Toisioläpät Holley vakuumi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kippis, 28.9.2025.

  1. kippis

    kippis Gearhead

    keijolla on nyt vahva epäilys että toisioläpät avautuu matka-ajossa, 670 street avenger kyseessä.
    muuten auto pelaa hemmetin hyvin. eli alle 80 vauhdeissa ei mitää ongelmia...
    matka-ajon lopuksi ( riittää esim 10km ) tyhjäkäynti katoo ja kun sammuu huonosti sahattavissa enää käyntiin. (kastellu tulpat). pystyy kuitenkin ajaa vielä sen jälkeen kunhan ei laske kaasua tietyn rajan alle. et pitää ns. vedon päällä kokoajan. ja mokeltaa eli ei käy kunnolla.

    alipaineet mittasin jo keväällä 15 inhg ja nyt oli samat. D päällä ja tyhjkäynnillä. tyhjäkäyntiseosruuvit puoli kiekkaa auki. (oli aiemmin kierroksen mut nyt vähensin ja käy nyt nätisti. 7.5 power valve. suuttimet 67. paksuimman jousen vaihdoin siihen alipainekelloon, vai mikä nimeltään nyt on. se oli joku ohuempi.

    eli onko tuo jousi se mikä ainoastaan ohjaa läppien avautumista. ja matka-ajossa niitten ei vissiin pitäs aueta?
    arveluttaa lähtee testilenkille jos tekee taas tepposet...

    ainiin, koko juttu sai alkunsa siitä kun huomasin et jonkun omistajan rakentama ryyppyvaijerinkiinnike oli tuon alipainekellon vivun tiellä, eli ei päässyt avautumaan kun vähän. siihen kannakkeeseen hioin kolon et mahtuu kääntyy auki. eli nyt on vahva epäilys et aukeaa jo liiankin herkästi. auto c koppanen.
     
    Muokattu: 28.9.2025
  2. kippis

    kippis Gearhead

    aluksi epäilin kaasarin jäätämistä koska aamulla klo 5 jälkeen lähin töihin niin oli sellaset +2 astetta ja hemmetinmoinen sumu. no iltapäivästä +13 ja teki silti samat temput eli tää teoria jouti romukoppaan... ( ja ilmanputsari oli tarvikemallinen eli olis hyvinkin voinut olla syy )
     
  3. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ei ne toisiot aukea enenkuin ensiöt rupeavat ahdistamaan, muutenhan auto alkaisi hallitsemattomasti kiihtyä jos itsekseen ilman tarvetta aukeaisivat. Eli pitäisi selvittää ensin miksei teho piisaa matkavauhtiin ensiöillä.
     
  4. artsiracing

    artsiracing Double Gearhead

    Nuo oireet sopisi paremmin vuotavaan neulaventtiiliin.

    Tarkista bensapinta kun oireet alkaa.
     
  5. kippis

    kippis Gearhead

    piru kun tuossa ei ole niitä ikkunaluukkuja bensanpinnalle. mut toisiopuolen kurkut näyttää tosi mustilta noin mun silmiin. olisko vika sillä puolen.
    tuossa on kaksi bensan sisääntuloa joo...
     
  6. artsiracing

    artsiracing Double Gearhead

    Bensapinnat täytyy tarkistaa avaamalla ne kohokammion proput.
    Vika voi olla kummalla puolella tahansa, toisiot voi näyttää tummemmalle sen takia että ne eivät juurikaan "huuhtoudu" koska ovat hyvin harvoin auki.
     
  7. kippis

    kippis Gearhead

    eli se ei katkasis bensansyöttöä vai ? tarvii mennä testaa ... ajaa pieni lenkki isommalla tiellä ja äkkiä ( jos luoja suo ) takas tallille.
     
  8. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Vuotava neulaventiili paljastuu kun otat putsarin pois,laitat käyntiin ja katsot kurkkuihin.
    Jos tippuu bensaa boosterista niin neulavena vuotaa.

    Ja vaihda alipaine kelloon jäykempi jousi niin näkee onko sillä oikeesti vaikutusta.Avengerissa oli muistaakseni alipainekellossa avattava kansi niin se oli aika näppäri homma,muutoin pitää hiukan enempi purkaa mutta helppoa hommaa silti.
     
  9. fmila

    fmila Double Gearhead

    ...käydessä tyhjäkäyntiä ja auto mielellään suorassa tasaisella alustalla. Rättiä tai joku kuppi alle niin ei bensa leviä/roisku ympäriinsä. Säädät sitten pinnat siihen reiän alareunaan, niin et pissii kierteen yli käydessä kevyesti. Älä kiristä neulaventtiilin kontramutteria liikaa, tiiviste sen alla vuotaa herkästi ja jos kiristät liikaa kierre pettää kohokammiosta.

    t.AM
     
    JYR ja kippis tykkäävät tästä.
  10. kippis

    kippis Gearhead

    tarvii kattoo toi boosteri, vuotaako. eilen kyllä avasin molemmat päätykotelot ja ei siellä mitään roskaa näkyny. puhaltamalla bensantulosta ja nostamalla kohoa kyllä katkasi ilmantulon... mut neulaventtiiliä en avannu mut tänään käyn ja tsekkaan nekin.
     
  11. kippis

    kippis Gearhead

    ei mitään ihmeellistä näkyny neulaventtiileissä. o-renkaat ei ollu kovettuneet.
    bensanpintoja säätelin alemmaks. siihen reiän alle about. 10 km isommalla tiellä ja 10 pienempää tietä ja ei tullu vikasyndroomaa esiin. hyvä näin.... seurataan tilannetta.
     
    fmila tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!