Toyovette/Crowette

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja peekoo79, 6.4.2006.

  1. calkemp

    calkemp 3rd gear

    Mun mielestä hienompi tekele,kuin joku kiisseli lavatransu/camaro
    Toi on sentään aika liki "originel" :eek:
    Joo joo on tojon runko,ja tojon kuutonen ,mut kuitukoppa ja sopåivasti juttuja
    "pellin" alle ja avot!
    tässä onki peli joka kulkee kuin alkuperäinen.
    Niin onko järkevää.....?
    Mikä on järkevää??????????
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Naulan kantaan!!
     
  3. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Aikoinaan Ruottissa Kustomi Hansson teki näitä Korvetteja Saab 900:n alustalle. Etuveto ja kaikki...
     
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    ainut tuossa haittaava tekijä on tuo MS55 alusta,suurin moottorivaihtoehto on ollut 2.3l

    Jos olisi MS112, niin sittenhän sinne voisi laittaa vaikkapa 7M-GTE, alkaa tehoakin olla kolmannella sadalla.
     
  5. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    Onkohan näitä tehty toisteppäin, crovnin kori, vetten runko+tekniikka?
    Siitä sais jo väsättyä sleepperimeininkiä parhaimmillaan :rotfl:
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  7. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kuinkas leveä se 78-8? malibu/cutlass/regal oikein on? Korimitoiltaan? Akseliväli? raideväli?

    EDIT: OK, vastaanpa itse googlen avustuksella
    Raideväliksi antoi tuon ikäiselle GM:lle ~146cm / Crown MS41 ~138cm /corvette 151/149cm
    Akseliväli GM ~275cm / Crown 269cm /corvette 249cm

    Maltillisella rengastuksella ja positiivisen ETn vanteilla sekä 6cm rungon lyhennyksellähän tuon crownin kori istuisi G-body V8 alustalle
     
  8. peekoo79

    peekoo79 1st gear

    Voisiko? Ei taida prosentit riittää kun tuo kuuluu kanta-auton osiin ja niitä ei saa vaihtaa. Nytkin ihmetyttää "Moottorin tilavuus : 2.8 l" koska 2M tosiaan vain 2,3-litrainen. :-?
     
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Niin, no joo ne prosentit tosiaan.

    Tuossa varmaankin on 5M mutta ei leimattu. Eli riskialtis ostos konttorilla?
     
  10. peekoo79

    peekoo79 1st gear

    Jos se 2M on vaikka tallessa? :wink: Venttiilikopan perusteella tuo on tosiaan 4/5M ja kun tilavuus ilmoitettu niin 5M.
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Nissanin 2.8 diisseli tohon, vai mitä CB125 twin? :D
     
  12. mörkö

    mörkö Gearhead

    Samaa meininkiä kun yhessä tietämässäni "Chevy" S10 pikupissa joka onkin laitettu Hiluxin rungolle ja tekniikalle..
    Nuuka rakentaja hommasi Floridasta ihan mädän äskympin kopan ja värkkäsi siitä ihan kilpiin asti..
    Maksoi varmaan tuplat siihen verrattuna, että olis ostanu valmiin ihan oikeen Chevyn...
    On vielä olemass samalla nerolla..
    KESÄAUTONA oikein.
     
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Vahingossa tuli tämä vanha ketju vastaan, mihinkähän tämä uljas korinvaihto-urheiluauto on päätynyt?
     
  14. Menee hiukan ketjun ohi, mutta ei niin paljon, etteikö tästä voisi kertoa. Japanilainen Mitsuoka on tehnyt Corvette -kopion Mazda MX-5:n pohjalle.

    [​IMG]
     
  15. hantta

    hantta Gearhead

    Luultavasti kanta-autoksi lavaCrowniin ;)
     
  16. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    ^^Taitaa olla ensimmäinen Mitsuoka, jollaisessa kehtaisi näyttäytyä! Omaan silmään näyttää enemmän omanlaiseltaan, kuin varsinaisesti Corvette-replikalta. Ei sillä, että vetessä vikaa olisi, replikoihin vain on hieman asenneongelmaa.
     
  17. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Tästä CrownVetestä tosiaan haaveilin 2000-luvun alkupuolella, kun luulin, ettei mulla olisi ikinä varaa oikeaan Vetteen.;):cool:
    Kelpaisi mulle kyllä vieläkin. Vaikka talviautoksi.
     
    Norri tykkää tästä.
  18. electra1

    electra1 Gearhead

    Myin aikoinaan muistaakseni 2,3l crownin moottorin ja ostaja aikoi laittaa sen tuollaiseen "vetteen". Tästähän on 20v aikaa, ja muistelen että jo tuolloin kuutoskoneen osat oli vaikeita löytää. Omasta mielestäni kylläkin alkuperäinen Crown kuutosella oli paljon hienompi auto, komea kojelauta ja sisusta jäänyt mieleen.
     
  19. multsi

    multsi 2nd gear

    Nyt on kyllä upea Mitsuoka. Harmi ettei valmistaja tyypitä näitä eurooppaan ja tee lhd-ohjauksella. Varmasti Euroopassa ja jenkeissäkin olisi oma niche-ostajaryhmänsä näille.
     

Kerro tästä muillekin!