Trafilta pikku ylläri, onko yleistä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Mudracer, 3.1.2014.

  1. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Mulla nousi maasturista 3.5t->6t ja aion valittaa koska samalla hävis muutostetut korotukset ja ei sillä kuitenkaan saa vetää ku 3.5t koska henkilöauto.
     
  2. Ana67

    Ana67 Gearhead

    EI tarvitse ainakaan if-yhtiössä, meni automaattisesti kuten autoissakin.
     
  3. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    "Elikkä,tienpäällä voi olla 'jälkikatsastuksia' jo katsastetulle ajoneuvolle virkavallan(ei katsastusinsinöörin) toimesta,eh?"

    Voisiko olla mahdollista siis aikoinaan Ruåttissa vitsauksena olleet flygande besiktning, poliisien piruuttaan pysäyttämien jenkkien kilvet pois "katsastukset" tulisivat meillekin...
     
  4. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    eikös tuo oo ihan normikäytäntö poliiseilla. jos otteessa on korjauskehotus ja aika mihin mennessä tulisi laitella kuntoon niin joku natsi saattaa torpata sen matkan siihen ja kirjotella otteeseen oman merkkinsä :lol: kilpiä eivät varmasti vie
     
  5. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Katsastustodistuksesta käy ilmi ajoneuvon katsastuksessa havaitut viat
    sekä seuraava katsastusajankohta.

    Eli sinne voi jäädä korjauksia (vikoja) jotka ei leiman lyöntiä estäneet
    mutta tulisi korjata.Ajelet sit tää lappu fölissä seuraavaan leimaan asti ja voit olla satavarma että joka kerta kun kissalanpojat stoppaa,käydään kohta läpi,eh?
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla ainakin käynyt noin monesti. Sitten kun näyttänyt että korjattu niin ok.
     
  7. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Piti käydä tarkistamassa. Kaikki muu oikein paitsi auton malli. Plymouth Valiant on nyt sitte Plymouth 7.2 :)
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Äkkiä 440 laittamaan pellin alle jos ei ole jo :D
     
  9. M

    M Gearhead

    Iltalehdessä oli juttua. Trafin mielestä ongelmaa ei ole. Eli nyt kaikki soittoa tai s-postia Trafiin jos tietoja puuttuu tai on väärin.
     
  10. KajS

    KajS Gearhead

    Pitää laittaa email. Taitaa olla vähä ootee, mutta mun Mondeosta hävisi alustan muutoskatsastuksen yhteydessä 2011 kaikki vaihtoehtoiset rengaskoot: 205/50x16, 205/50x17 ja 225/40x18. Jäljelle jäi vain alla ollut 205/55x16. Kyselin ja inisin parissa katsastuksessa noita takaisin, mutta katsastushenkilö aikansa sitä käyttöliittymää plarattuaan sano, että ei tähän autoon muita saa kuin nuo 205/55x16. Eka otteessa vuodelta 2005 oli nuo kaikki. Emännän Focuksessakin on kokoja ainakin neljä...

    Onpa taas suomiongelma, mutta kiva olla tosi outlaw 18" vanteilla, jotka oikeesti on tuohon autoon tyyppihyväksytty.
     
  11. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    No meilläkin joskus vaimon autosta katosi muutoskatsastettu rengaskoko ja A-katsastuksen tätin mielestä johtui siitä kun edellinen omistajalla oli ruotsinkielisen otteen halunnut ei kai tuolla voi olla merkitystä vaikka olisi saameksi otteet.
    Jeepissäkin vetopainot vaihtoivat joka otteessa ja nyt kauhulla odottelee mitä tämä "uusi" järjestelmä arpoo.
     
  12. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Joo, multa on jeepistä hävinnyt vetopainot kokonaan. Toisessa autossa missä ei ole edes koukkua, näkyy kyllä.
     
  13. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tuolla toisessa ketjussa kirosin heti tämän systeemin käyttöönottopäivänä, kun autosta hävis kaikki renkaat.
    viewtopic.php?f=7&t=299090
     
  14. jallu81

    jallu81 3rd gear

    ei jaksa lukea ketjua alusta asti, mutta jo viidettä vuotta trafi mokaa näitä juttuja. ihan viikottain tulee vastaan näitä juttuja että trafin koneelta puuttuu tietoja.
     
  15. 300

    300 2nd gear

    Ei tämä ollut edes paha päivitys. Viimeksi silloin 2008 tjsp. VW Golf Vr6 Syncro 2.9 koneella oli muuttunut 2.0 etuvedoksi. Siitä selvittivät jonkun aikaa.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Sit ne idiootit miettii tuolla että miksi ihmiset aina antaa täystyrmäyksen kaikille heidän uudistus ideoille...


    Ei tuolta paskalaitoksesta enää saa edes kunnollista rekisteriotetta mistä kattoisi että koska auto kuuluu katsastaa yms. muita tietoja...no kaimma sen poliisi sitten kertoo aikanaan.

    Myös tää uus omistajanvaihdossysteemi on täyttä paskaa. Nyt mun täytyy rekisteröityä johonkin Trafin typerään palveluun ja hommata joku ihme varmennekoodi sieltä ja pelleillä netissä tollasten asioitten kanssa kun ennen on voinut vaan kirjottaa tonkin asian paperille...Mitäköhän noitten juustopäiden päässä liikkee ketkä tätä paskaa tekee :mad: Täytyy varmaan lakata ostamasta autoja kun omistajanvaihdoksestakin tehdään noin hankalaa...

    varmaan taas häipyy puolet autojen tiedoista kuten yleensä tolla virastolla on ollut tapana hävittää näitten uudistusten yhteydessä.

    Mistäköhän meitä halutaan rankasta tollasella paskavirastolla?? Millaseltakohan tuntus asua joskus jossain oikeen sivistysmaassa tälläsen kehitysmaa-DDR:rän sijaan...
     
  17. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    No eihän tuo nyt huonosti mennyt...

    Omissakaan ei ole kuin kahdeksassa kappaleessa virhe jo pelkästään nimessä.
    Puuttuu rengaskokoja ja kenties vaikka mitä muuta.

    On aika homma tarkistaa kaikki mitä puuttuu ja ilmoitella trafille.
     
  18. 300

    300 2nd gear

    Mutta vaikka virheitä tulee, positiivista on että ne yrittää keventää ja helpottaa systeemiä. Antakaa aikaa, ehkä se siitä... :) :)
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Juu u, paperi+kynä on mun mielestä kyllä keveempää/helpompaa/mukavempaa mitä internetti+tietokone...

    Rekisteriotteen puuttuminen nyt ei mun elämääni hirveesti helpota vaikka tollasen "byrokratian" poistivatkin, tais olla ainoo byrokratia mistä on omistajalleen jotain hyötyä...

    Olis tonkin uudistusenergian pistänyt siihen että ajoneuvovero olis henkilökohtanen eikä autokohtanen. Mitä ihmeen järkeä tässäkin on että mun täytyy soitella että onkos tää jobbari maksanut veronsa. Olis henkilökohtanen toi vero ettei mun tarttis hoitaa jobbareitten asioita ja kysellä niitten veroista vaan ne verot menis sille automaattisesti... :mad:
     
  20. Zuffenhaus

    Zuffenhaus 1st gear

    Ja nyt kun nuo tiedot on monella väärin ja ihmisten on pakko niitä tarkastella niin tuo Trafin nettisivu on ainkain minulla täysin tukossa. Siellä kyllä ei ole kenenkään tarvitse kantaa mitään vastuita omista tekemisistään tai virheistään; ei ennen, ei nyt eikä ilmeisesti koskaan tulevaisuudessakaan. :D

    edit. nyt sinne tuli tiedoite että oma asiointi- palvelu ei ole käytössä tänään klo 8.30 - 11. Varmaan tajus että tiedot päin p****ä ja piti koko hieno palvelu sulkea. Mistäs mä nyt saat rekisteriotteen jos sen tarvitsen, tänhän piti olla autoilijalle parannus palveluun?!? :D
     

Kerro tästä muillekin!