Toivoton tapaus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja max, 20.1.2015.

  1. max

    max Double Gearhead

    Ei muuten mitään kuulu tämän tämän ruiskun kanssa,siis ei edistystä.No ei Roomaakaan päivässä rakennettu.Olen tosin keskustellut kaverini kanssa asiasta, josta tulee autoinssi liittyen just näihin juttuihin,niin kyllä tämäkin aukenee.

    Nyt on ollut pohdinnassa mun 454, jotta pysyykö se V-Power pensalla hengissä,vai pitääkö mun ruveta alkoholisoitumaan.Tästä tulee jatkossa kyllä juttua,kun dynoon päästään.
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Eräs tapa säilyttää Hillborn mahdolllsimman orkkiksen oloisena voisi olla puhaltaa polttoaineet ilman seassa aerosolina orkkistiehyeitä pitkin vain suuttimet ja säätöventtiilit modattuna. Kompura pitäis olla sille ilmalle. Todennäköisesti bensasumua tulisi ikkunalle orkkistakin pahemmin - suihkutushan on kai läppien yläpuolella. Jokatapauksessa rakentamisen arvoinen juttu - niin kuin melko monet muutkin kummallisuudet.
     
  3. max

    max Double Gearhead

    Tämäkin proggis sai uutta tuulta purjeisiin.Käväsin tänään autosähköinsinööri kaverini luona ja otin tämän Crowerin puheeksi.
    Tätä ennen kävimme kuitenkin heittämässä lenkin hänen 900-1000hp Suprallaan.Sain taas pelätä,ja jouduinkin sanoa ajon aikana "Riittää!!" kun Supra irrottaa pidon aivan helposti, ja vauhtia on yli 150 km/h ja renkaina kuitenkin 335 levyiset.Aivan hirveetä hommaa kun tie kuitenkin mutkainen kapea kylätie.No tämä vaan sivujuonteena,mutta kyllä on omat Camarot ja muut kyhäelmät kevyttä kauraa tällaisen rinnalla.

    Kuitenkin nyt olis sit tietoa kuinka edetään. Ohjainyksiköksi tulee hollantilainen KMS ja ruiskusuuttimiksi Bosch EV14 ja mallia jotka kestävät pensan ja viinan.Ovat noin 70€ kipale.
    Karkea arvio tästä modista on noin 2000-3000€.

    Homma lähtee siten liikkeelle, että tehdään tarvittavat koneistukset imusarjaan,jotta suuttimet saadaan asennettua.Paljon muutakin hän mulle selvitti hienoista yksityiskohdista,mutta kun mä tiedän näistä ruiskuista yhtä paljon kuin pikkupoika pillusta,niin ohi meni myös paljon.

    Sikäli tää vois tulla hyvään saumaan,kun mulla on kuitenkin valmiina aika railakas 454 motti,jonka kanssa olen arponut pensan,viinan ja ruiskun osalta.

    Nyt pitäs vaan omistaa nostalgia dragsteri,johon ton "helvetin koneen" laittaa.
     
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Mitä ihmettä, onko mulla lukihäiriö vai onko Max saanu auringonpistoksen:
    Kaikkien kunnon old school-tänttäränttä-miesten isäpuoli ja luottomies hourailee täällä jotain sähkösuuttimista ja ohjainyksiköistä!!?!! Kukahan jossain toisessa keskustelussa puhui näistä "nykyajan homosteluista"...;)

    No ei tosissaan, jos tuosta haluaa oikeasti oikein hyvin toimivan, niin noinhan se varmiten onnistuu. Mutta kuitenkin...
     
  5. max

    max Double Gearhead

    Juu edelleenkin kuuntelen Hurriganesta,syön lihaa ja mies on aina päällä.
    Onhan digitaalipelleily silkkaa homostelua,mutta kun tämä spruutta on edellisten omistajien toimesta ollut todellakin kaapinpäällä vaan koristeena,tai vaan utuisena haaveena jos sitä vois jotenkin käyttää.Jos mä nyt olisin se naamari,joka sitä ihan oikeasti käyttää.Kysyin tältä inssikaveriltani eilen ihan suoraan:"Onks tässä mitään järkeä ja saadaaks me se toimimaan?"Vastaus oli:"Paljonkin järkeä ja ei ole muuta lopputulosta,kuin että se toimii".
    Pakkohan se on taipua "transistoreiden" maailmaan jotta hommasta tulis toimiva.Olen jo vähän suunnitellut miten saada naamioitua nämä nykyajan hömpötykset,jotta ei vaan tule kolhua hinteliin kulisseihin.
    Juttu on vaan niin,että nykypäivänä et voi käydä paskallakaan,ellet pistä siitä vähintään sähköpostia menemään
     
  6. max

    max Double Gearhead

    [​IMG] [​IMG]
     
    StoneSour09400, Naumasto, mxu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jaahans sulla ei ole sitä alkuperäistä pensapumppuakaan? Kyllähän toi tikitiki ohjailmellakin toimii ja onhan tbi pannuissa ruikkivat läppien yläpuolella.
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Yllä olevat kuvat ovat tietty nähty aiemminkin,mutta härskiydessään on mielestäni kyllä ihan omassa luokassaan,joten voihan noita tänne varmaankin ripustella
     
  9. mxu

    mxu 3rd gear

    ai saakeli että on upee! tuleehan tää katujätkään, olis siis aivan vitun törkeen ralli.
     
  10. max

    max Double Gearhead

    No jos oikein sais valita,ja rahalla ei olis mitään merkitystä,niin ykkösvaihtoehto olis McLaren Can-Am kilpuri ja hyvänä kakkosena Chaparral vastaava raaseri(tai toisinpäin).
    Mut kun olen persaukinen hamppari niin Camaro olis aika hyvä kohde.Camarokin sitten vaatii friikki käsittelyä,esim. just perän nostamista ja mulla onkin tähän toimenpiteeseen jättikokoiset Mickey Thompsonit Cragar SS vanteilla.
    Mut eipäs hätäillä kohteen kanssa.Laittelen taas kuvia kun koneistaminen alkaa näinä päivinä.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onhan toi kyrväkkäin keksintö ulkonäöllisesti mitä voi kuvitella ja iteäkin joskus jälkeen vituttanu että tuli myytyä tollanen pois. Nykyään se olis helppo laittaa iskuun "tikipoksilla", mutta ei toi silleen katuajoon sovi kun kaikki naurulokkia pienemmät partikkelit menee suoraan koneeseen. Ja jos siihen ympärille rakentaa ilmanpultsarin niin kyrväkkyys lähtee samantien.
     
  12. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Tuohon pitäis värkätä päälle roots-ahdin, niin sitten siihen saisi laittaa ilmanputsarin ilman kyrväkkyydenmenetystä. Ois katu-uskottava, toimiva ja käytänöllinen samassa vehkeessä.
     
  13. max

    max Double Gearhead

    KN myy aika asiallisia suorakaiteen muotoisia filttereitä,ja duunissa mulla on käytössä hyvät tynnyriporat ja alumiinilevyä,joten eiköhän tuohon saada sopiva filsukin päälle.

    Sitä olen aprikoinut,jotta minkä takia tötteröt sojottavat minne sattuu?
    Sen huomaa varsinkin alemmassa kuvassa.
     
  14. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Taitaa olla vaan ihan sen takia, etteivät torvet suorassa mahtuisi olemaan.
     
    Muokattu: 16.6.2016
  15. Achti

    Achti Gearhead

    Toi on kyllä upea laitos, tsemppiä säätöjen hakemiseen!! :)
     
  16. max

    max Double Gearhead

    Kiitosta.On se vaan kumma miten tämä ränniviidakko vaan ihmisiä kiinnostaa.Saan kyllä teknisen tuen,kun sitä sit ruvetaan päräyttelemään.En siitä alkuun itse kyllä selviäisikään.

    KMS ohjain tulee sit sellaisena,että ei tarvitse aloittaa ihan "blankosta" näytöstä,vaan siellä on sit pohja olemassa mitä ruvetaan muokkaamaan.Puhun nyt taas just sitä mitä mulle on kerrottu;siis hauki on kala periaatteella.Tosin alkanut vähän tämä digitaalinen säätäminen kiinnostamaan.

    Puuhailen lentokoneitten kanssa ammatikseni,ja kun noin 15 vuotta sitten tuli Finnairin laivastoon Airbus A 320 sarjalaiset ilmalinjurit,niin se oli mulle lähes pakokauhun paikka,koska ne ovat huomattavasti enemmän digihirmuja kuin vanhemmat DC-9/MD-80 kalusto.
    Näin siis yritin kaikin voimin väistellä,että ei tarvitsis mennä ohjaamoon tekemään yhtään mitään.Kädellä tekemisen taito oli se mitä halusin.Ihminen pelkää kaikkea uutta.

    Sittemmin on ollut pakko,ja menenkin ihan mielellään nykyään ohjaamoon puimaan jotain probleemaa,koska nykyään vien Airbussia.eikä Airbus mua.
    Uusi Airbus A 350 on taas oma haasteensa,ja orastava uteliaisuus siihenkin on syttynyt,vaikka en siihen ole varsinaisesti vielä kajonnut(tärvellyt mitään).Eiku vaihdoinhan mä kapteenin puolen "OIS" kytkimen joka vaihtaa,näyttöjen tilaa.

    Vähän OT juttua,mutta sopivasti sivus spruutan modernisointia.Oon kuumeessa himassa,ja vähän taitaa taas rulla olla sekasin.

    edit.Hurriganes ja Van Halen kuitenkin pysyvät tässä hirmuisessa elämän myllerryksessä
     
    Muokattu: 18.6.2016
  17. max

    max Double Gearhead

    Bensatukit nyt koneistettu ja imusarjaan myöskin lätkät samalla tyylillä tehty,jotta suuttimet saadaan siihen kiinni.Pirun hienon näköinen systeemi tulee,kun AN liittimillä ne vielä höystetään.
    Imusarja vaatii lisäksi koneistusta termarin osalta,koska ylävesiletkulle oli vaan reikä imusarjassa.
    Asentoanturille(potikalle) tulee asennus läppäakseliin.Tämä siis mittaa moottorin kierroksia ja kuormitusta.
    Harmi kun tuo nuorisoketju on teillä tietymättömillä,niin kuvat vaiheesta jää multa laittamatta.
     
  18. coupe devil

    coupe devil Gearhead

    Kiva kattoo kun jätkät duunaa:rolleyes:
     
  19. StoneSour09400

    StoneSour09400 3rd gear

    Ei voi olla tykkäämättä!! ;)
     
  20. max

    max Double Gearhead

    Kiitos,duunaillaan kun töiltä keretään.
    Näistä hommista tulee ajatuksena mieleen mitä testaillaan yleensä ns. "Hot Rod" lehdissä,oli se sitten suomalainen tai amerikkalainen.
    Yleensä on kyseessä kuinka vaikuttaa SBC mottiin XE 262 tai 268 nokka-akseli.Peltisarja vertailu on myös ollut aiheena.
    Ei pidä unohtaa kuinka hyvä on Performer RPM imusarja kaikessa mahdollisessa.Toimivaa ehkä,mutta niin vitun tylsää.
    Tällaisia projekteja missä harhailen tietämättömyyden rajamaastossa soisin näkevän enemmän lehdissä.
    Tietty on tämä Roadkill,mutta luokittelen heidän hommansa pelletouhuksi.

    Jos on jollakin vastaavia pimeitä touhuja,niin niistä kyllä mielellään lukisin.
     

Kerro tästä muillekin!