Trailblazer vikakoodi p 1345

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja chevytb02, 5.9.2016.

  1. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    moottorin vikavalo syttyi tänään ja alkoi ravistamaan tyhjäkäynnilla sekä kylmänä että lämpimänä (p/d päällä). kävin luetuttamassa koodit ja antoi p 1345 kampi tai nokka asento tunnistin. Kummassa vika, auto käy ravistaen tyhjäkäynnillä ja voimakasta katalysaattorin paskan hajua tunkee ulos mutta kulkee d kytkettynä suht tasaisesti eteenpäin. Onko jollain tietoa/ kokemusta, pitääkö molemmat vaihtaa vai riittääkö vain toinen ja kumpi. Itse epäilen nokka-asento tunnistinta mutta, tällä koulutuksella menee arpomiseksi.
     
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Virtuaalitiepalvelumies guuglettaa:

    http://forums.trailvoy.com/showthread.php?t=80969
    http://forums.trailvoy.com/showthread.php?p=844149#post844149
    http://forums.trailvoy.com/showthread.php?t=26897&highlight=p1345
    http://www.topix.com/forum/autos/chevrolet-trailblazer/T1CC4SM20M2A0TULE

    Paras vastaus:

    "We were having troubles with our 2003 Trailblazer, rought idling, high pitched fan belt, stalling. We went and bought the part, and installed it. Part was around $83. Easy installation, would have been around $200 plus to have dealer install. Anyways if you get this code, the GM part # is 12602516. No problems now."

    Siihen nokka-akselinasentotunnistimeen tuollakin kallistutaan. Anturin puhdistamista voi yrittää, se kun saattaa sottaantua öljystä. Myös Throttle Bodyn puhdistusta suositellaan ja ilmnputsarin vaihtoa.

    Slanttivanimies vetäytyy sivummalle, kun oikeat Chevymiehet korjaa sun auton.
     
    Muokattu: 5.9.2016
  3. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Kiitoksia slanttivanimiehelle, ameriikaan nautojahan nää kaikki on.
     
  4. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Uusi nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu, nokka-akselin solenoidi putsattu ja testattu, läppärunko putsattu ja kampiakselin asentotunnistin putsattu. Sama vikakoodi p1345 yleis-skannerilla luettuna edelleen. Laitoin tilaukseen kampi asentotunnistimen. Onko kellään tietoa löytyykö Turusta usa gm autoihin kunnollista obd2 skanneria.
     
  5. KajS

    KajS Gearhead

    Kokeile Motonetin korjaamoa. Ensin motomaatille ja jossei onnistu, niin sitten Ossi ja Marko auttaa eteenpäin.
     
  6. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Ei oo päässy vielä motomaatille kun tb tykkää käydä huonosti/ ei käydä. Vaihdoin tänään kampiakselin sensorin ja lähti käymään karkeesti mutta vähän parin minuutin päästä käivi kohtalaisen tasaisesti sitten tuli motti sammutettua ja yritin uudestaan, eikä startannu kuin kaasu pohjassa. Tilasin vvt solenoidin ja liittimet nokka/kampi sensoreille. Huomenna feedex kiikuttaa ne käsiini ja jos sitten vihdoin alkais käydä kunnolla. Onko jollain muulla ollut ongelmia vvt/camshaft actuator solenoidin kanssa ja onko vaihto auttanut.
     
    Muokattu: 8.9.2016
  7. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Perjantaina vaihdoin vvt- solenoidin, öljyt ja suodattimen, tyhjä käynti parani mutta kierroksilla alkoi nikottelemaan ja blink, blink, blink vikavalo alkoi vilkkumaan ja eikun skanneri kiinni autoon ja koodi p0300 useammassa pytyssä sytytyskatkoksia. No ei muuta kun uudet tulpat hakemaan us- partsista ja paikikalleen eikä vieläkään kunnon käyntiä kierroksilla ( enää ei ollu skanneria käytössä). Seuraavaksi sitten lueskelemaan internetin ihmeelliseen maailmaan josko löytyisi jotain neuvoa, imupuolen vuotoa veikkailtiin ja takas parkkikselle imusarjaa irrottamaan ja saikin purkaa aika lailla roinaa pois edestä että pääsi kaikkiin pultteihin käsiksi, rtv silikonia tiivisteisiin ja takas kiinni ja tällä tee se itse koulutuksella imusarjan irrotukseen, ihmettelyyn ja kasaukseen meni reilu 8 h. Ja paskan marjat samaa paska käyntiä kierroksilla. No sitten ihmettelemään puolia josko vika niissä, kaveri tuli ja sano: mee maanantaina Haapaselle niillä on jenkkeihin tarkoitettu skanneri ja löytävät missä vika ja niin tein. Vika 1 & 2 puolat antaa sytytys katkoksia ja vas etu napa herjaa abs'ia. Taas tilaus rapakon takaa ja odotellaan/ toivotaan että näillä lähtisi toimimaan. Niin tuosta motomaatista ei ollut apua, ei lue kuin jotain yleistä eikä yksilöi vikakoodia (p0300) eli ei löytynyt apua minun ropleemalleni.
     
    Muokattu: 13.9.2016
  8. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    No kerrotaas turina loppuun. Torstaina fedexin paketti saapui ja eikun intoa täynnä vaihtamaan 1&2 puolaa paikalleen. No, nyt tuntui että kone kehräsi niinkuin pitikin ja ei kun paanalle, voi ..ttu taas kiihdyttäessä nikottelua. No, kurvasin äkkiä kuralan parkkikselle ja konepelti pystyyn ja ilmanputsari hässäkkä helvettiin ja nyppimään puolan johtoja, 3 puola pimeenä ja eiku vaihtamaan 3 ja 5 paikkaa ja selkis että 3 puola pimeenä. Pienen hetken pärrättyäni kokeilemaan josko sittenkin jompikumpi poistetuista puolista pelittäisi, vanha 1 ei mitään, vanha 2 ei myöskään. No, kui kävikin mielessä ett' jospa vaihtais noista romupuolista sen kumitutin (joka tulee tulppaan) tohon 3 puolaan ja ei jumankekka ku mosse käyntiin ja koikeilemaan. Jiii-haaaaa ( 10 ave mariaa) ja talla pohjaan.....
    ............. Nyt käy kaikilla, voi sitä kaikkea vitutuksen määrää mikä purkautui riemun kiljahteluihin ja sai siinä samalla itsekin.
     

Kerro tästä muillekin!