TPI pulttikuvio

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tincup, 14.12.2003.

  1. tincup

    tincup 1st gear

    Ajatuksena olisi ruiskuttaa nykyinen pikkulohko, ohjastaa sitä Haltecilla ja käyttää apuna TPI:n imusarjaa ja läppärunkoa.
    Esson baaritietäjien mukaan TPI:n avaruushämähäkin kannen pään pulttikuvio on kuitenkin erilainen kuin kaasari-imusarjassa ja että imukanavien paikkakin heittäisi hieman, jolloin koneeseen pitäisi vaihtaa kannetkin TPI:stä. Onko varmaa tietoa, pitääkö paikkansa?
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Chevyn SB:n kanssa KÄY,mutta "Esson baarissa" sekotettu varmaan uudempaan Vortech:n koneeseen.Kaikki osat näyttävät samanlaisilta,mutta EI KÄY kumminkaan keskenään.Kaikki kanavat ja reiät heittävät muutaman millin johonkin päin.

    Ongelma koskettaa sellaista rakentajaa,joka haluaa asentaa uudet Vortech-kannet vanhaan koneeseen.
    Asiaan on silloinkin ratkaisu,koska jenkeissä on myynnissä imusarja joka KÄY Vortech-kansien ja normaali TPI-ruiskun väliin.Valmistajaa en muista...joku viripaja...SLP?
    Varmasti monet muutkin aftermarket-valmistajat heräävät kohta valmistamaan imusarjaa Vortech-kansille,koska erinomainen virityskeino pikkulohkoon.
     
  3. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Minun 78 koneessa (lohko ja kannet) on 87 TPI. En ole itse laittanut mutta tuntuu toimivan. Ts. kiinnitykset kohdallaan, ei imuvuotoja tms.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Tomaso 2003-12-14 13:05 ]</font>
     
  4. tincup

    tincup 1st gear

    Kiitos tiedoista. Eli voimme päätellä Esson baaritietäjien olevan väärässä, kuten ajattelinkin.
     
  5. Crisis

    Crisis 1st gear

    Ymmärsin että suurin ero kaasari- ja tpi-imusarjassa näin pultien puolesta on pulttireikien kulma.. 86 ja vanhemmissa kansissa on eri kulmissa pultit kun 87+. Siis osa pulteista

    Korjautuu helposti kuulemma jyrsimällä imusarjan pultinreikiä uuteen kulmaan. Vain puolet tais olla työstön tarpeessa.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    -85 ja -86 TPI:t istuvat vanhoihin kansiin suoraan ja esim. Edelbrock:in TPI alaosa sopii molempiin.
     
  7. tincup

    tincup 1st gear

    Kiitos lisätiedoista. Omakohtainen tietokin tulee kohta, sillä TPI:n imusarja ja läppärunko on jo tilattu.
     
  8. Crisis

    Crisis 1st gear

    mitäs kaikkea oot meny tilaamaan? ihan perus tpi:n käytettynä vai virimallin palikat?
     
  9. tincup

    tincup 1st gear

    Tilasin ihan perusmallin TPI:n palikat. Hirveästi ei ole virittämistä, kun pohjakoneena on '84 305 L69. Vaikka onkin HO-kone, siitä ei turbottamatta kauheasti heposia irrotella :smile:
     

Kerro tästä muillekin!