Trailblazerin ajovalojen säätömoottori

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja pannupää, 3.9.2021.

  1. pannupää

    pannupää Gearhead

    Yllättävän hankalaksi on muodostunut '02 Trailblazerin katsastukseen valmistelu, vasemmanpuoleisen ajovalon ajovalon korkeussäätö kun heitti toimimasta. Sulakeviasta ei ole kyse, moottoriyksikkö on jumissa / rikki. Nämähän ovat eurooppalaisia varusteita, joten Ameriikan varaosaselaimet eivät näitä puoliturhakkeita edes tunne. Ja täällä on käytetty ilmeisimmin jonkun euroauton palikoita. Säätömoottori on Magneti Marelli, made in Poland, joten ihme on lähinnä se että toinen yhä toimii... Ja jostakin syystä moottorin sarjanumero on tarkasti poistettu jollakin nävertimellä! Helppo olisikin ollut mennä lähimpään varaosaputkaan tekemään tilaus, ilman tunnistetietoja on oikean osan löytäminen sattuman kauppaa - eikä eteen ole tullut muutamalla yrityksellä purkamoa tai varaosamyymälää jossa olisi osattu lähteä oikeanlaista säätömoottoria hakemaan. Aika lähelle osui itse asiassa Alfa Romeo 156:n vastaava osa, mutta vain aika lähelle. Nyt kysytäänkin, onko jolla kulla sattumoisin kokemusperäistä tietoa: minkä ooppelin osaa on käytetty Letukkaa euronormeihin muutettaessa?
     
  2. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Kuva olisi kiva :D saattaisi auttaa tunnistus tehtävää merkittävästi
     
  3. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Näistä joku?
    https://www.motor-doctor.co.uk/headlight-motor/chevrolet/trailblazer/trailblazer-kc
     
  4. pannupää

    pannupää Gearhead

    [​IMG]Taisin tuota motor-doctoriakin jo aiemmin vilkaista, eipä se ilmoita löytyväksi... hauskuutta on vielä siinä, että tämä eurooppalainen säätöviritys lienee suht "epävirallinen" eli joissakin maahantuojien huolloissa tms. väkästelty. Tieto käytetyistä osista ei ilmeisesti ole varaosakauppiaita saavuttanut... jonakin ooppelin, volkkarin, fiatin tai ties minkä osana tuota epäilemättä saa, mutta se haku.. yitän liittää kuvaa, mikä näköjään onkin tehty mielenkiintoiseksi.
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jos se on jenkki-versio, johon on tehty euro-mallisiksi valot, niin ei ne oo enää pakollisia. Jos on jenkki-versio, ei vaadita ajovalojen korkeudensäätöä, eikä e-hyväksyttyjä valaisimia... Se on ollut jo kohta kolme vuotta voimassa...
     
  6. pannupää

    pannupää Gearhead

    [​IMG]
    Jos näin on, asia ratkennee aika vaivattomasti... tähän on siis vaihdettu aikanaan euromallin valot, taisi olla silloin ainoa vaihtoehto. Toivottavasti löytyy yksimielisyys herra insinöörin kanssa...
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No samalla sallittiin ei-eu hyväksyttyyn autoon keltaiset etuparkit, laitoin heti Comancheen keltaisiksi, kuten kuuluukin... Jos ei katsastusmies tiedä, tutkikoot asetusta, se on ollut voimassa lokakuusta olikohan 2018 tai jopa 2017 lähtien, koitanpa etsiä siitä tietoa...
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!