Torsen lukko 8.5" 10bolt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja MPST 67, 10.11.2008.

  1. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    onko tietoa saako tuohon GM 10 bolt 8.5" torsen lukkoa? ei meinaa oikein löytyä moiseen...
     
  2. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    se onkin Detroit truetrack nimikkeellä näköjäänsä.. ei kun tilaukseen ja pidot paranee!
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    On sitä Torsen nimelläkin (zexel-torsen)
    http://reiderracing.com/zexeltorsen.htm
    Omassa tommonen juurikin 8.5"-10b perässä, sanoivat "agressiivisemmaksi" kuin detroit truetrack.
    Ja mikään lukkohan toi ei ole.
     
  4. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Juu,juu. kappas vaan. onko sinulla tehty kiihdytys hommiin vai radalle. Kaveri kertoi tuon truetrackin pelaavan mutkaradalla ilmeisen hyvin. -Isännät puhuivat sekuntien parannuksesta kierrosaikoihin verrattuna kartio tai levylukkoon. niitäkin on tietty monia valmistajia. -no ensikesänä päästään testaamaan ihan konkreettisesti tuossa meitin motorsport laboratooriossa-heh!
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Vähemmän seksikästä kuin kiihdytys tai rata-ajo, eli maasturissa on tuo Torsen. Siinä huomaa hyvin miten se vedättää pyöriä riippuen siitä missä pito on, just kun alkaa suttaamaan niin hups, eipäs alakaan kun veto meni toiselle puolelle. Varmasti hyvä rata-ajossa.
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    Paitsi sateella ja soralla, tossa RC kuskit jo vuosia sitten totes että toisen sopii esim neljässä jakolootaan ja eteen mutta takaa luistossa hakee liikaa, ja kyseessä jannu Ja tai vanhoja miehiä joilla SM mitaleita kymmenittäin. Tekihän Audikin ja edelleen samanlailla.
     
  7. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Vaikea uskoa mitään sekuntien parannusta millään eri lukko tyypin välillä. Kun itse joskus rata-autoilua puuhastelin niin kyllä kaikki levylukolla ajeli. Muutama rohkea torsenia kokeili ja helposti ne sai porsimaan. Matoruuvit ei kovin tykkää kun hypitään kanttareiden yli ja tullaan takas pidolle.
     
  8. 3964

    3964 3rd gear

    Toistaiseksi paras on torseni ollu mutkaradalla,helpotti hieman puskemis taipumukseen.

    Vaatii alustalta vetävien on pysyttävä tiessä muuten liikekarkaa ilmassa olevan pyörän kautta kuin avoimessa perässä.just kantin ylityksissä tulee joskus oho ilmiö kun karjaisee jota ei tehnyt tiukalla levylukolla.

    Jos nyt oisin hommaamassa ni koittasin ettiä torsenin pienellä esijännityksellä.
     
  9. J.J.

    J.J. Gearhead

    Nykyään saa quaifelta torsenia ikuisella takuulla ilman käyttörajoitusta ja esijännitettyä torsenia joka ei pitoeroista ole niin nuuka.
     
  10. sirkus

    sirkus Gearhead

    Mulla oli e60 bemussa quiafe ja se ei pitäny kyl tarpeeks samoin 4gen fbodyn oe torsen päästi herkästi sisemmän renkaan suttaan. Tossa 2 gen camarossa taas eaton true track pelaa hienosti. Toki näissä kaikissa on erimoinen pyörän ripustus takana.
     
  11. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Tästä levy/torsen aiheesta varmasti saa pitkänkin väittelyn aikaiseks jos sille tielle haluaa lähteä. Itellä on kans kesäautossa tuo true trac eikä siinä mitään sanomista ole. Tosin sohvapenkillisessä kruiserissa on matalammat vaatimukset kuin kilpa-autossa.
    Pääsääntöisesti kai levylukko toimii kilvanajossa varmimmin ja loogisemmin. Vielä jos esijännityksen saa sovitettua niin pieneksi kuin tarve kulloinkin vaatii. Ei torsen huono ole mutta sen kanssa onkin sitten mies ihmeissään jos se ei toimi heti toivomallaan tavalla.
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jaahas, mulla on edelleen sama torseni. Ajoin töihin tänään. Pärjäis varmaan ilmankin.
     

Kerro tästä muillekin!