1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Tremec tko ja kevlar kytkin ravistaa

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja FeV-8, 5.7.2018.

  1. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Elikkäs just rempatun olds 455 perästä kyseinen voimansiirto. Zoomin asetelma ja levy samasta paketista. Liikkeelle lähdössä järkyttävät tärinät ja takarenkaatkin värisee kun hitaasti luistattaa kytkintä.
    Nopeampi nosto tartuntapisteeseen ja siitä nopeahko kytkimen lipsautus, niin on paljon siedettävämpi.
    Onko uuden levyn ominaisuus vai mistähän lähtis vian aiheuttajaa selvittään. Autolla ajettu vasta n.50km.
    Koneen korvat uudet, laatikko pultattu huolella ja kumityynyn päällä. Kardaani puntitettu ja uudet ristikot. Tänään tehtiin 4-pyörä suuntaus ja taka-akseli linjattiin ja säädettiin pinioni kulma3,5*alas. Tästä oli ihan pieni apu, aiemmin oli 3*pystyssä.

    1 vaihteella tyhjäkäynnillä kulkeee melko tasaisesti, eikä juuri rynkytä.2,3,4 vaihteilla 1000-1500rpm rynkyttää ja klonksuu. Yli 2000rpm ja veto on joka vaihteella tasaista.Ei ota selvää mikä rynkytyksen tekee.

    Perä ei ulise, mutta auto maassa takarenkaasta puistaessa tuntuu kuin jossain olisi sentin klappia. Perä ylös, ja missään ei tunnu klappia. Kyseesä bop 8.2" 10bolt. Vetareihin vaihdettu uudet laakerit.

    Arvailuja ja ehdotuksia saa laittaa mistä lähtis vikaa hakeen.
     
  2. Vermilion

    Vermilion 2nd gear

    Painelaakeri huonosti/huono p-laakeri?
     
  3. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Hyvä veikkaus, mutta sekin on uusi.
     
  4. Filth

    Filth 1st gear

    Voihan se uusikin olla maanantai kappale..
     
  5. 3964

    3964 2nd gear

    Vauhtipyörä uusi vai vanha jos vanha ni siellä ns.oksa kovakohta lämpölaikku muuta se ei tarvii.
     
  6. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Tuossa on ideaa. Vauhtipyörä on vähän käytetty. Näkyi siinä edellisen kytkinlevyn jättämää jälkeä, mutta en silloin hokannut tarkemmin syynätä oliko lämpöjälkiä.
    Tuota "painelaakeria" en oikein usko, sehän on periaatteessa vaan metalliholkki kytkinkäpälän ja asetelman jousien välissä.

    Toinen mitä epäilisin vois olla vetareiden poskilaakerit, koska sivusuunnassa tuntuu klappia kun autoa ravistaa renkaasta. Perä ilmassa taas ei tunnu mitään välyksiä.
     
  7. Seejii

    Seejii 2nd gear

    Kampiakselin päässä oleva silmälaakeri viallinen tai puuttuu
     
  8. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Näissähän on "laakerin" virkaa ajamassa hela, joka oli tiukka naputella kampuran päähän. Akseli pää oli halkaisijaltaan hitusen yli 15mm. Helassa oli reikä n. 15,4mm. En oikein jaksa uskoa että parin kympin heitto suuntaansa tekee vielä noin kovia tärinöitä ja klonksutusta.
     
  9. pecu_83

    pecu_83 3rd gear

    Jos kerran rynkyttää myös silloin kun kytkintä ei käytetä niin minun korvaani se kuulostaisi juurikin kardaaniakselilta ja varsinkin jos sen perän kulman säätäminen vaikutti siihen.
     

Kerro tästä muillekin!