshintaa tulee painosta riippuen, katso usps.com yleiset perushinnat.
     
  5. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Juup, Summitti kyllä vastaa kysymyksiin ripeästi ja kun pyytää samalla rahdin hintaa osaluettelon kera, niin laittavat eri rahtien kustannukset mukaan. Siihen kokonaissummaan sitten tulli ja alvi lisää.
    Kyselin tossa jotain vanteita, amörikan hinta setille ~1200$, rahdit noin 170-330. Rahdin hinta riippuu siitä toimitetaanko kotiovelle asti vai haekko ite Helsinki-Vantaalta.
     
  6. RB-440

    RB-440 1st gear

    Näppisääntö vois olla, että (ostohinta + rahti + vakuutus) x 1,05 x 1,22 x dollarin kurssi, ei mene pahasti metsään ja toi 1,05 on arvio tullista.

    Ei ole paha nakki hakea itse lentokentän rahtiterminaalista, ei ainakaan ollut pari vuotta sitten. Tietty mukavampihan ne on kotiovelle tuottaa, jos sattuu olemaan sen päivän muuten kotona.
     
  7. sakuc

    sakuc 1st gear

    Ja jos haluaa halvemman rahdin (hakea kentältä) niin painon tai cubic weightin pitää ylittää 40kg, muistaakseni, silloin on BAX Global toimitusvaihtoehtona.
     
  8. jankinnu

    jankinnu 3rd gear

    Tais mennä aika samoihin ostokset USD --> perillä kotiintuotuna sama hinta, mut EUR. Ostin n. 1800USD ostokset kotiovelle ja ne oli loppujen lopuksi yhteensä n. 1800EUR. Riippuu toki tavaran painosta ja koosta. Mulla toi tilaus sisälsi kannet, pultteja, tiivistesarjoja, tulppia sun muuta tilpehööriä.
     
  9. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    ja aina kannattaa kysyä hinnat suomalaisiltakin osakaupoilta.
    ei aina kannata tilata ite ja joskus taasen kannattaa sitten monikerroin.

    ite oon kyllä usein tilannut suoraan usasta mutta en aina.
     
  10. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Summitilta tilaaminen

    Hi!

    Tuolta Racers Placen (Keravalla... USA autojen viritys, tarvike ja varaosa myyntiin
    erikoistunut maahantuontialan yritys) kautta saa usein noita isompia osia ainakin yhtä edullisesti kuin itse suoraan tilaamalla,kun niille taitaa tulla melko usein kontillinen tavaraa Summitilta ... ja silloin jää rahtikulut sopivaksi. Kyselemällähän tuo selviää. :poff:
     
  11. Jordan

    Jordan Gearhead

    Ja aina ei se omasta mielestä paras vaihtoehto olekkaan paras...

    Kyselin että josko tuttu (firma) tois omassa kontisaan kamat, kun elin luulossa että tottakai tulee halvaksi, niin yrityksen herrat neuvoi laskemaan että paljo maksaa tavaran toimitus kontituspaikalle?kontitus...

    Esim summitilta helpommalla vaivalla ja karvan verran halvemmalla omatoimisesti kun niiden kautta....
     
  12. willalande

    willalande 2nd gear

    mitä tehdä sitten jos se ameriikan jimi tai joe pistikin sulle 305 cid vakio kannet vaikka tilasit 350 hipo kannet?? miten on tuotteen virhe/
    palautus oikeuksien laita?
     
  13. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Jenkeistä tilaaminen

    Hi!

    Tietysti tilausta jättäessä täytyy varmistaa,että tilaat oikean tuotteen.
    Yleensä nuo isot toimijat kuten Summit ja RockAuto kyllä vastaavat heidän tekemistä virheistä. Ainakin näin on minun kohdalla pelannut. Sitten jos ostaa jostain pienemmästä puljusta tai yksityiseltä ( eBay ) niin voi olla hankalampaa oikaista virhe. :odroll:
     
  14. willalande

    willalande 2nd gear

    onneksi ei niin vaikeeta osaa ole ollu ettei suomen osa toimittajilta ole kohtuuu hintaan löytynyt.
     
  15. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    sulla on käyny sitten hyvä säkä.

    otin taannoin furyyn etupään nivel sarjan kun sai jenkeistä samaan rahaan kun suomesta yhden nivelen.
    ja pari vuotta aikaisemmin kun kyselin niin ei sellasia oo olemassakaan :eek:

    karrikoitu esimerkki mutta pointti on se että sieltä otetaan mistä halvemalla saadaan vaikka sitten välillä jopa kotimaasta :rotfl:
     
  16. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Osien hankinta...

    Hi!

    Eikös se ole hieno juttu,että vapaassa maailmassa kukin voi hankkia osat sieltä mistä haluu...ja mikä kullekin parhaiten sopii. :)
    Täällä Finlandiassa noita ei kuitenkaan ( yleensä ) valmisteta,joten kotimaisuus ideologian tukemisestakaan ei ymmärtääkseni ole kyse :poff:
     
  17. Loukku

    Loukku 3rd gear

    Toi Bax Globali oli suht huokee siihen saakka ku tavara saapu Suomeen. Sen jälkeen ois kannattanu tilata vaikka UPS tai hupsin kautta ja odottaa kotosohvalla. :poff:
    Schenker ottaa Suomessa ihan naurettavia summia koskematta koko tavaroihin ja paperipyöritykset pitää hoitaa ite.
     
  18. camaro70

    camaro70 1st gear

    Onko kellään muuten täsmäkokemusta kokonaisen crate-moottorin rahtikustannuksista USA:sta esim. Summitilta? Pienempää ja keveämpää tavaraa olen itsekin sieltä menestyksellä tilaillut mutta chevy-pikkulohko painaa jo... 250 kg? Onko kannattavaa??? :-?
     
  19. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    kilpailuta suomen liikkeet ensin,
    kyllähän ne summitilla ilmoittaa maan sisäisen rahdin tollaselle mosalle,ja sit vaan kysyt mitä noi meidän "omat" konttirahtarit velottaa rahdista,
    lentorahdissa ei oo mitään järkee.
    ja sit lasket tullit ja alvit päälle, ja huolintakulut.

    veikkaan et ei kannattais mut en tiedä. voi olla fifty/sixty :rotfl:
     
  20. tha022

    tha022 Gearhead

    Mulla toimi todella hienosti Summitin kans kun piti kaasari vaihtaa.
    Summit maksoi romun takaisin lähetyksen ja uuden tilalle.
    Kovin homma oli saada suomalainen tullipuupää ymmärtämään että kyseessä on takuu vaihto.

    Tuosta tulli arvosta, olin lukevinani että moottori osat on 2.5% ja kori osat 4% vai oliko se 5%, korjatkaa jos oon vääräs.
    Tulee isossa tilauksessa äkiä eroa tulla 2.5%:lla
     

Kerro tästä muillekin!