Toimiiko 6.2d pakkasella?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kosusenpertti, 12.1.2012.

  1. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Auto on Chevy Van G20 -89 6.2 diesel

    Kylmällä ilmalla jos yönkin yli seissyt ei tosiaan lähe käyntiin jos ei sahaa tosi pitkään , paina kaasua reilusti ja hehkuta moneen kertaa. Väkinäisen kuullosta..

    :D
     
  2. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Onko molemmat akut kunnossa? Itel teki subbari kans vaivaa et pyöri mut ei startannu, akku jännite oli yli 12v. Mut kun oli muun rempan takia pari päivää akun kengät irti ni toinen oliki enää 8v. Oli pikkusen oikosessa, eikä sit antanu ampeereita ulos riittävästi, startates ei eroa juur äänestä huomannu ku heitin hallin nurkasta toisen tilalle mut lähti kerrasta sen jälkeen tulille.
     
  3. ipp3l1

    ipp3l1 1st gear

    Entäs hehkurele onko kunnossa? o_O
    Mulla ainakin lähtee ihan nätisti pyörimään kun vaihoin uuden hehkureleen ja kaikki hehkut kuntoon :)
     
  4. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Akut parivuotta vanhat,edessä Optima yellow Top
    ja takana joku kevytkuorma-auton akku ja hehkuillekin tulloo virtaa...

    jos saman päivän aikana käytetty parikin minuuttia niin lähtee kyllä laakista vielä muutamien tuntien päästä..mutta jos seisoo kylmässä vaikka +12h niin kyllä on heikkoa.kaasua painamalla saa heräämään mutta pidettävä jonkin aikaa että myös pysyy käynnissä... pöh.... :(
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Joskos startti on kulahtanut,mulla subussa lähti nihkeesti kylmänä käyntiin mutta lämpösenä hyvin.Vaihdoin startin niin taas vörkkii.
     
  6. Vaid

    Vaid 1st gear

    Jos kaasulla joutuu vielä pitämäänkin käynnissä vähän aikaa, niin vaikuttais kyllä ilmavaivalta.
     
  7. speedy

    speedy Double Gearhead

    Lisää syöttöä.
     
  8. starcraft

    starcraft Gearhead

    Veikkaisin myös ilmavuotoa. Pienikin vuoto eikä lähde käyntiin edes pikkupakkasella ilman lämmitystä. Jostain kumman syystä huonoillakin akuilla nuo lähtee hyvin käyntiin kylmänä jos vain jaksaa edes pari kierrosta pyörittää. Lämpöisenä huonoilla akuilla ei välttämättä lähde jos ei jaksa pyörittää tarpeeksi kovaa.

    Ainiin kunnossa ollessaan 6,2 diesel lähtee kyllä käymään ilman lämmitystä yli 20 asteen pakkasessa.
     
  9. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Täytyypi tutkia mainitut jutut vielä varmuudenvuoksi. :wink:

    Auton kun ostin oli vikana sama huono käynnistyvyys mutta kesällä huomasin viaksi sen että kaikki löpö menee takaisin tankkiin auton seistettä..ja suodatin jalka alko kusemaan seuraavaksi.Noh takaisku ja sähkönen siirtopumppu peliin ja toisenmallinen nafta suodatin ja koko kesän pelas ettei mitään, mutta nyt kylmällä se alko taas..

    Päätä ration alle vaan :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  10. jype

    jype 3rd gear

    kokemusta on kahesta kuuskakkosesta ja sanon että paras diiseli lähtemään pakkasesta mitä minulla on ollut, ei ole ollu ongelmia -30 pakkasillakaan vaikka roikkapaikkaa ei aina ollut duunipaikalla... ajettukkin olivat sen puolmiljoonaa

    omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa että lähtee paremmmin kun vag tai nissan diisselit. siinäpä ne hyvät puolet taisi ollakkin :)
     
  11. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    Ei ne toimi. Ne on ihan paskoja. Myy se äkkiä pois ennenkuin ajaudut suurempiin ongelmiin.

    Mitä pyydät siitä, voisin olla halukas ostamaan :eek: ?
     
  12. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Kaks erillaista ja kokosta akua, ei tarvii toisen olla paljon ehtoo puolella et purkaa toista. 12h riittää hyvin siihen. Tosin toi optima riittää jo melkein yksistään. Koita ottaa toisen akun kengät yöks irti ja aamul kiinni vast lähteis.

    Voi kyl hyvin olla ilma vuotokin.
     
  13. hangover

    hangover 1st gear

    6,2 on nuuka starttauskierroksista. Elikkä kaapelit, akut ja starttimoottori kuntoon. Sitä saa startata maailman tappiin saakka, jos pyöritysnopeus on liian alhainen. Startti on jännä chevyssä, sen kierrosluku putoaa pikkuhiljaa vanhetessaan, ilmeisesti johtuen laakeroinnista. Ja korvalla se kuulostaa vielä pyörittävän kohtuu hyvin, mutta ero uuden startin rpm:iin on kuitenkin selkeä.
     
  14. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Jos ei ole varaa ostaa kahta samanlaista akkua, ei kannata dieseleitten kanssa puuhastella. Tuo syy ei todennäköisesti ole edes akuissa... :soosoo:
     
  15. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Kyllä näin on.

    Kiitos kaikille vinkkejä laittaneille. :)
     
  16. ariesony

    ariesony 1st gear

  17. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    vani

    Virran puutteelle ääni täältäkin... Niinkun sanottu sata kertaa niin diisseli tarvii niitä starttauskierroksia, ei lähe kylmänä vaikka puoli tuntia sahaa jos ei pyöri tarpeeks vinhasti.

    Edit: voit kokeilla laittaa kylmänä apuvirtaa niin jos lähtis paremmin, jos lähtee niin akut on todennäköisesti huonot(tai ainakin toinen).
    Huomioi että virran antajana on semmonen auto missä on iso akku/laturi ja tietenkin kunnon kaapelit!
     
  18. virta

    virta Gearhead

    Ilmiantakaa ja poistakaa äkkiä tämä puppugeneraattori!
     
  19. Fargo

    Fargo Gearhead

    -Liian alhainen kierrosluku käynnistettäessä.
    -Suuttimet alkaa olla kypsät, eivät sumuta oikein
    -Pumppu alkaa olla kypsä, ei tee riittävästi painetta


    Tässä ne todennäköisimmät syyt, alhaiseen kierroslukuun vaikuttaa akkukapasiteetti ja startin kunto.
     
  20. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Dodii nyt toimii taas :D

    Ei ollu sitten kuitenkaan hehkujen virtapuoli kunnossa.
    Virtaa tuli mutta ei tarpeeksi.
    Lukkopihdeillä hehku kiinni koneen nostokorvaan ja johto kiinni ni eipä hehkuttaessa hehkunutkaan kunnolla.Uudet liittimet hehkuille ja hehkureleen sisäinen puhditus niin taas toimii... :lol: :lol:
     

Kerro tästä muillekin!