Toyota 4A-F jakohihnan vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dart -66, 24.12.2007.

  1. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Tuli ongelma? eteen, -89 Carina II ja 298tkm kohta taulussa ja edellisestä jakohihnan vaihdosta ei ole kuin edellisen omistajan muistikuva 2-3 vuotta aiemmin.... Meilla autolla on ajettu 2 vuodessa 60tkm ja muistelen Toyoissa vaihtovälin olevan 5v/100tkm, joten voisi ottaa tuon listalle. Onko tuollaisen vesipumppu paha vaihtaa, huhu kertoo, että kansi pois???
     
  2. ford59

    ford59 1st gear

    Ei kai siinä kantta tarvi poistaa! Moottorin pääty kannake pois, ja tunkki alle. Vaihda kampuran ja nokan stefa samalla kun auki otat.
     
  3. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Venttiilikopan joutuu irroittamaan , ei pitäs olla paha rasti! Vesipumpun vaihtokaan ei pitäs pahasti kangertaa, tosin ei muistaakseni tarvii vaihtaa jakohihnan yhteydessä.
    Yks helpoimmista jakohihnan vaihdoista. :)
     
  4. mke77

    mke77 Gearhead

    juu vesipumpun saa vaihdettuu vaik ei ota koppaakaan auki!! mut ite laittaisin hihnan yhteydes kun on tommottiin(300tkm) ajettu.... ja tosiaan stefat(ite hakisin toyotalta kampuran stefan kun tuppaa kuumenee pirusti ja harakiri kovettuu helpommin) ja uudeen termarin ja toyotalta kun kerta tulee vedet pois..... ainakin lämpyy paremmin ..... toyota on yks ronkelimmista termarin suhteen minkä tiedän!!
     
  5. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Kampiakselin hammashihnapyörä kannattaa tarkistaa tarkemmin. Pari kertaa sattunut eteen että kiilaura alkanut pettämään. Pahimmillaan menee jako sekasin.
     
  6. slant six

    slant six Gearhead

    Ei paha, meidän talouden Corollan käyttöpelissä jo 370tkm. mittarissa ja 4AFE-koneella, ei onkelmia vesipumpun suhteen, Jakohihnan oon vaihtanu n. 80tkm. välein, kai nämäkin yksilöitä kuten slantit :D
    Kannen irroitus vesipumpum vaihdon yhteydessä on kyllä baaritarinoita.
     
  7. lake ender

    lake ender Gearhead

    Taitaa tollanen hihnanvaihto sujua nopeimmilta urakkamiehiltä alle puoleentuntiin. Siinä ei tosin vaihdella stefoja vesipumpuista puhumattakaan. Ei todellakaan paha rasti, Bruce luunmurskaaja arviois varmaan yhden tähden vaikeusasteiseksi hommaksi :D
     
  8. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Ok, osatilaus on jo matkassa mutta stefat täytynee hakea alkuperäiset ja joku vkl sitten purkamaan. Kiitokset nyt (ja syytökset jos tökkii :poff:)
     
  9. dart -66

    dart -66 Gearhead

    No niin, maanantaina sai vehkeen taas kasaan, hihnan vaihto itsessään oli ihan kakkua, niin kuin kerrottiin. Vesipumppua en nuukuuksissani vaihtanut, oli tiukan oloinen ja pyöri todella asiallisesti... Muuten homma lipesi, meni jarru- ja pakoputkipuolenkin korjuuksi :rotfl: Kyllä sopii laiskemmallekin, jos on 2-pilarinosturi käytettävissä, ei tarvi kumarrella.
     

Kerro tästä muillekin!