TPS:n jännite

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Jarde1, 14.8.2006.

  1. Jarde1

    Jarde1 Gearhead

    Vaihdoin Vaniin tuon TPS-sensorin, mutta millä alueella tuon jännitteen pitäisi liikkua? Nyt se on 0,47V kaasu pois ja 4.14V kaasu pohjassa. Mittasin myös silloin kun sensori oli irti ja silloin jännitteet oli 0-5V. Ja autohan oli Chevy Van 5.7B ja mitattu tuolla WinALDL-ohjelmalla.
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Lukemat vaikuttaa ihan oikeanlaisilta,kaasu poissa luokkaa 0.47 - 0.48V ...kaasupohjassa WOT sais olla ehkä vähän lähempänä 5V:a...4.5 - 4.8V,mutta eiköhän ECM tuon tulkitse silti WOT:ksi.

    Jos on säädettävä malli niin 0.65V ja WOT lähelle taass tota 5V on hyvä...toimii ainakin mulla. 8)

    Mitata voit myös suoraan TPS-anturilta napojen välistä kunnon digitaalisella mittarilla.
     
  3. Jarde1

    Jarde1 Gearhead

    Se ei ole sen ihmeemmin säädettävää mallia, mutta sitä voi kyllä jonkin verran kääntää, jolloin kaasu pois jännite nouseen 0,50V:iin ja ehkä vähän ylikin ja vastaavasti WOT jännite nousee yhtä paljon. Mutta 4,5V ei ihan pääse, tai voisiko sitä metallijalkaa taivuttaa sen verran, että pääsee?
     
  4. Denny Crane

    Denny Crane 1st gear

    Onkos kellään hajuja Olds 307 Y.n rochesterin TPS:arvoista. Siis mitkä ne pitäisi olla ? Siis jännitehaarukka?
     
  5. PauliP

    PauliP 1st gear

    On, Olds 307 pitäiasi ainakin näissä STW:ssä olla tyhjäkäynnissä 0.58V mitattuna kahden alimman johdon välistä.

    Jos tuo TPS anturi epäilyttää, kannattaa se mitata Ohmimittarilla, vastuksen keskivavasta reunanapoihin kuuluu toiseeen suuntaan kasvaa painettaessa kaasua ja toiseen suuntaa laskea. Ei saa pätkäistä millään kohdalla,
     
  6. Qjet

    Qjet 1st gear

    307Y : TPS irrallaan mitattuna yleismittarin ohmipuntarointiasteikolla:
    1) Vapaana: keskimmäisen ja ylänastan välillä 19,0 kohm ja keskimmäisen ja alanastan välillä 2,12 kohm . 2) Kara pohjaan painettuna : keskimmäisen ja ylänastan välillä 2,20 kohm ja keskimmäisen ja alanastan välillä 18,9 kohm. Tuolla TPS:llä toimii huomattavasti paremmin, kuin sillä, joka pilaantui konehuoneen painepesun yhteydessä ja alkoi hoopoilemaan, sekä aiheutti SESin syttymisen aina tyhjäkäynnillä.
     

Kerro tästä muillekin!