Toimitaako joku kaytettyja osia USA:sta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja vernando de hoto, 5.3.2005.

  1. Car-Koivisto

    Car-Koivisto 1st gear

    Kävin äsken tarkistamassa ja jarrutehostaja on A-body -64:een varastossa mutta pääsylinteriä ei.
    Ota yhteyttä jos kiinnostaa.
     
  2. Car-Koivisto

    Car-Koivisto 1st gear

    Tarkistin huolella ja nyt on käynyt niin ettei meilisi ole tullut perille, mikä lie ryppy ollut tekniikassa...

    Mutta varastossa ei sellaista olekkaan. Lähden sunnuntaina USA:an puoleen pariksi viikoksi osia ja autoja hakemaan, ota yhteyttä nopsasti jos haluat että etsin sieltä.
     
  3. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Joo sama juttu, pistin reilu viikko sitten kyselyt vetamaan muutamaan firmaa. Autiorinne vastasi Kiitos, mutta han toimittaa kasitaakseni uusia osia. Sitten pistin Car Koivistolle ja Dart Centerille, kyselyt heidan sivuiltaan heidan osakysely kaavakkeillaan. Mutta taitavat nuo kyselyt menna maatakiertavalle radalle. Joka tapauksessa Koivisto on vastannut talla palstalla , ja tulen ottamaan yhteytta jos ei ole jo ehtinyt lahtea Usa:n
     
  4. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Nostetaan vanha ketju ylös. Konttirahtifirmoja kyllä löytyy mihin saa tavaraa tilattua jenkkiläisiltä toimittajilta jos eivät suostu Suomeen lähettämään mutta aika nihkeää on etenkin isompien osien toimitus joillain myyjillä. Autopurkaamoitakin USA:sta löytyy mutta tähän astiset kokemukset asiakaspalvelusta ovat ettei sitä ole jos yrittää sähköpostilla jotain kysyä. Onko jollain vinkkiä yhteyksistä joka voisi hoitaa osien hankinnan paikan päällä ja toimittaa ne kontitusvarastolle tai vaikka Suomeen asti? Ensimmäisenä pitäisi löytää avo Devilleen takapenkin selkänoja.
     
  5. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Kannattaa varmaan mainita että missä päin osa on ? Toimijoitahan kyllä on ympäri maata mutta maan suuresta koosta johtuen toimintasäteet ovat rajalliset.
     
  6. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Ei sillä mitään väliä ole kunhan toimittaa varasto-osoitteeseen esim. Los Angelesissa, Houstonissa tai Miamissa. Huvittavaa sinänsä, että bussirahti kulkee vähintään vastaavalla tavalla kuin Suomessa mutta lähettäminen ei vaan millään onnistu paikallisilta toimijoilta. Tai sähköpostiin vastaaminen. Muistuttaa suomalaista asiakaspalvelua, vaikeaa on rahan poistaminen maksavalta asiakkaalta... Ei varmaan auta muu kuin käydä itse paikan päällä hakemassa. Saattaisin käydäkin lomamatkalla jos ei olisi tätä epidemiaa.
     
  7. Ei tuossa ole mitään erikoista. Pyydät firmaa irroittamaan sen myymänsä osan, maksat sen + rahdin ja that´s it. (jenkeissä ei ole mitään bussirahteja vaan kyllä ne on Truckfreight ja ihan perinteiset UPS, FEDEX, USPS, yms.) myyjälle ja paat sähköpostissa osoitteen minne lähettää.
    Jos ei suostu itse irroittamaan tai lähettämään, haistata perseet. Sehän kertoo vain sen ettei ole myymässä.

    Minulle nytkin tulossa vanhoja moottoreita, tai lohkoja, simpukoita, ajovaloja, taka-akselin napoja.... Jos joku myy tavaraa eikä suostu irroittamaan = hän ei ole myymässä.

    Kaikilla Jenkeillä on aina onnistunut lähettäminen. Kysyvät rahdin hinnan, jos on rekkalähetys, muuten melkein tietävät mitä fedex tai ups paketti maksaa.

    AH

    Silloin kun itse asuin siellä, kävin isompia määriä irroittelemassa mm. pohjoisemmassa Kaliforniassa, mutta kun se on 14-20h reissu niin kuka maksaa sen palkan siitä kun pimeästä pimeään istut autossa.... ei suomessa kukaan. Tarjoavat jotain hikistä 50usd siitä että käy 200-300mailin päässä irroittamassa romua.
     
  8. Concarne

    Concarne 3rd gear

    En ole vielä onnistunut houkuttelemaan yhtään romuttamoa lähettämään osia vaikka olen luvannut maksaa kaikki kustannukset ja etukäteen. Eivät vastaa sähköposteihin ja hiukan on hankalaa tällaista puhelimessa sopia kun pitäisi saada maksuosoitteet yms. Mikäli on tietoa tavaraa lähettävistä purkaamoista niin vinkit kiinnostaa.

    Yksi oli lähellä onnistua mutta ei sittenkään. Olisi pitänyt myyjälle sopivan rahtifirman toimituspäässä pystyä järjestämään nouto terminaalista eli toimitus ei ollut perille asti ja sehän ei onnistu ainakaan niissä konttirahtifirmoissa mitkä itse tiedän.

    Bussirahteja on ainakin Greyhound. Tuolle em. myyjälle ehdotin tätä mutta oli sellaisessa postinumerossa, että nyt olisi myyjän lähtöpäässä pitänyt viedä tavara terminaaliin. Tämä ei käynyt kun oli peräti puolen tunnin matka... Kerroin hänelle, että tuollaiset asiat yleensä tasoittuu ainakin rahalla jos ei muuten mutta kun ei niin ei.

    Perseen haistattelukaan ei auta yhtään, pitäisi saada Caddyyn oman perseen alle penkki.
     
  9. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Löytyikö Caddyyn penkkiä ja sille rahtia?
    Itse olen nähnyt märkiä unia laatikko-Capricen rutikuivista takaovista joita ei tahdo Suomesta löytyä kun sedaneita on muutenkin pitkäkattoja vähemmän ja kaikissa tuntuu ovet lahoavan ensimmäisinä. Joitain jenkkilän purkaamojen sivuja katsellut ja siellä niitä on auringon polttamia box chevyjä rivissä purussa ja ovet hintaan 175$ each. Uustuotantokin vielä jännästi kiertää nämä kun sämpyläcapriceenkin saa jo ovien skinejä ja '77-79 2-oviseen, mutta 1980-1990 ei.
     

Kerro tästä muillekin!