Transportin lukko turbiini?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja V.Kutvonen, 20.8.2005.

  1. V.Kutvonen

    V.Kutvonen 1st gear

    Miten toimii -91 Transportin lukkoturbiini?
    Jättää välillä lukon päälle esim.risteykseen tullessa.Meinaa auto sammua.Onko samanlainen sydeemi ku 700:ssa että heittääkö lukkoo päälle jo aikasemmin?Pystyykö mittamaan ihan yleismittarilla vai onko ihan arpapeliä vaikka vaihtaa solenoidin?Ai niin pata on 3,1 litranen kuutonen...
     
  2. capriceman

    capriceman Gearhead

    Moro !

    Mittaa diagnostiikka pistokkeen A-F välinen jännite, eli kun lukko on päällä ja jarrua et paina niin jännite alle 1V sitten kun lukko pois ja et paina jarrua niin jännite 12-13V.
    Jarrua painaessa jännite on aina 0V, A-F nastojen välillä
     
  3. V.Kutvonen

    V.Kutvonen 1st gear

    Lukkoturbiini

    Näyttäs jännitteet olevan OK.Onkohan vika nyt sitten turbiinissa ihan fyysisesti?
     
  4. capriceman

    capriceman Gearhead

    TCC Solenoideissa on myös ollut vikaa, eli jättää ajon jälkeen lukon päälle.
    Eli jännite nousi A-F nastojen välillä mutta lukko jäi päälle ?
    Jos näin niin ensiksi epäilisin TCC solenoidin viallisuutta & likaa
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Capriceman!
    Voikos tuota lukon ohjausta suoraan soveltaa th200 4r:ään? Meni vähän offtopicciin.. Sorry.. :odroll:
     
  6. Havu

    Havu 1st gear

    Argh! Kirjautuminen prkl.. :mad: Mie siis yllä..
     
  7. capriceman

    capriceman Gearhead

    Moro !

    Rakennan juuri uudenlaista ohjauskorttia joka kävisi loodaan kun loodaan ja mallilla ei väliä, kunhan loodassa on TCC solenoidi ja nopeusmittarissa on VSS anturi.
    Korteista tulee kaksi mallia sellainen joka soveltuu ECM:llä varustettuihin autoihin ja ilman ECM:ää oleviin. Säädettävissä on Nopeus jolla lukko menee päälle ja kuormitustaso jolla lukko sitten aukeaa.

    Mutta vastaus kysymykseen sopiiko THM-200R4 loodaan on että kyllä käy.
    Pistä YV:tä. 8)
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    TURBIININ LUKKOLEVY ON AIKA USEIN NÄHTY OLEVAN KIINNILEIKKAUTUNEENA TURBIINIPYÖRÄN VASTINPINTAAN.
    OIREILEE JUURI NIIN ETTÄ AUTO MEINAA SAMMUA KUN LUKKO EI TULE POIS PÄÄLTÄ.
     
  9. ZF

    ZF 1st gear

    Jaa en oo nähny yhtään jumittunutta turbiinia, mutta noita vikoja on kyllä ollut venttiili koneessa useinkin.
    Yleensä kitkapinnat on loppunu turbiinista ja lukko ei ole kunnolla pelannu sen jälkeen.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Laatikko pelaa normaalisti kylmänä, mutta kun on ajanu kymmenkunta kilometriä, lukko jää päälle. Jää päälle vaikka puottelee kepistä pakkovaihteilla pienempää, ihan ykköselle asti. Auton saa vaikka sammutettua jarrulla risteykseen tultaessa. Ja jos sammuu niin n.10 sekunnin päästä toimii normaalisti, kunnes taas kolmosen jälkeen menee lukko päälle.

    Matkanteko ei ole ehkä muutenkaan lukko päällä niin mukavaa kun normaalilla kolmosella. (pientä jurrausta)

    Laatikko on joku 125 tai joku (kolme vaihdetta ja lukko "d:llä lukko päällä"). Auto kutoskoneinen trans sport, notta laatikko on oikein mukavasti tyrkyllä irrotettavaksi! :oops:

    Turbiinin vaihtoon vai?
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nyppää laatikosta lukkoa ohjaava töpseli irti,jos tämän jälkeen ei jumita niin melkoisella varmuudella on solenoidi sökö.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Näytä mullekkin :odroll: , mutta joo turbiinista saattaa mennä lukkoa auki pitävästä systeemistä o-renkaat jolloin lukko on aina päällä.
     

Kerro tästä muillekin!