Tinkaajat suohon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja bbl, 3.6.2003.

  1. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mulla on käynyt kans monta kertaa niin, että auton tai osan myyjää ei yhtäkkiä saakkaan kiinni, tai sitten jo ekalla puhelulla ilmoitetaan, ettei se oikeastaan olekkaan myynnissä se auto tai osa, mitä mä olen havitellut. Muutaman kerran on hukkareissuja ajeltu, jne.
    Ehkä mä oon sitten "kuulostanut idiootilta puhelimessa" niinkuin joku tuossa aiemmin sano. :smile:
     
  2. Vämpylä

    Vämpylä 1st gear

    Nyt vähän jännittää kun olen lukenut tätä jutustelua ja pitäisi tossa kesänlopulla alkaa myymään kevaria pois.

    Tosin muut mopot ja crossit olen tähän mennessä saanut myytyä ilman ongelmia, ostajat ovat loppu vaiheessa joskus alkaneet kyselemään että "kyllähän tämän vois ottaa jos hinnasta(3500mk) tippuu vähääkään"
    Olen aina pudottanut hintaa satasella(mk) ja kaupat on syntyneet. Tinkimis varaa olen jättänyt aina jonkin verra.

    Aattelin kevarista pyytää 3000E, jos joku tulee tarjoamaan jotain alta kahtatonnia niin kyllä sitä voisi melkein pitää v*ttuiluna, alle 2700 ei nimittäin lähde.
     
  3. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Hintahan riippuu lähes kaikesta mutta, ostahan suht hyvä diesel jenkkifarkku, johan hinta pompsahti jos vertaa bensa vehkeisiin. Jossain oli myynnissä Caprice 6.2d ym. 6000egeä!!
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Te foorumin käyttäjät ette ilmi selvästi ole käyneet Marokossa paikallisissa pasaareissa ostoksilla, siä paikalliset hieroo kauppaa puoli päivää vaikka jostain pikku tavarasta, ensin neuvotelaan ja sitten syödään ja neuvotellaan jne ja sitten päivän lopuksi hinta saadaan kohdalleen Kannattaa laittaa ilmoitukseen että ei tinki varaa niin luulisi ihmisten tajuavan
     
  5. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    [/quote]Hintahan riippuu lähes kaikesta mutta, ostahan suht hyvä diesel jenkkifarkku, johan hinta pompsahti jos vertaa bensa vehkeisiin. Jossain oli myynnissä Caprice 6.2d ym. 6000egeä!!
    [/quote]

    No niinhän se pitääkin pompsahtaa! Ei se 6t euroo ole edes välttämättä ylihinta 6,2 DSL konella olevasta kaarasta. Katoppa Vanien hintoja! Niin tai "laatikko" sedan-Capricien hintoja ja vertaa samanikäisiin farmareihin!!!
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hintahan riippuu lähes kaikesta mutta, ostahan suht hyvä diesel jenkkifarkku, johan hinta pompsahti jos vertaa bensa vehkeisiin. Jossain oli myynnissä Caprice 6.2d ym. 6000egeä!!
    [/quote]

    No niinhän se pitääkin pompsahtaa! Ei se 6t euroo ole edes välttämättä ylihinta 6,2 DSL konella olevasta kaarasta. Katoppa Vanien hintoja! Niin tai "laatikko" sedan-Capricien hintoja ja vertaa samanikäisiin farmareihin!!!
    [/quote]

    Niin kyllähän se pelkkä 6.2 D maksaa €€ jos on järjissään oleva hyvä kone..
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Amatööri. Edes omalla 240 turbolla en ole mitenkään saanut 20 litran rajaa rikki kaupunkipyörityksessä sisältäen joka päivä kuminpollttoa ja renkaat savuten lähtöjä valoista, yms revitystä harva se päivä.. Ja tässä autossa siis aivan liian rikkaalla käyvä aataminaikainen mekaaninen ruisku. Hain talvella turusta kaasarikoneisen ´82:sen joka vei matka-ajossa n. 9litraa. Repikää siitä.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voitpa olla oikeassa. Eräs 245-kartanovaunuilija sanoi auton polttavan 11-13 litraa satasella maantiellä täysi autotraileri perässä. Tiedä sitten onko tuo totta?
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo, voi tuo kulutus pitää hyvinkin paikkansa. 240:siä on monenlaisilla polttoainejärjestelmillä, strömbergin juuttuvakurkkuisella, mekaanisella ruiskulla ja uudenaikaisella sähköruiskulla. Kaikki ne menee kohtalaisen vähällä bensalla kun ovat säädöissään. Kovissa nopeuksissa kulutus voi siltikin nousta hurjaksi, johtuen auton "ei ihanteellisesta" aerodynamiikasta!
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo muuta mun B-kori GM polttaa keskikulutuksessa noin 17 litraa. siis sekä kaupounkia että maantietä. Ja maantiellä /moottoritiellä vauhti tällekin Turuntuomiokirkolle on kova. Maantietä on noin 1/3 ajosta. Ja nää on ympärivuotisia lukemia vuodesta 1997..
     
  11. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Kyllä nää on mailman kovimpia jätkiä nää nimettömät.
    Amatööri, no mielummin kiitos, jos Volvon ajamisesta tulee ammatti niin minä kouluttaudun sossu virkailiaksi. Bensan kulutuksesta on jauhettu jo ihan tarpeeksi, ja itten tien virheen kun taas nostin kissan pöydälle. Myönnän. Meillä on nyt noita juuttuvakurkkuisia Volvoja ollut 6 kpl, jos niillä eväin tule käsitystä siitä mitä pensaa menee, niin ei sitten. Totta helvetissä ne ovat olleet vanhoja paskoja, ei kait käyttiksestä rahaa paljoa makseta.
    Voisiko joku sitten selvittää miksi 240:sen saa halvemmalla kun jonkun helkkarin japskin? On se vaan ihan auton tuntuinen johonkin pieneen etuvetokinneriin verrattuna, eli ellei taloudellisuus niin mikä sitten?
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei susta tulisi sossu virkailiaksi, siellä nimittäin pidetään pääsykokeet yhdyssanojen kirjoittamisesta..

    >Voisiko joku sitten selvittää miksi 240:sen >saa halvemmalla kun jonkun helkkarin >japskin?

    No, ehdottaisin syyksi: a) ovat jo niin vanhoja käyttöautoiksi, mutta ei tarpeeksi vanhoja veteraaniautoiksi b) useimmilla ajettu xx kertaa maapallon ympäri c) ruostetta löytyy usein d) vähän tylsä pappamalli
     
  13. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Ykkösautona on turbo-Volvo (vanha 745) ja edellisenä kakkosautona oli -76 244 Volle römperillä. Jos oli kunnossa, kulki matka ajoa 9:llä litralla. Vaan jos loppui ATF kaasarista, hörppäsi heti tuollaista päälle viittätoista. Kärry perässä täydessä lastissa pariakymppiäkin pahimmillaan. Nyt kun pari vuotta tahkottu arkiajoa Micralla, niin onhna siihenkin jo tottunut. Se, mihin ei meinaa tottua, on se, että 40 litran tankilla ajelee reilut 600 kilsaa taajama- ja kaupunkiajoa...
     
  14. mob

    mob 1st gear

    Ei ne tinku pellet osta ikinä mitään käydään vain vittuilemassa ihmisille ja kerrotaan suoraan että kuinka huonoja vehkeitä sulla on myynnissä, ite ajaa hiacella joo peräkontti täynnä puolukoita.
     
  15. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    Hehheh, ainaki silloin vissiin myyjiä vituttaa ku on joku helvetin pommi ja joku joka tietää siitä jotain alkaa tinkailla, taannoin eräässä jobbari liikkeessä sulan alueella veti myyjä palko kasvit nenään ku joku vähän kommentoi että ei tää nyt uus enää oo. Sellasia ihme mulkkuja, no, kai menee autot hyvin kaupaks ku on varaa ajaa asiakkaat pois. Pitäis vissiin ostaa kattomatta ne pommit että myyjä olis tyytyväinen. Sulan alueelta en nyt mitään ostais kuitenkaa, sinne joutuu vissiin kaikki murheelliset tapaukset.
     
  16. -zzz-

    -zzz- Gearhead

    Olen myymässä varaosiksi kolmensadan autoa satasella (euroja). Nuori mies kysyi neljännessä lauseessa, sen jälkeen kun oli saanut tietää että sähköikkunat pelaa, kattoluukku toimiin edelleen sähköllä, keskuslukko pelaa jne, että mikä on viimeinen hinta... sanoin että "sulle kaksataa"! Ei tullut kauppoja!
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    ÄLÄ OTA PULTTIA, SANOI RAUTAKAUPPIAS
    MYYMÄLÄVARKAALLE.............................
     
  18. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Maalle olisi kyllä hyvä, jos fattalla olisi Henkan kaltaisia tyyppejä töissä.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Minä myin käyttöhiaceni neekereille viime lauantaina. Pojat tulivat katsomaan - yksi osasi suomea - ja maksoivat lähes mitä olin pyytänyt ja kertoivat vievänsä sen Vaasasta laivalla Afrikkaan. Tosi fiksuja kavereita muutenkin.
    Sitä ennen kaikenkarvaiset soittelijat tinkivät puhelimessa edes näkemättä autoa.
    Yhden kanssa sovin jo periaatteessa kaupan ja suostuin jo siihenkin, että lähden puoliväliin vastaan (170km)- onneksi en ehtinyt lähteä, kun "Hiacen ostajaksi" itsensä esitellyt soitti uudelleen ja alkoi vielä tinkiä lisää, kun väri ei ollut enää alkuperäinen! 15 vuotta vanha pakettiauto - haloo ! Sanoin sille, että hinta on mikä on ja eiköhän unohdeta koko juttu.
    Mulla oli joskus 15 vuotta sitten myynnissä roadster-kupla, jonka olin itse tehnyt (auto on pk-seudulla Tuupakan alueella autokaupan pihassa tällä hetkellä). Sama "ostaja" Vaasasta teki kaksi kertaa oharin. "Köyhille" on kaikki kallista.
    Kyllä se on niin, että täällä "impivaarassa" autoa myydessä kun antaa rahaa kirjekuoressa mukaan ja vielä toiset renkaat ja mankan, niin voi saada kaupan aikaan.
    t. Jussi A.
     
  20. JR

    JR Gearhead

    Joo, mäkin myin viime talvena perään kolaroidun Ladan naapurin neekereille. Äijä odotteli mua pihassa kun tulin töistä, ja kysyi että myynkö. Myinhän minä. Sain sen mitä pyysin, ja autokin hoidettiin pihasta aikas pian. Kaveri vei auton myöhemmin johonkin helsinkiin (tiedän sen vaan perästä päin tulleesta parkkisakosta...) kaverilleen. Hauska homma oli se, että kun sanoin ostajalle että siellä on ne alkuperäiset venäläiset työkalutkin takaluukussa, niin äijä tuumasi minulle että: "jaa, minä taidan pitää ne omana pikku bonuksena..." :grin: . Muuten hyvä kauppa, mutta unohtivat rekisteröidä sen laitoksen omiin nimiinsä, joten mulle tuli perästä kaikenlaista sakko- ja autoverolappua. En viitsinyt sitten sen enempää asiasta mainita, kun naapureita kuitenkin oli.

    Ihme touhua ne näytti muutenkin pitävän. Pihassa oli aina vanhoja Mazdoja yms. pari kipaletta, joista poliisi haki satunnaisesti kilpiä. Kai nekin jobbas niitä osia ja autoja johonkin Nuubiaan, kun parkkiksella oli myös pakettiauto piukassa moottoreita, laatikoita, ja sen semmoisia. Huomasin vaan, kun se niitten Hiacen parkkipaikka oli mun auton vieressä. Ihan asiallista porukkaa ne muutoin oli, ettei siinä mitään.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: JR 2003-09-19 14:19 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!