True Street Challenge?

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja chevy 2, 4.10.2018.

  1. väsynyt

    väsynyt 3rd gear

    No! niin on taas Waldemarin korkki narahtanut auki!:mad:
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  2. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Jep.Naurattaa taas tää jokavuotinen vääntö talven alussa.Mikä on katuauto,leima otteessa jutut jne.Ajatusten tonavat luovat uusia luokkia jne ja kesällä mennään taas normimalliin.o_O
     
  3. Naumasto

    Naumasto 2nd gear

    Veivi-ikkunat ja tuhkakuppi!
     
    Jukka 63 ja Herje tykkäävät tästä.
  4. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Noi nyt on pakolliset:)Kumma juttu kun joku muistaa vieläkin vuosia sitten mun avaaman topiikiin,siitä pisteet:)
     
    Naumasto tykkää tästä.
  5. FuryIII '71

    FuryIII '71 Gearhead

    Näitä räkreising ketjuja lukiessa ihmetyttää et oikeesti (olevinaan) aikuiset ihmiset ei viitti tuoda romujaan radalle sen takia ettei ole sitä kirkkainta, tai edes toiseksi tai kolmanneksi kirkkainta pyttyä luvassa kylmiltään.

    Mä kun voitan jossain uhkapelissä hirveesti tonnia (=rahaa) ni voin vetää tolla mun vuotavalla pakosarjalla - ja putkistolla varustetulla slantti Valiantilla vaikka top fueleria vastaan, eikä vituta yhtään ku häviän.

    Tosin yleisöä saattaa vituttaa ku pysähdyn puolimatkassa paikkaamaan vuotavan syylärin kanelilla ja pumppaan eturenkaisiin lisää ilmaa, ja olen heti puoli tuntia myöhemmin jo ylittänyt maaliviivan (ehkä).

    Perkele.
     
    three hundred, Make500, GS ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. tabs

    tabs Gearhead

    Kuullostaa hyvälle idealle, toki renkaat vois sallia 295 leveinä? On ns. normaali levein koko mitä tuolla kadulla näkee. Jos tällänen sarja järjestyy, tulen osallistumaan 1700 kilosella korkean 13 sekunnin autolla. Ja just leimattu, sekä veivilasit&tuhkakuppi.
     
    max, Herje, Jukka 63 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. väsynyt

    väsynyt 3rd gear

    Hei! missä Jukka luuraa nyt!:eek: Huomenna aamulla lähtö "kalajoelle" palkintojen jako tilaisuuteen! vai missä ne nyt onkaan?:confused:
     
  8. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Vittu,mä kaivoin googlen kautta ton vanhan topiikin.Mun auto oli ilmeisesti 2011 Stadin nopein katuauto.9,51/230 Pro jykän ajamana liimaradalla..Säännöt oli tehty huumorilla.Aja millä ajat kunhan autossa on toimivat ikkunat ja tuhkakuppi.:)
     
    Muokattu: 5.10.2018
    Swinger71, Naumasto ja tabs tykkäävät tästä.
  9. GS

    GS Gearhead

    "True Street" on tasan sitä miten kilpailun järjestäjä sen sääntökirjaan kirjoittaa.
    Tuolla rapakon takanakaan ei ole yhtä ja ainoaa ”True Street” säännöstöä, vaan kilpailun järjestäjät ja eri osastot ajavat hieman eri säännöin.

    Postasin tuossa aiemmin ihan esimerkiksi Doomsday No Prepin säännöt ja esim.siinähän jo heti ensimmäinen sääntökohta oli alustan osalta tämä:

    ....."1- Stock suspension ONLY, front and rear. Must be the same style suspension that the car came with from the factory. For example- IRS cars must stay IRS, leaf spring cars must stay leaf spring, etc”.....

    Eli sääntöihin voidaan hyvin True Streetin osalta kirjata: kohta 1: Vain vakio alusta....

    Tosin tässähän tullaan heti ongelmaan, mikäli halutaan kisata museoautoilla eikä ”katukilpa-autoilla”, eli turvallisuuskysymyksiin. Mikäli alustan pitää olla täysin vakio, sen jälkeen alkaa nillitys siitä että 60-luvun lehtijousialustat vakiokamoin ja museojarruin ei ole kovinkaan turvallinen mikäli potkua kuitenkin löytyy..jne,jne,jne. Aina tulee eteen asia joka jollekkin on liikaa ”race” ja jollekkin liian vähän.

    Eli ainoa järkevä viitekehys minkä ympärillä pitäisi True Race toimia, on voimassa oleva leima ja otteessa kaikki isommat muutokset.
    Sen jälkeen säännöin voidaan rajata/antaa rajat tietyille kehityssuunnille, mutta se että kotiläksynsä hieman paremmin tekevää jengiä pitää rajata ulos sen vuoksi että joku muu voi olla nopeampi kuin minä tai jollain voi olla enemmän hilloa kuin minulla, ei johda mihinkään....paitsi viherkommunistiseen utopiaan.

    Pointti tässä onkin se että pyritään selvittämään kilpailuolosuhteissa se kenellä on Suomen nopein katulaillinen leimattu auto ja Piste.
    Jos siltä tuntuu että tämä ei ole se oma laji koska kaikilla kuitenkin on kaikkea enemmän kuin minulla, kannattaa todellakin ihan vakavasti harkita sitä rivitanssia tai puhtaasti sitä cruisingia. Kilpailu on perusluonteeltaan kuitenkin kilpailua sääntöjen antamassa viitekehyksessä paremmuudesta, kilvanajoa, ei cruisingia.

    True Street on maailmalla ennen kaikkea kilpaluokka leimatuille ja kadulla ajettaville autoille:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 5.10.2018
  10. hzemax

    hzemax Gearhead

    Ajattelisin niin, että kaikki jotka ajaa paikalle ,,, vähän niiku lahti open tai stockholm open voi ajaa niillä vehkeillä mitä ajaa paikalle.
     
  11. GS

    GS Gearhead

    Niin, tämä taas johtaa ”kikkailuun" ja siihen ongelmaan, mistä kaukaa/läheltä sinne paikanpäälle ajetaan.
    Eli kuinka kaukaa radan portista kehtaa pudottaa auton trailerilta.

    No, tämä ei oikeasti rajaa eikä kerro mitään, mikäli voimassa olevaa leimavaatimusta ei ole.
    Asia toki muuttuu, mikäli ns.ensikatsastus on esim.20-30km:n etäisyydellä siitä radan portista ja ensimmäinen leima pitää ottaa siellä ja vaikka max.tunnin kuluttua toinen leima radan portilla?

    Eikö se leima otteessa kuitenkin aja ihan saman asian, koska ainakin sinne leimalle on pitänyt ajaa?
     
    xarper tykkää tästä.
  12. hzemax

    hzemax Gearhead

    Ei kai kukaan Openiin oo tuomassa trailerilla vehkeitään. Paikkahan vaihtuu jatkuvasti .
     
  13. hzemax

    hzemax Gearhead

    Oma valinta rengas ei välttis pidä satunnaisella radalla.
     
  14. hzemax

    hzemax Gearhead

    Kuka ees välitti . et kuka voitti . Kaikilla oli kivaa. Huh?
     
    Jukka 63 tykkää tästä.
  15. reve

    reve 3rd gear

    Jos voimassa oleva vuosikatsastus on GS:lle tärkeä kriteeri niin siinä tapauksessa meillä on tähän jo sarja. BL:ssä tais tänä kesänä olla Asseria lukuunottamatta kaikki autot leimassa. Johan se selvis että seiskoja mennään kun rata pitää. Hienoa menoa ja kaikilla oli kivaa.
     
  16. 1320

    1320 Gearhead

    Eihän tuossa ole minkäänlaista ongelmaa. Lehtijousiautossa pitäisi olla edelleen lehtijouset, ja sitten CalTracs tai Traction Bars sallittu. Lehtä voi lisätä tai poistaa, jos alkuperäinen kokonaispituus ja kiinnityspisteet säilytetään.
    Normaalissa kierrejousiperässä myös vakio pyöräntuenta, säädettävä ylätukivarsi sallittu, säädettävä alatukivarsi kielletty.
    Ja jos autossa on ollut erillisjousitettu perä, niin se on säilytettävä.

    Jos ainoa sääntö on voimassaoleva leima, niin koko juttu kuivuu ihan käsiin. Sitten taas kisaa ajetaan siinä, kuka kusettaa leimamiestä eniten.
     
  17. GS

    GS Gearhead

    Väännetään nyt taas kerran rautalangasta, että kyse ei ole siitä mikä MINULLE on ”tärkeä kriteeri. Ei tässä nyt ole kyse siitä että minä tässä sorvaisin tähän maailmaan jotakin uutta ja ihmeellistä? Olen tässä nyt puhtaasti ”viestintuoja” ja sen vuoksi minua tässä nyt on turha ampua.

    Tämän topikin aloittaja antoi tälle viestiketjulle jo otsikoki ”True Street”...joka maailmalla tarkoittaa nimenomaan ensisijaisesti katukelpoisten ns.”leimapelien” kilpaluokkaa.
    Se ei tarkoita ”mummo eikä museoautoja”, koska sitä varten on vielä muutama ”Daily Driver” luokka.
    Suomessa lähin True Street viitekehys luokan varsinaisessa merkityksessä olisi juuri voimassa oleva leima, enkä sitä suinkaan ole minä keksinyt enkä ”haluamassa”?

    True Street on siis muualla maailmassa ns.aito ”katuautoluokka” jossa perinteisesti vaaditaan katukelpoisuutta myös niin että se paperien puolesta ajaminen kadulla on mahdollista.
    Säännöin on sen jälkeen tarkennettu ja rajattu ko.luokkaa, jolla varmistetaan se että vaikka kuinka harrastaisit katsurin kanssa kimppakivaa, ihan kaikkea ei näihin katuautoihin sallita.
    True Street EI ole tarkkuusajoa museoajoneuvoille, vaan sillä pyritään selvittämään oikeiden kadulla laillisesti ajettavien kilvellisten/leimattujen/vakuutettujen katuautojen paremmuusjärjestys:

    [​IMG]
     
    Muokattu: 6.10.2018
  18. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

    Kaliforniassa ei autolle jossa on alunperin ollut katti saa edes pitkiä peltisarjoja laillisesti asentaa. Saatikka virinokkaa.

    Katsoin pienen pätkän noista Mustangeista ja on aivan selvää, että Kaliforniassa kaikki olisivat jo nokan takia laittomia.

    Se niistä papereista.

    Jokin Georgia on toki eri juttu; tuskin lienee edes vuosikatsastusta. Se niistäkin katsaastuspapereista...
     
  19. GS

    GS Gearhead

    Et ymmärtänyt nyt True Streetin pointtia:

    Eli eihän Kaliforniassakaan True Streetissä ole kyse siitä onko autossa virinokka vai ei, koska se ei kilpailun järjestäjää kiinnosta (siis mikäli säännöissä siitä ei ole mainintaa).
    Jotakin viherpipertäjää voi kiinnostaa, mutta se ei kuulu kilpailun järjestäjälle koska häntä kiinnostaa vain se että auton paperit ovat ”katukunnossa”, Piste.
    Kilpailun säännöissä ei puhuta nokista tai vaikkapa männistä yhtään mitään, vaan pointti on siinä että autossa on kilvet ja vakuutukset voimassa (vain se on True Street kilpailun järjestäjän vaatimus).

    Rautalankaa...sillä ei ole mitään merkitystä mitä moottorin sisällä on jos=kun kilpailun järjestäjän True Street säännöt eivät ole siitä koskaan kiinnostuneetkaan, vaan auton on täytettävä järjestäjän ilmoittamat säännöt niiltä osin kuin on vaadittu.
    Jos järjestäjän säännöissä lukee että aftermarket alulohkot, tai Big Chief kannet kielletty tms. niin sitten se on siltä osin niin, mutta silläkään ei ole otteen kanssa mitään tekemistä, vaan nämä sääntöikkunat tulee kilpailun järjestäjän puolelta.
    Kilpailun järjestäjä säännöillään määrää mm.sen että pitääkö koneen oikea koko olla otteessa vai ei. Eli sekin on puhtaasti sääntöasia ja ihan erillinen asia rekisteriotteesta.

    Eli, tämä on nyt perin juurin kummallista että tätä ei nyt ymmärretä niin kuin se on jo kaikkialla muualla maailmassa ymmärretty? Voimassa oleva ote on vain yksi sääntökohta mikä pitää täyttää ja kaikki muu katsastusmiehen ja sinun välinen asia jos kilpailun järjestäjä ei mitään muuta otteen suhteen vaadi.
    Eli voimassa oleva ote ja loput säännöt kilpailun järjestäjän kilpailukutsussa.

    True Streettiä EI ajeta rekisteriotteella, vaan se riittää että se yleensä on ja siinä voimassa oleva leima.
    Kilpailun järjestäjä rajaa muilla sääntövaatimuksilla rajat sille mitä saa tehdä ja mitä ei...sen voimassa olevan leiman lisäksi.

    Jenkkilässä on sitten vielä tämä ”Daily Driver” luokka jossa hieman karrikoiden ja yleisesti ottaen moottorin pitää olla "California legal” palikoita+ohjelmia lukuunottamatta koskematon.
    Eli nämä ovat niitä uusia mustangeja/Camaroja,”mamin kauppakasseja” tai punaniskojen pickuppeja. Tässä voi sääntönä olla moottorin koskemattomuus ja saastelaillisuus, mutta ei True Street autoissa.
     
  20. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

    Okei.

    No minä asuin vuosia Kalifoniassa ja siellä nyt vaan on smog checkit pakollisia jopa niin vanhalle kuin -94 Corvetelle jollaisella silloin ajelin. :) Vastaa käytännössä sitä, että joko on se katsastuslappu tai sit sitä ei ole.

    Pitkillä peltisarjoilla auto olisi ollut laiton. Kuten periaatteessa Suomessakin.

    CARB-lapuilla saa toki viriosia, mutta jos tehontuotto kiinnostaa niin ne on lähinnä ahdinsatseja.

    Virinokka tai pitkät peltisarjat on edelleen nounou Kaliforniassa.

    Toki off-road -käyttöön ok.

    Katsastuslappuja ei sielläkään saa kuin korruptiolla eli maksamalla katsurille huijaamisesta, jos autossa on vaikkapa nyt virinokka.

    Uusi lienee sinulle suhteellinen käsite. :)
     

Kerro tästä muillekin!