Tpi imusarja (l98) 305 koneeseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mantariini, 21.9.2010.

  1. Mantariini

    Mantariini Gearhead

    Käykö l98 koneen tpi imusarja vm81 305 koneeseen vai onko mitä eroa?
     
  2. z 28 jari

    z 28 jari Gearhead

    Camaro/Firebird(87-92)l98 tpi:n baseplatessa keskimmäiset pultinreiät eri kulmassa kuin ns.perinteisissä kansissa.Corveten baseplatessa pultinreiät samassa kulmassa kuin perinteisissä kansissa.
    Tuolta enemmän aiheeseen liittyvää infoa(TPI swapping into an older vehicle): http://chevythunder.com/
     
  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    TPI imusarjan keskipulttien reiät voi avartaa soikeiksi ja ruuvinkannan (aluslevyn) tasopinnan voi kaivertaa vinoksi niin että aluslevy makaa puolelta mitaltaan kallistuksessa. Materiaalia riittää, olen tehnyt yhden vingulla kaivertamalla, toimii ihan hyvin.
     
  4. Mantariini

    Mantariini Gearhead

    Nyt on corveten sarja tulos vm 87 mallista kylläkin 350 koneestahan toi on jospa se kävis paikoilleen.. Seuraavan ois tarkoitus alkaa hommailee megaa ruuttaa siihen. Käyköhän saastemallin hei jakaja ton imusarjan kanssa tai no kohtahan sen tietää, kun vaan saa sen imarin itselleen... Kaikenlaiset neuvot ovat kyl tarpeen .
     
  5. PauliP

    PauliP 1st gear

    TPI:tä on ollut isolla ja pienellä (ulkoinen puola) HEI-jakajalla
     
  6. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Minkälaista viritysastetta ajattelit muuten? Tuli vaan mieleen että 305:seen sopis kun nenä päähän tuo multa jäävä nokka.. :wink:
     
  7. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    '87 Corvettessa on se iso HEI-jakaja, tuossa yksi kuva nimenomaan '87:n konehuoneesta, plenum poissa tieltä:

    [​IMG]
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Corvetten tapauksessa vain -85 ja ehkä joissain-86 imareissa on perinteisesti keskimmäiset pultit.
     
  9. Mantariini

    Mantariini Gearhead

    Tos näytti ainaki olevan ihan samallailla pultit kuin vakio imusarjan tiivisteissä. Imusarjan tiivisteissä viimeinen jäähdytys reikä oli peitetty ja jätetty pieni reikä. Mut jospahan noi tiivisteet kumminkin kävis vai mikä tarkoitus tuolla on.
     
  10. paja1

    paja1 Double Gearhead

    juu kyllä ne pultinreiät on samassa kohtaa,mutta niiden keskimmäisten kulma vaan vähän muuttuu.
     
  11. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Käyköhän tohon lohkoon sittenkään rullanokka...Onko rullalohkoissa ja ei-rullalohkoissa muuta eroa kun ne hämähäkin kierteet?
     
  12. PauliP

    PauliP 1st gear

    Rullanokka sinänsä käy vanhoihin moottoreihin mutta edellyttää jälkeasennusrullanostajien käyttämistä. Alkuperäiset rullanostajat ovat liian pitkiä ei-rullanostajamoottorin nostajapesiin.

    OT, eikös Chevyllä ole myös sellaisia lohkoja joissa on rullanostajavalmius, mutta niissä on kuitenkin alunperin laahurinokka?
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei rullalohkossa ei ole nostajien reikien yläpäässä sitä tasaista kohtaa johon pyörimisen estäjät kuuluu. Nostajat ei ole liian pitkiä ja jos keksii tsydeemin jolla estää niitten pyörimisen niin ne voi laittaa vaikka vanhaan lohkoon.
     
  14. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Tarkotat siis että rullalohkossa ON se tasanen kohta guideplateille ja laahurilohkossa ei..
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En vaan ei rullalohkossa ei ole :rotfl: eli rullalohkossa on :rotfl: .
     
  16. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Oho,meninpähän ansaan... :D
     
  17. PauliP

    PauliP 1st gear

    ootko Mudracer varma tuosta nostajapesän riittävästä pituudesta (korkeudesta)? Mulle vakuuteltiin että orkkisrullanostaja nousee liian ylös "vanhan laahurinokkalohkon" ohjurireiässä. Kyllä sen häkin saa asennettua ei-rullanostajalohkoon kun tekee sopivat lisäkiinnikkeet.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Rullalohkoon sopii samat nostajat kuin vanhaan lohkoon. Sekä rullat että laahaavat. Voi olla että se uudemman lohkon orkkisnostajan ohjuriosa nousee liian ylös elikkä ne uudemman lohkon ohjainlevyt ei käy vanhan lohkon kanssa. Ite nostajan öölireijät on samassa kohtaa. Menen kohta tallille jkäymään niin varmistan astian.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joo just niinkuin muistin sen olevan, että nostajissa on öölireijän kevennys ihan samassa kohtaa, laahurissa, retrofit nostajissa ja orkkis rullissa. Muutta orkkis rulla vanhassa lohkossa vaatii pikkasen työtä että saa sopimaan ja toimimaan kun se orkkis ohjuri ei käy sellaisenaan kun se ohjuriosa nostajassa on niin ylhäällä.
     
  20. puna niska

    puna niska Gearhead

    ko ei oo nähny noita rolleri kamoja paikollaan nii pitää kysyä.Se spideri pittää niitä 8 muotosia guideja paikollaan?Jos näin nii niitte tilalle vois tehä jyrsimällä palikat jotka pulttais lohkoon,vai pittääkö sen ohjauspalikan jostain syystä joustoo_Ois noi "delphin" rolleri nostajat houkuttelevan halpoja.
     

Kerro tästä muillekin!