True Street Challenge?

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja chevy 2, 4.10.2018.

  1. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

    Näissäkin sama juttu, eli Trafi hyväksyy sellaisenaan jenkkivalot. Ei tarvitse sitä varten enää askarrella.

    Siinäpä piristys Suomen katuautoskenelle.
     
    shr1 tykkää tästä.
  2. Onko Herrat Vaasassa ja Porissa päättänyt säännöt? ja yleensäkin ajetaanko tätä Radial luokkaa? Ostin MT Radial gummit auton mukaan ja jos ajetaan kokomatka niin ajan mielellään. Jos menee puolimatkan ajamiseksi, se ei kiinnosta ja täytynee sitten hakea vauhtia vaikka Noth Blacklistiltä.

    Säännöt kiinnostaisi kyllä

    Aulis
     
    xarper tykkää tästä.
  3. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Jos ajetaan,tämä luokka on 1/8 kilpailumatkalle.
     
    kari6767 tykkää tästä.
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Blacklistilläkään mitään tekemistä katuautojen kanssa.
     
  5. dart -66

    dart -66 Gearhead

    ^ No, katuautosta tiedä, mutta Rantakari ainakin ajoi kisapaikoille kohtuunopealla Dusterillaan...
     
    Blower Camino tykkää tästä.
  6. Eihän kaikki Blacklist kisaavat ole "vanhankansan" katuautoja, mutta jos säännöt sallii muunkin, niin why not.

    Minulla on sekä Drag radialit että ET Drag kumit, joten joutuu ehkä ajamaan sittenkin niillä kisaslikseillä ens kesänä. Tuo 1/8 mile hitailla katuautoilla on kyllä tahmean näköistä hommaa että ei sykähdytä. Sen verran on tullut kokeiltua 200m kisoja että ne pitäs lailla kieltää. jos aikakortissa lukee 6,9sek, mitä se kenellekin kertoo? mutta jos lukee 11,77, se kertoo aika paljon.

    No, kunnioitetaan sääntöjä ja ne ajaa ketkä kynnelle kykenee ja haluaa.

    Aulis
     
    xarper tykkää tästä.
  7. sen verran on tullut katseltua tuolta netin ihmeellisestä maailmasta näitä radial autojen kisoja/lähtöjä että on kyllä tosi mielenkiintoista hommaa ja sanon vain että tulee olemaan kovassa nousussa monessa maassa. Radiaaleilla kun joku vetää 8sek tai 9sek aikoja, on miehekkään näköistä hommaa.
     
  8. pts

    pts 2nd gear

    Mikä on katu auto jos saa kysyä kun tuntuu olevan tietoa?
     
  9. Poni -69

    Poni -69 2nd gear

    Yhdyssana
     
    chevy 2 ja pts tykkäävät tästä.
  10. Bomber#1

    Bomber#1 Gearhead

    rb ja Herje tykkäävät tästä.
  11. Herje

    Herje Gearhead

  12. Kalu

    Kalu Gearhead

    Mutta onneks ei saastuta luontoa, kun on ekolookista ja halpaa RE85 bensaa...
     
  13. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Eli itellekin tuli siis muutama tuhat kilsaa kilpa-ajoa kilpa-autolla??o_O
     
    Herje tykkää tästä.
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Ainahan näitä poikkeuksia löytyy mutta suurinosa noista on vaan trailer queen kilpureita kyllä.

    Ja isot rispektit niille ketkä noilla oikeesti ajaakin muuta kun siellä vartilla, voi edes kutsua katuautoks.
     
    Muokattu: 30.12.2018
    Poni -69 tykkää tästä.
  15. Bomber#1

    Bomber#1 Gearhead

    Tämä keskustelu kuuluisi jo tuonne BL-topikin puolelle, ettei mennä enempää ohi aiheen, mutta pakko kysyä oletko xarper ollut kertaakaan katsomassa noita Blacklist kisoja livenä ja jos olet niin missä/milloin?
    Sanot, että SUURINOSA listan autoista on vain trailer queen kilpureita, mikä taas panee miettimään, että oletko oikeasti nähnyt noita Blacklistan autoja?
     
    SasaK, Swinger71, dart -66 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Weijari

    Weijari 2nd gear

    Kyllä noista listan autoista kaikki ne, jotka jonkun järkevän etäisyyden päässä ovat Vantaan ja Helsingin cruisingeista, ovat myös paikalla näkyneet, ja kuuluneet. Kuuluneet, kun satun asumaan tuon Jannen videon reitin varralla vanhassa puutalossa :)
     
    Bomber#1 tykkää tästä.
  17. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Noi on kaks eri lajii, ajaminen kadulla ja kisassa. Ehkä siit jos ahkeraan hankaa raittai vois antaa jonku oman mitalinsa. Vaikka esimerkiks Rantakari aina ajo kisoihin, niinJoku jollain muulla ajo viel enemmän. Sit joku toinen vähän vähemmän. En tie, ku tuli ite vedettyy joskus 10 ja 9 sekan vapariautoilla joist ties et niil voi ajaa päivittäiset arki ja matka-ajot, ni ei sitä kyl tarvinu kellekään lähtee "todistamaan" kisamatkoilla. Matka menee paljon sujuvammin ja halvemmalla kiiti trailerilla tai bussissa, pääs keskittyy olennaiseen ja sit jos ois jotain hajonnut, ni pääsee viel takaskin. Ja muutaman kerran hajoskin.
     
    FuryIII '71, Bomber#1, Kalu ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. mopster

    mopster Gearhead

    Porukka tulee kisapaikoille varmasti niillä keinoin miten se kätevintä ja mukavinta on, minä mukaan lukien. Mulla henkilökohtasesti ei oo mitään syytä hinata autoa kisoihin kärryllä. Se ei ole kilpuri vaan katuauto jolla on oikeesti kivaa ja suhteellisen halpaakin ajaa. Koskaan ei ole kisareissulla ollut mitään laturivikaa suurempaa murhetta ja ajamalla on silloinkin päässyt kotiin. Voi tietty olla että joku päivä jotain vielä hajoo mutta ei mua semmonen jännitä. Ajot muuten jatkuu dusterilla vielä ens kesänäkin, valtteri ei oo kauheesti edistyny.
     
    SasaK, soppa79, chevy 2 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. gremlin

    gremlin 3rd gear

    Jos tähän hommaan nyt jotain tolkkua saadaan niin 25.5 Porissa voisi olla mahdollisuus ajaa tätä luokkaa.
    Otetaas Petteri hiukan yhteyksiä ja mietitään mitä tehdään.
    Kari
     
    supo ja chevy 2 tykkäävät tästä.
  20. gremlin

    gremlin 3rd gear

    Ja tästä touhusta voisi sen verran kertoa omia kokemuksia että ajoin Valtterilla WCC jokusen vuoden, ja suomen Power kisoissa Real Street luokkaa molemmissa kisoissa, olisko ne ollut -94 ja -95? Sijoituksen 2. ja 3.
    Lisäks kävin Mantorpissa European Street Finals kisassa nappaamassa 3. sijan.
    Cupissa oli hyvin kalustoa, ja suurin osa ihan daily driveriä suht rehellisesti katsastettuna. Ongelmahan jo silloin oli että eri puolella suomea meni hyvinkin erillaiset rakennelmat läpi.
    Power kisoissa sääntöinä oli pelti auto, ja radial renkaat. Mulla kylläkin kuitu keula mutta pääsin ''armosta'' mukaan kun ei se varsinaisesti tuonut mitään etua muihin nähden.
    Radial renkaat toiaan oli säännöissä, ja hommahan oli kovinkin tasaista. Yks tais mennä just 10s puolelle ja seuraavat ihan 11 pinnassa. Itse satsasin matalalla kiinni ottavan turbiiniin ja korkeisiin kumeisiin millä sain sutimisen lähdöstä pois, ja paras tais sillon olla 11.2.
    Hauskaahan oli, kun oli tiukkaa kisaa, siis siihen asti kun Appelgren saapui paikalle. Oli saanut hommattua amerikasta niihin aikoisiin markkinoille tulleet BF Goodrich drag radialit, ja vetäisi heti 9 puolelle, ja kisan päätyttyä tai paras aika olla ihan matala 9.
    Me muut tahkottiin sitten keskenään siitä finaalin häviäjän paikasta.

    Mut liittykö tää mihinkään tai ei, niin jää mietittäväksi. Jos ei muuta niin hiukan historia tarinaa ainakin. :)
    Mut tää, kuten suomessakin oikeestaan kaikki uudet ''hyvät'' luokat, econo gasin ajoista lähtien, on joku aina hetken päästä ''pilannut'' sääntöjä viilaamalla ja veivaamalla, ja satsaamalla suoraan rahalla kovempiin ja parempiin tekniikoisiin.
    Voin oikeen luvata että samaten tulee tänkin luokan kohdalla käymään, toisen tai kolmannen kauden alkaessa tulee jo sellasta kalustoa mikä jättää normi harrastajan kotio.
    Siis jos tästä nyt luokka saadaan.

    Tosta 200m ajomatkasta sen verran, ne 200m kisat mitä mä oon ajanut on ollut helvetin hyviä kisoja. Enään ei pullistellakkaan suoraan voimalla, vaan hyvät reakstiot ja virheetön ajaminen yleensäkin nousee ykkössialle.
    Lajittelussa 0.5s nopeempaa autoa vastaan ajaminen varttimaililla on jo hävitty, 99% varmuudella, kun meet lähtöviivalle. Mut 200m kisassa se ero ei ookkaan kuin .2-.25s, ja se on kohtuudella otettavissa hyvällä startilla, ja kun tiedetään että niillä kovemmilla autoilla on todennäköisempää kärsiä pitovaikeuksista niin homma muuttuukin helvetin mielenkiintoiseksi.

    Se voi olla että yleisö on siitä hiukan ihmeissään, ainakin aluksia,mutta siihen koitetaan vaikuttaa selostajien ja infoomisen kautta että homma selkenis.
     
    JuhaKuu, cutlass cruiser, Catiska ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!