Tremec 3650 vai BW t5 Oldsin isolohkoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja FeV-8, 13.2.2009.

  1. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Amerikasta saisi n.600$ tremecin ja t-5 suunnilleen samaa hintaa.

    Mulla on saginaw/muncie askiin sopiva kytkin koppa sekä kytkinlevy, haarukka ym romppeet, joten tuo t-5 menisi kait heittämällä? 10 spinle sisäänmeno akseli on vanhassa 3v askissa. Onkohan BW t-5 saman paksuinen akseli, vai onko vahvempi. Fordiin tehdyissä näkyy olevan 10 spinle ja chevyihin valmistetuissa 26. Sopiikohan tuo muncie/saginaw kytkinlevy/paineasetelma BorgWarnerin kanssa, vai pitääkö hommata BW:lle tarkoitettu kytkin?

    Kestävyydeltään tuon t-5 mainostetaan kestävän 300lb, kun tremekille luvataan 360lb~ n.490nm.

    Kone on `69 vuoden 400cid, pieni porauksinen(3,87) mutta isku 4,25 eli sama kampura kuin 455. Vääntöä tuosta ilmoitetaan n.440Lb, eli olisi nyky standardeilla 300-400Lb? Moottoria tullaan elvyttämään perus bolt on osilla. Performer, mieto virinokka ja peltisatsit.

    Tuota tremekkiä löytyy 2001- ja uudemmista mustang GT ja Cobra koneiden perästä, ja miinuksena on elektroninen nopeusmittari, sekä sovitus oldsin koneeseen. 10 spinle sisäänmeno akseli kait on noissakin, mutta minkä paksuinen? Oldsin ja remekin naittaminen vaatisi moottorin ja kytkinkopan väliin omavalmisteisen adapterin, vai saako niitä jostain? Ja ilmeisesti myös mustangin kytkinlevyn ja paineasetelman. Mitenköhän se sopii Oldsin vauhtipyörään?

    Löytyyhän tuosta tremekistä se vanhempi malli, T45 jossa on vaijerilla nopeusmittari. Siinä kestoksi ilmoitetaan 330Lb, eli ei olisi t-5 askia juuri kummempi, mutta vaatisi enemmän päänvaivaa asennuksen suhteen. Käsittääkseni T-45 ja 3650 askit käyvät samaan kytkinkoppaan.

    Mikä olisi paras vaihtoehto tähän ratkaisuun. Tremek tko500 olisi paras, mutta budjetti ei siihen anna tässävaiheessa myöden.

    Tuossa esim . tremekistä
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Parts-Ac ... 240%3A1318
     
  2. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Enpä lähtisi veikkaamaan käytetyn T5:sen kestoa isolohkon takana, kun niitä rikotaan Foordin pikkulohkollakin.

    Tuossa vähän keskustelua lootista
    http://corner-carvers.com/forums/showth ... ght=tremec
    http://corner-carvers.com/forums/showth ... ght=tremec
    http://corner-carvers.com/forums/showth ... ght=tremec
    http://corner-carvers.com/forums/showth ... ght=tremec
     

Kerro tästä muillekin!