TorqueFlite:n käyttö

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja MS73, 17.11.2020.

  1. MS73

    MS73 1st gear

    Tuli hankittua 1958 Desoto otsikon vaihteistolla.
    Tuo vaihteisto on itselle sikäli outo kun kaikissa aiemmissa autoissani on kuitenkin ollut myös P asento.
    Olisinkin kysellyt nyt jo ennen kuin haen auton satamasta (Auton lavetilla), pitäisikö auto olla sammutettuna aina neutral asennossa, vai voiko vaihteen kytkeä kytkeä kuljetuksen ajaksi käsijarrun lisäksi.

    Yksinkertainen asia sinänsä, mutta harvinaisen vaikea löytää fakta tietoa netistä, kaikissa löytämissäni jutuissa on käsitelty uudempaa versiota laatikosta, eli noita malleja joihin on lisätty P asento..
    En haluaisi ainakaan mitään vahinkoa tehdä laatikolle silkkaa tietämättömyyttäni.
     
  2. tapsah

    tapsah 2nd gear

    itse laittaisin varmuuden vuoksi R asentoon ettei moottori pääse pyörimään väärään suuntaan lavetilla kuljetettaessa eteenpäin? Riippuu tietysti siitä kuinka päin auto on lavetilla, tämä tosin mutua.
     
  3. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Ei siellä mikään vaihde kytkeydy kun moottori ei käy. Ihan sama missä asennossa on keppi, tai nappi kai tässä tapauksessa.
     
    Mikkis tykkää tästä.
  4. hzemax

    hzemax Gearhead

    N nappi päälle sammutettuna. Noissahan on 2 öljypumppua, et pakkoykkösellä saa hinattua käyntiin, niin halutessaan. Tämä tieto peräisin chryslerin shop manuaalista, joita myöpi esim. Rockauto varsin edukkaasti 58 desotoonkin.
     
    Pietsi tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!