toyota hilux 2.2 d

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja steelofamerica, 14.12.2011.

  1. steelofamerica

    steelofamerica Gearhead

    osaisko joku kertoa mistä vois johtua. kun tehtiin toyota hiluxiin 2.2 dieseliin koneremontti. laitettiin uudet männänrenkaat ja laakerit, nyt ei meinaa käynnistyä millään, remontin jälkeen lupailee kyllä hyvin ja melkein käy starttimoottorin avulla, mutta ei käynnisty, kuin tarkka on pumpun ajoitus, ja missä kuuluu olla nokkapyörän merkki, muille pyörille onkin vastamerkit, kone on 83 mallia auto on 4 wd hilux :pinup:
     
  2. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Kyllä sen syöttöpumpun ajoitus pitää olla just kohdallaan,eli jos se on nyt väärässä asennossa,niin sen takia ei välttämättä lähde käyntiin.Nokka-akselin merkkiä en nyt muista,vaikka mulla on itselläni -84 mallinen Hiace,ja olen siihen muutama vuosi sitten jakopäärempan tehnyt :oops: :-?
     
  3. Issu

    Issu 1st gear

    Vissiskiin "L"-sarjan malmista kyse niin nokanmerkki kello kolmeen, eest päi kahtottuna. merkki tulloo siihe niinku venttiilikopan ja kannen saumaan...osapuilleen noin tais olla. eipähän se tarvii olla ku hampaan pieles ni ei oikke toimi. ja muistaaksen ottaa sit naulat mäntään kiinni jos reilummin pieles ja luultavast katkoo sit vaan hyväl säkäl keinun...
     
  4. bwheel

    bwheel 1st gear

    Hiacen remonttia tehdessä kone oli viikon verran levällään, eikä lähtenyt millään käymään. Lopulta kävi ilmi, että suuttimet olivat ehtineet pikeentyä umpeen. Puhdistuksen jälkeen lähti ekalla käyntiin.
     
  5. virta

    virta Gearhead

    hinaamallakin voi kokeilla..
     
  6. bwheel

    bwheel 1st gear

    Hiacea hinattiiin muutama kilsa, ei auttanut.
     
  7. idiot

    idiot Gearhead

    2L moottorissa
    nokka kello kuuteen
    kampura kello 12
    ja pumppu kello 12
     
  8. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Kyllä L 2L ja 2L-T on ihan samoissa paikoissa merkit eli nokka 3 pumppu noin 11 ja kampi 12

    Sitä en enää ulkoa muista miten 2L2 3L ja 5L on josko niissä olisi ollu toisin
     
  9. Issu

    Issu 1st gear

    Joo no tota en nyt ihan varmast muista mut olisko ollu tossa 2L-2:ssa nokan merkki alas päin, mut vanhemmis versiois (L,2L, 2L-T) kello kolmeen

    [​IMG]

    Tommosen kuvan ny löysin äkkiseltään..
     
  10. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Tuossa kuvassa on pumpun merkki väärin se ei ole aivan ylöspäin, suoraan ylöspäin pumpusta menee joku vahvikemuoto jakopäässä se ei ole merkki vaan siitä hieman keskemmälle konetta on pieni pykälä Taitaa se tosiaan kuitenkin hieman lähempänä 12 olla ku kertomaani 11. Ja Kerrotaan nyt vielä vaikka ei aiheeseen suoraan liity, 82 alkupuolella tuli kuvan mukainen jakopää vanhempi muuten sama mutta pumpun ja kannenvälinen välipyörä puuttuu ja remmi on matalammalla hampaalla ja hieman lyhyempi. Merkit siinäkin samoin. Ja syynkin olen omakohtaisesti kokenu, vanha versio hyppi välillä pumpulta jaon pieleen (ei ollu aivan vakiokone)
     

Kerro tästä muillekin!