Triggeri eculle Mopari isolohkoon

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jake, 15.8.2018.

  1. Jake

    Jake Gearhead

    Pitäisipä rakentaa tuohon omaan projektiin sytytysjärjestelmä. Autoon on laitettu Maxxecu Street ecu ja tälle pitäisi saada sytytyksen ajoitukseen signaali. Autossa on Msd Pro Billet virranjakaja ja Blaster 2 puola, joiden kautta kipinä olisi tarkoitus jakaa. Omien tutkimuksien mukaan tuollainen kampuran päähän tuleva trikkeripyörä ja sille anturi olisi kai varteenotettavin vaihtoehto. Ilmeisesti sytkää voisi trikkeröidä tuolla jakajallakin. Ennenkuin alan investoimaan, ajattelin kysyä viisaammilta asiaa. Eli tekniikka on autossa muuten seuraava: 400 cid isolohko, holset hx50/55, välijäähdytin, Ls1 kaasuläppä, Maxxecu Street ecu. Kiitos jo etukäteen !
     
  2. shr1

    shr1 Gearhead

    Täällä sen sorttista kokemusta, että ei kannata tuon jakajan vr-anturilla alkaa yrittämään. Megasquirtin kanssa ei ainakaan saatu kunnolla pelaamaan. Kampuran päähän sakarapyörä ja siihen hall-anturi, niin jo vörkkii. Hall- anturin merkeistä taitaa luotettavampi olla Cherry, kuin Honeywell. Jälkimmäisiä mulla ollu ja hajoillu, nyt kokeilen Cherryä.

    Jakajasta modataan nokan asentoanturointi seqventaaliruiskutukselle, saa nähdä miten pelaa se vr siinä hommassa, hyvin kai.
     
  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kyl meil ainakin on sytkätieto megalle ihan jakajalta, eikä oo viel tajunnut et se ois kovin huono. Se mega siis ei ohjaa sytkää millään lailla vaan sen hoitaa MSD kiinteellä ennakolla. Toises on alahihnapyörä alsaa ja siihen 90 asteen välein kehälle vedetty neljä 6mm pulttia joita halli haistelee. Aiemmin siin oli nokkatieto just jakajalta mist oli reluctorilta 7 sakaraa poistettu mut sittemmin sekin muutettu halliks nokan päästä. Siinä ohjataan ennakkoa boksilla mut edelleen yks puola ja MSD.
     
  4. shr1

    shr1 Gearhead

    Juu en tiiä mikä tossa ahdisti. Skoopillakin muistaakseni signaalia kateltiin ja häiriöö oli hurjasti, eikä auttanu suojatut piuhatkaan. Tuntu olevan tosi tarkka anturin ilmavälistä, joka tais olla muutenkin aivan olematon. En jaksanu leikkiä sen kans enempää. Anturityypin vaihto poisti ongelman.

    7 sakaraa tarvis tosta sahailla kans, ni pääsis kokeileen nokkatietoo sieltä.
     
  5. kipi79

    kipi79 3rd gear

    Olisko osittain johtunut suutinten PWM ohjauksen häiriöistä sekä mahdollisesta hieman epäkeskeisestä trigger rattaasta?
     

Kerro tästä muillekin!