Touhu jatkuu...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 2207, 29.5.2015.

  1. 2207

    2207 Gearhead

    Jostakin se on aloitettava ja taidan aloittaa alusta. Aikoinaan ostin erään Japanilaisen turbo-ahdistuneen auton joka osoittautui rikkinäiseksi. Aikani liikkeen kanssa tapeltuani sain puolet kauppasummasta takaisin ja korjasin romun joka sittemmin löysi uuden kodin.

    Myytyäni tämän pois piti joku massasta poikkeava auto löytää, ja sellainen tuli vastaan Tampereella. Merkki oli Porsche ja malli perus kaksilitrainen 924.
    Pikkupoikana tuli kasailtua paljon jenkkiautojen pienoismalleja ja V8-Magazinekin kuului tilattujen lehtien joukkoon Aku Ankan lisäksi. Porscheen kuitenkin huomio suuntautui jenkkiautojen pyöriessä mielessä aina ajoittain.

    Jossakin vaiheessa pihaan ilmestyikin 305:sella varustettu originaali Suomi-Camino. Joku saattaa löytää jotakin aiheesta haku-toiminnollakin. Camino tuli myydyksi ja Porsche-harrastus jatkui vakaasti. Samalla tuli kokeiltua paatuneen autoharrastajan kykyjä myös valkokilpisiin crossimönkkäreihin buumin ollessa kuumimmillaan. Mun tuunaama Polaris Outlaw on edelleen satunnaisesti viihtynyt Nettimotossa, ollen aina yhtä vähän ajettu kuin silloin kun mä sen myin. :rotfl:

    Noh doh. Heinäkuussa männävuonna viimeisin Porsche muutti uuteen kotiin. Harvinainen malli kun on niin onneksi jäi Suomeen eikä mennyt takaisin Saksaan. Viime syksynä tuli ajettua prätkäkorttikin ja toinen prätkä on nyt pihassa, muuttaa sekin pian uuteen kotiin.

    Nykyinen naisystäväni ja toivottavasti myös tuleva vaimoni veti taas jälleen maton jalkojeni alta ja sanoi että ostetaan meille jenkki. *helevatun iso "monttu-auki-hymiö tähän kohtaan*
    Viime viikonloppuna asiaan haettiin vahvistusta kaverin -48 Fleetline Aerosedanilla. Tuli todettua että vinkkeli, rokki ja rento meininki tuntui niin kotoisalta että asiassa ei aikailtu vaan tuumasta toimeen.

    Nettiauton, Blocketin ja Mobilen tarjonta, mukaanlukien muutamien keskustelufoorumien myydään-palstat tuli kahlattua aika pian läpi. Samalla tuli todettua että vaikka osittainenkin projekti olisi kiva, niin koska tallitilaa ei kotona ole eikä sitä tässä vaiheessa muiden asioiden ollessa vähän vaiheessa ole järkeä vuokrata, Kustom-projektia ei tässä kohtaa aloiteta. Auton piti siis olla pääpirteittäin ajokuntoinen ja jokapäiväiseen liikenteeseen soveltuva. Vaihtoehdoiksi alussa valikoituivat GM:n ja Henkka-sedän tuotokset, vuosikymmeniksi 40-60 -lukujen kalusto.

    Tuttavapiirissä on myös onneksi yksi herra, jonka Buickkiin (oisko ollut tiemestari???) tein liekkimaalauksen joskus about 10-vuotta sitten. Häneltä olen saanut hyviä neuvoja ja ohjeita. Kiitti vaan, jos itsesi täältä tunnistat. Toivottavasti pystyn joskus auttamaan takaisin. :wink:

    Perheemme emo oli kanssani samaa mieltä, että vaikka meitä on 5 ja farmari olisi mukavan tilava, ei autossa saa olla kuin kaksi ovea. Täten yksi mun omista suosikeistani, ElCamino, deletoitui myös listalta pois. Lapsia ei kuulemma voi kuskata lavalla.
    Koska haussa oli leppoisaan cruisailuun ja rentoon meininkiin soveltuva auto, myöskin Mustangit ja muutama muu GM:n vastaava vauhtikampe karsiutui pois. Itseni tuntien nämä olisivat ennen pitkää muuttuneet hyvinkin pro-touring -tyylisiksi vauhtiputkiksi ja siihen(kään) ei kassa anna nyt myöden.

    Aikani etsittyäni ja muutamilla koeajoilla käytyäni vaihtoehdot tuli raakattua muutamaan vaihtoehtoon joista sitten pohdittiin emännän kanssa yhteinen suosikki. Tiukan väännön jälkeen on kaupat sovittu ja kunhan sadaan käytännön järjestelyt hoidettua loppuun, toivon mukaan ensi viikolla pihassa on -63 Impala SS.
    Laitan kuvia tännekin sitten kun kärry on pihassa.

    Niin se elon tie vie välillä ennalta arvaamattomille teille, ja joskus näemmä vallan positiivisille, aurinkoisille cruising-pätkille. 8)
     
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No hyvä. Aika paljon yhtäläisyyksiä omaan harrasteuraan. Ala-asteikäisenä tuli V8ja ja Akuja luettua, 57 Nomadin pienoismalli taisi olla se viimeinen niitti taudin puhkeamiselle. Eka oikea harrasteauto oli Camino, '63 Starfire seuraava ja nyt on '49 Olssi. Mopoihin en tosin ole sekaantunut ja nyt jo itsesuojeluvaisto estää sekaantumastakaan. Porssesta haaveilen ajoittain.

    Menestystä valitsemallasi tiellä 8)
     
  3. kapa

    kapa 3rd gear

    onko metallisininen?
     
  4. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Onnittelut hankinnasta ja hyvästä valinnasta! Odotan mielenkiinnolla kuvia ja lisätietoja Impalasta, sattuneesta syystä kuuskolmoset kiinnostaa aina.
     
  5. 2207

    2207 Gearhead

    Kapa, se on sellanen turkoosin vihreä/sininen. Ei oikein minkään värinen, mutta hienon värinen. ...ööö... tai, siis. Me tykätään. :D Jotakin tuollaista kuitenkin. :p
    Virallinen nimi tais olla Laurel Green, koodilla 905.

    Kunhan saan värkin kotiin, niin pitänee sopia joku viikonloppu pieni vapaamuotoinen cruising jonnekin. Jos joku tuo pallogrillin ja hiilet, mä tuon putkihaukea sen verran kuin mitä porukkaa tulee paikalle. :)
     
  6. 2207

    2207 Gearhead

    Ja eipäs sitten jatkukaan... :cry:

    Myytävässä talossa oleva kosteusvaurio ja sen korjaus vie tuplaten sen minkä Impala olisi vaatinut. :mad:
    No, joskus vaan käy paska säkä ja elämä pyyhkii ensin hanurinsa ja sitten allekirjoittaneen nenävärkin perään samalla paperilla.

    Mutta mutta. Enpä anna tämän lannistaa, vaan porskutan eteenpäin härmälääisellä sitkeyrellä vaikken pohjammaalta olekkaan.

    Vielä joskus. Vielä joskus... :odroll: Toivottavasti ainakin.
     

Kerro tästä muillekin!