Town car 3gen käyttöautoksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja maverick999, 4.6.2019.

  1. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Jenkittömyys alkaa syödä elinvoimaa. Sielu huutaa V8:ia. Onko kellään kokemuksia noista tuoreemmista panther-platformin autoista (crown vic/grand marquis/town car) käyttöautona? Lähinnä kiinnostaa Town car 1998-2011. Olisi 211 mersun tilalle sopiva upgrade. Jenkkiläisiä keskusteluja olen lueskellut ja youtubea tutkinut, mutta miten suomalaisten kokemukset? Tekniikka lienee luotettava ja on isona perinteisenä erilliskorisena jenkkinä mukava ajaa/matkustaa. Mitään tyyppivikoja/ominaisuuksia mitä pitäis tutkia ennen ostoa? Ruosteongelmia? Sähkövikoja? Vuotoja? Kalliita normikorjauksia (jossain luki että koko taka-akseli piti vaihtaa laakerirempassa?)?
    Kaikki vinkit ovat tervetulleita.
     
    1purehell ja isalmela tykkäävät tästä.
  2. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    680000 oli ajettu kun myin omani (1998) pois. Näillä ajaa yli miljoonan ilman ongelmia.
    Puhaltimen lämmönsäätimen ovi ainoa ongelma, kun se hajoo joutuu purkaan koko kojelaudan pois. Ruostetta pohjassa katalysaattorin takana ja kuskin jalkatilassa, ei muualla.

    2004 ikäluokkaa vähän ajettu jenkeissä n. 3000€, rahti 2500€ autovero n-2000-3000 riippu iästä.

    Kattoikkunan mekanismi ei kestä, eikä saa enää osia.
     
    maverick999 tykkää tästä.
  3. fishbone

    fishbone Gearhead

    mulla oli pari vuotta sitte -98 town car,mukava ja näppärä ja pieni kulutus.ei muita vikoja kuin se ilmastoinnin ovi.
     
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

  5. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Upea laite. Oli Miamissa vuokralla viikon vieläpä Presidential. Remun town carilla tuli kans joskus ajeltua, se oli Millennium. Kiva ja tasainen ajaa, kaikki varusteet löytyi mitä mieleen juolahti. Missähän se Remun Lincci lie, silloin kun se oli kaupan niin eipä tietenkään ollu hilloja ostaa sitä. Toivottavasti sai hyvän kodon.
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. isalmela

    isalmela Gearhead

    Joskus käynyt itselläkin mielessä tuollainen. Meillähän on ihan tavallinen käyttöauto ja 1977 Lincoln Continental Town Coupe. Emäntä jupisee usein, kun ei ole autoa käytössä päiväsaikaan. Tilanne varmaan eskaloituu vuoden vaihteen paikkeilla, kun tytöt menee päivähoitoon ja emäntä töihin. Vanhan Lincolnin vaihto tuommoiseen ympärivuotiseen käyttö/harrasteautoon jolla emäntäkin osaa ajaa, voi olla ihan "järkevä" ratkaisu :rolleyes: Tosin enemmän ehkä ollut mielessä Chrysler 300C tai Grand Cherokee Hemillä.
     
    maverick999 tykkää tästä.
  7. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    2012 keväästä asti ollut 2004 CVPI käyttöautona, eikä ole murheita ollut.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mites nää toimii aikuisten oikeesti? Lähinnä sähköt ym?


    Itsellä myäs uudempi tai vanhempi käynyt mielessä, alkaa olla kohta viimeisiä vaihtoehtoja käyttöjenkiksi jos hommat jatkuu näin.


    Paljon ajettuja olen suomessakin myynnissä nähnyt, mutta paljonko täällä olijat omillaan ajaneet? Kysyn siksi koska "kyllä kestää oon 10tkm 5v aikana ajanut" ei kerro todellista kuvaa jos ajoa tulee saman verran pariin kuukauteen.
     
  9. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Eli ainakin hyvä opiskella Heater blend door actuator replacement :cool:

    Ja vissiin Signaturessa ei ole penkinlämmittimiä vakiona.
     
    Muokattu: 5.6.2019
  10. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kai ne kestää, kun Crown Victoriat on yleensä romuttamolla poliisi- ja taksiuransa jälkeen 300-500 000 mailia mittarissa. Eipä noihin takseihin isoja remppoja jenkeissä tehdä.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo ja mersujakin suomessa vaan huolletaan :D Jenkeissä osien hinnat ja paketit kuitenkin eri luokkaa kuin tänne tuotuna.
     
  12. maverick999

    maverick999 Gearhead



    Eipä laske autokuumetta yhtään tää Meihemin koeajo
     
  13. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    Ei voi muuta kun suositella! Viime syksyllä sain tarpeeksi "liian järkevästä" autoilusta ja vaihdoin minun 2004 bensa E320 märssun vuoden 2000 Mercury Grand Marquiseen, "Presidential" malliin. Onnistuin vielä löytää sellaisen millä oli ajettu vaan 35000km :odeek:. Auto on mukavan pehmeä mutta silti hyvä ajaa ja hiljainen, lämpöä riittää talvella ja ilmastointi on tehokas, lastenistuimet menee hyvin kyytiin ja ei tarvitse miettiä että mahtuuko kaikki rojut takakonttiin!
    Talvella pääsee hyvin pitkässä luisussa ja auto toimii lumella hyvin. Vaihdatin omaan rasvattavat nivelet eteen kun alkuperäiset oli loppu ja ei ole juurikaan ollut mitään muuta ihmeellistä. Kulutus oli talvella 18 satasella toki ajoni on 90% helsingin keskustaa raskaalla kaasujalalla, maaniellä menee 9 ja yhdistetty kulutus on ollut tavallisesti 13-15 ysivitosella.
    Panther platformeja pitäisi tuoda enemmän suomeen, ne on helvetin hyviä laitteita!
     
    12345678910, isalmela ja 1purehell tykkäävät tästä.
  14. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Mites ruostuuko herkästi? Mitkä paikat pahimpia? Jossain 2005+ taisi olla ohjausvaihteen kiinnityskohtien ruostumista, ja ilmeisesti runkopalkit etutukivarsien kiinnikkeiden läheltä. Korista taisi jossain lukea taka-akselin etupuolelle jäävä alue, sekä jalkatilat. Miten mätiä mahtaa olla Eurooppamallit, millä on ajettu suolassa?
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kanadassa tuntuvat kestävän hyvin. Ruostuneita ei käytännössä näe.

    Tehopuolihan noissa on aika vaatimaton.
     
    maverick999 tykkää tästä.
  16. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    No, ei kait tässä käyttöauto hommassa olla mitään tehoa olla hakemassakaan...?
     
    maverick999 tykkää tästä.
  17. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Joo nyt on haussa stressitöntä pehmeää kyytiä. Teho on kokeiltu, nyt on mukavuuden vuoro. :cool:
     
    isalmela tykkää tästä.
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tehot ei ole ainakaan mulle aiheuttaneet stressiä :odeek:. Liian vähän saattaa kyllä aiheuttaa. Noin isossa käyttöautossa sais olla ainakin 300 leppoisaa tehtaan hevosta.
    Reilu 200 hp on noin painavassa käyttöautossa aika nippanappa eikä pienen moottorin vääntökään ole kummonen.
    Selittäkää asia itsellenne kuten haluatte.
     
  19. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Aika napakasti lähtee vaimon -04 P71 interceptor vaikei oo ko 250 tehtaan ilmottamaa hevosta. Vissiin kyttäautojen laatikko välitetty vähän erilailla. Rajotettu huiput kuiteski johki 240kmh.
     
  20. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Ai niin, tuliha se kerran ajettua rajottajalle ,,, suljetulla ,,,kilparadalla.
     

Kerro tästä muillekin!