Toyotan pääsulake kuumuu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Karpov, 3.9.2018.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    En nähnyt hapettumia ja pesä oli alta ehjä.

    Tossahan on alunperin tosiaan pulteilla tuo sulake ja johtojen päät rengasliittimineen heiluu irtonaisena kun sen avaa.

    Tietty joku autohifityylinen sulake vois olla.


    Sulakkeen vieressä oli tyhjä paikka mitä ei ohjekirjassakaan ole. Silti siihen meni johdot ja johdot tulivat molemmin puolin kiinni samaan rautalätkään kuin alt sulake. Eli niihinkin menee virta tämän sulakken kautta. Nekin oli kyllä hapettumattomat.
     
  2. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    alt= alternator,eli laturin paksumpi kaapeli.
     
  3. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Uusi hankittu sulake oli kovin hentoinen. Vaihdoin uuden. Ei ainakaan vielä kuumu...
     
  5. Bukero

    Bukero Gearhead

    kyllä se vaan näin on, joskus liitin pintoihin muodostuu eräänlainen "eloksoitunut" kova eristävä pinnoite ja ilmiö on valmis. ei näytä varsinaisesti hapettuneelta mutta amperit ei vaan kulje.
     

Kerro tästä muillekin!