Trafilta pikku ylläri, onko yleistä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Mudracer, 3.1.2014.

  1. sämpy

    sämpy Double Gearhead

  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Taitaa TRafi olla suomessa autoilijan pahin vihollinen. Miksei ne ota opikseen kun nyt 100% näistä uudistuksista on päin persettä että lopettaisi ja antaisi asiat olla.

    Mikä sekin farssi oli muutama vuos sitten kun hukkasivat ne omat kantakorttien mikrofilmit jossain uudistuksessaan ja sitten vaativat harrastajoita hankkimaan niitä filmejä mitkä itse olivat tuhonneet...

    Yhden tapauksen minäkin tiiän kun oli just tollanen tilanne. TRafilta tuli viestiä että heiltä ei löydy kantakorttia, mutta he ei voi sitä autoa katsastaakkaan koska siihen vaaditaan kantakortti...
     
  3. starcraft

    starcraft Gearhead

    Mitenhän tuo toimisi toisinpäin? Voisi olla mahdollista tehdä "muutoskatsastuksia" vain ottamalla trafiin yhteys ja sanoa että tiedot on väärin. Koneenkoot ym hetkessä kohdilleen?
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Hmm...myin auton ja kuulemma mun auton kakkososa on vanhentunut ja mun täytyy netissä käydä tekemässä joku luovari...

    Voi jees näitä trafin oivalluksia
     
  5. KajS

    KajS Gearhead

    No voi vattu. Meillä on otteet ruåttiks, siksi niistä katoaa kaikkee, pojallakin Toyota 4A-GE:lle muutoskatsastetusta Datsunista katos juuri ne moottorimerkinnät...Tosin Dodgessa on otteessa väliseinä, joka on ollut kaatopaikalla jo yli vuoden...

    Rasismia tuo toisen kotimaisen sorsiminen. Trafin pitäs tehdä ryhtiliike, että Suomessa on otteet vain suomeksi, ei osittain ruåttiks. Nuo "kaksikieliset otteet" kun on aika sekasikiöitä lukea. Mutta asiointikieli määrittelee tuonkin.
     
  6. Catiska

    Catiska Gearhead

    Kävin tuolla vilkaisemassa. Nettisivusto on nyt huomattavasti selkeämpi, saan kätevästi eteeni kaikki ajoneuvot, ei tarvitse alkaa muistelemaan rekkareita.

    Tarkastin kaikki kahdeksan ajoneuvoani, ei virheitä. Dusterista oli kadonnut muutoprosentit mutta tiedot on kuten pitääkin, eli muutetut tiedot. Eli mee happy...

    Kaupankäynti ja rekisteröinnitkin onnistuu nyt näppärämmin, sähköinen asioiti sopii ainakin minulle oikein hyvin! Kun jatkavat samaan malliin sekä trafilla että muissakin byroissa niin elämä alkaa helpottamaan edes hiukan. Byrokratian purkutalkoot tulee todellakin tarpeeseen.

    Ja sähköisen rek otteenkin otan mieluusti vastaan. Moottorikelkoissa ja moottoripyörissä tuo rek otteen kuskaus oli ongelmallista ja ikävä avoauton hanskalokeroonkin oli se papru jättää kun auto oli kaupungilla parkissa. Eipä tarvitse enää siitä murehtia kuin ei myöskään siitä minkä auton hanskalokerossa milloinkin on tuon trailerin rekkari.

    Iso peukku minulta!
     
  7. Hai

    Hai Double Gearhead

    Kävin huvikseni tutkimassa oman kaluston.
    PT Cruiser oli saanut renkaat takaisin, mutta erikoisehtoihin, vaikka renkaille on omakin paikka. Itse asiassa kahdeksasta omistamastani ajoneuvosta vain 300C Chryslerissä ja perävaunussa renkaat on oikeassa sarakkeessa.
    Plymouthia ei noteerattu museoautoksi, vaikka se sellainen on.
    Muuten näyttää OK:lta.
    Pitää tietysti paperisten otteiden kanssa käydä läpi painot ja perävaunupainot.
     
  8. jariha

    jariha Double Gearhead

    mä oisin halunnu saaha vanista muutettua otteen suomeksi niin ei onnistunut konttorilla :eek: oston yhteydessä kun rekisteröin omiin nimiin a-katsastuksella ja vuosileiman yhteydessä yksityisellä konttorilla... en sit ruvennu selvitteleen missä tää ois pitäny tehä, sen oli omistanut ensimmäisenä joku ruottinsuomalainen sukunimestä päätellen?
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mun autot näytti olevan kunnossa, vaikka tosin orggiskokoset renkaat oli poissa Oldsissa, liekkö ikinä ollutkaan niitä otteessa, en oo kattonut.


    Mites nyt kun myyn auton, pitääkö mun vaan tulostaa toi ihme varmenne vai täytyykö mun tehdä toi joku ihme "omistusoikeuden luovutus" vai millä lie nimellä tuolla oli, missä tarvitaan sen ostajan henkilötunnus??
     
  10. Vilu_86

    Vilu_86 3rd gear

    Varmennetta se kysy netissä kun koitin rekisteröidä auton omiin nimiin samalla kun otin netistä vakuutukset.
    Toi omistusoikeuden luovutus on sama kun konttorilla tehtävä luovutusilmoitus joka katkasee sulta verot yms.
    Sekin pitää ostajan käydä kuittaamassa, että myös omistus siirtyy eikä pelkät verot.
    Kaveri teki ton luovutusilmotuksen niin siltä poistu auto listasta, mut mulla se näky niin et mä olin verovelvollinen ja kaveri omistaja.
     
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead



    Mulle tuli se käsitys nivalan katsastuksen (on muuten töykeä paikka) tytöstä, et se koodi tilataan netistä ja vaikka puhelimessa kerrot sen ostajalle ja se rekisteröi auton sillä koodilla sit konttorilla ja jossei viitsi tai ehdi rekisteröidä tarttee uuden koodin.


    Eli omistus osa kait muuttuu pelkäksi koodiksi vaikka servetin nurkassa jolla auton saa nimilleen


    Sinällään todella hyvä, kun en itte ainakaan tiedä missä mun autojen 2osat on
    Ja jää sit se omistuspapereiden postin jonnekkin jakeleminen pois, väärälle henkilölle posti pate jakaa sun omistus osan niin auto ei enää ole sun :odroll:
     
  12. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Voi sen rekisteröinnin suorittaa suoraan netisäkin, näin minä tein viimeiselle ostokselle. Myyjä ensin haki trafin sivuilta sen koodin jonka jälken minä samalta koneelta oman vakuutusyhtiön sivuilla tein vakuutuksen ja samalla syötin koodin sinne. Lopuksi vielä kävin trafin sivuilta varmistamassa että siirtyi omiin nimiin. Koko hommaan olisi menny alle 5minuuttia jos ei olisi tarvinu hommaa opetella trafin sivujen epäselvien ohjeiden perusteella. kumma kun sielä trafin sivuillakin on se kohta mistä auton saa koodilla omiin nimiin, mutta se ei onnistu ennenkuin on ottanu vakuutuksen omiin nimiin, ja kuitenkin omiin nimiin otto onnistui suoraan vakuutusyhtiön sivuilta.

    Kunhan tuohon tottuu niin vaikuttaa paljon vanhaa paremmalta systeemiltä.
    Miinuksena että kauppoja tehdessä pitää olla nettiyhteys käytettävissä ja pankkitunnukset mukana.
     
  13. Catiska

    Catiska Gearhead

    Sujui kuin tanssi kun äsken myin trailerin. Toki voi tehdä perinteiseen tyyliinkin konttorilla ja jos haluaa, voi tilata paperisen ykkösosan tai molemmat Trafilta, mutta minusta tämä on huomattavasti näppärämpää kuin ennen.
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Voiko sitä mobiili varmennetta käyttää rekisteröidessä, kun kuitenkin on suhteellisen vaarallista kannella pankkitunnuksiaan mukana
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mikä on mobiilivarmenne? :rotfl: :poff:
     
  16. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Taisi se onnistua mobiilivarmenteellakin, en ole tutustunu sen käyttöön. Ei tuo pankki tunnusten mukana pito mun mielestä kovin vaarallista ole. Tunus ja salasana on vain muistissa ja ainoa paperinen on avain lukulista, josta kenellekään ei ole hyötyä ilman tunnusta ja salasanaa.
     
  17. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Juurikin näin ja monesti kauppasummakin siirtynyt myyjälle samalla tavalla pankkitunnuksilla miksei ei se rekistöröintikin samalla netin käytöllä jää se konttorilla käynti pois.
     
  18. qwerty123

    qwerty123 Gearhead

    Saahan se äitmuori auton rekisteröityä auton vaikka vuoden jälkeen, tekemättä mitään. Jos myyjä ei ole huomannut toimittaa luovaria trafille, niin se onkin liikkeen nimissä koko ajan.

    Juttu piileekin siinä mikä on vanhan 2-osan luovutuspäivämäärä. Sillähän rekisteröinti omiin nimiin tehdään.

    Silloinhan äitmuori on maksuvelvollinen myyntipäivä + 6pv jälkeiseltä ajalta. Vakuutusmaksuhyvitys tietysti moninkertaisena.

    Maksuvelvollisuus on ostajalla, riippumatta siitä onko myyjä huomannut ettei ostaja olekaan rekisteröinyt autoa nimiinsä. Siinä ei auta että asiaa ei ole hoidettu ajallaan. Tietämättömyys, unohtaminen, vahinko tms. ei muuta asiaa
     

Kerro tästä muillekin!