TruckMasters OX eli Toyota Hilux kevytkuorma-autona

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja v80, 15.10.2015.

  1. v80

    v80 Gearhead

  2. timov

    timov Gearhead

    Truckmaster ox ei ole toyota hilux. Se on truckmastersin valmistama ajoneuvo. Se ei ole toyotan valmistama, vaikka siinä on toyotan komponentteja käytetty. Takuusta, huollosta jne vastaa truckmasters, ei toyota. Toyota merkkisten ajoneuvojen painon nosto ei ole mahdollista, koska valmistaja ei sitä salli.
     
  3. M

    M Gearhead

    Kyllähän se Hilux on. Siihen on vaihdettu Truckmasterin "tehtaalla" järeämpi taka-akseli ja jotain muuta pientä. Se on oma merkki ja tyypittävät ne siten. Ihan samanlailla kuin aiemmat Avalancet, Escaladet ja Durangot joita yhdessä vaiheessa Suomessa myivät. Mun mielestä pulju on Kanadassa, mistä on paljon helpompi saada autoja EU-hyväksyttyinä. Olisiko Kanadan Ranskalaisuudella jotain tekemistä tän kanssa.
     
  4. JC5IEDM

    JC5IEDM 3rd gear

  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ei ole arctic trucksista vaan Truckmasters: http://www.truckmasters.fi


    Hauska muuten tuo kohta, jossa mainitaan perinteisiä pick-uppeja suuremmasta kantavuudesta. 1340kg on tuolla Oxilla kantavuus. Minun antiikkihiluxissa on 1200kg. Pitkähyttisessä lava on onnettoman pieni, ei sinne juuri mitään mahdu.
    Toisivat edes Toyota Tundraan pohjautuvaa pikkaria (pitkä hytti ja 2,4m lava), niin alkaisi mahtumaan, sinne vaikka tuo 3.0TD keulille. Kai niitä joku ostaisi bensakasillakin (4,6l 310hv tai 5,7l 381hv).
     
  6. M

    M Gearhead

    mielenkiintoista tuossa truckmasterissa on se, että itse asiassa netistä ei löydy tehtaasta/firmasta mitään. saman nimisiä käytettyjen kuorkkien ja truckkien myyjiä kyllä on.

    onhan se jännä, että autoon saadaan lisää kantavuutta nimeämällä se uudestaan ja tuossa hiluxin tapauksessa tosiaan auto-outlet kertoo taka-akselin olevan vakiota järeämpi. yritin tutkailla sitä, mutta ihan perus toyotan perältä näyttää. ainoa silmällä nähtävä ero oli maskiin lätkäisty TM-logo. ratissakin oli toyotan merkki.

    mä jo silloin ihmettelin sitä, kun suburbania ja escaladea myytiin tuolla nimellä. silloinkin oli jotain painojen kanssa kikkailua, että saivat ne kuorma-autoksi suomessa. ja varsinkin tuo durangoon perustuva, se kun on pienempi auto kaiken kaikkiaan.

    tämmöinen löytyi vanha juttu viewtopic.php?f=30&t=25923
     
  7. smgt

    smgt 3rd gear

    Käsittääkseni tossa "hiluxissa" on jenkki dana akseli. Olin lukevani jostain lehestä ku oli esittelyssä
     
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mulla käsitys, et ausseista saa kovempia "vakio" akseli putkia eli kestää hyppyyttää louhikossa ilman, et taipuu

    Sitä en osaa sanoa, et onko ne sisälle paksumpia vai kovempaa ainesta


    Mikähän suomessa kun kaikki pakut ja pikupit on aina pienimmillä koneilla vaikkei hintaan ole vaikuttanut
     
  9. ville400

    ville400 2nd gear

    mahdanko olla väärässä mut eikö toyota tundraa saa 5.0l gummins v8 diesselillä
     
  10. ville400

    ville400 2nd gear

    taitaa muuten saada dieselinä vasta ensivuonna
     
  11. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Eikös se ollu Naisani, jota saa kohta tuolla Cumminsin 5.0 V8:lla?

    http://www.nissanusa.com/trucks/2016-titan/

    Mylly, jonka RAM hylkäsi siirtyessään makarooni-riisseliin... Veikkaukseni on, että 1500 RAMin myynti laskee ja Titanin pomppaa!
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Koskahan verottaja keksii tolle ja muille vastaaville jonkun lisäveron.
     
  13. M

    M Gearhead

    Varmasti pian kun Trafi on kerran jo yrittänyt näitä saada pois markkinoilta. Veronkierron keinohan tuo on laittaa ne kuorkiksi. Valtio häviää ja maahantuoja saa paremman katteen. Rikoksista suurin Suomen sosialistisessa neuvostotasavalla.
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jep ja silleen vielä takautuvasti tietenkin, jos ei ole varaa maksaa niin autoa et enää käytä, kunnon euvostoliitto tapaan.
     
  15. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Mut mites kun ei se Hiluxin runko kestä edes paketti-auton kantavuuksia saati sit isompia.

    Kaverilla kiinteistöhuoltofirma ja uus Hilux käyny jo kahdesti Toyotalla ku lava alkanu ottamaan hyttiin kiinni eli hiekoituslaitteisto kyydissä kun ajanu esim. reunakivelyä alas tai johonkin monttuun ni on runko notkahtanut.

    Miten sen käy kun lisätään kantavuutta?
     
  16. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Ja tuosta myllystä; kuluttaako 3.0 litran kone melko raskaassa ajoneuvossa selvästi vähemmän, kuin esim.6-7 litran dieseli? Kovalla kuormalla tai raskaassa vedossa taitaa pakka kääntyä jopa ylösalaisin?
     
  17. Erska

    Erska Gearhead

    Mitä nyt esittelijän juttuja uskaltanee kopioida tänne niin moiseen "OX:iin" on vaihdettu Toyota Dynan taka-akseli.
     
  18. smgt

    smgt 3rd gear

  19. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Vai on hiluxeissakin noin käynyt. Monta nissania olen tien päällä nähnyt, missä on runko notkahtanut mutta hiluxeja en ole bongannut mutta voi niillekin sitten niin käydä.
     
  20. M

    M Gearhead

    Dyna tai Dana, onko se nyt niin tarkkaa :lol:
     

Kerro tästä muillekin!