Trukin jarrut?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja ttakatal, 16.11.2010.

  1. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Olis tollanen vanhempi Clarkin 2t trukki tarjolla sopivaan hintaan.
    Kaikenlaista pientä laittoa olis mut suurin ongelma on ettei oo kuulemma jarruja lainkaan.

    Millainen operaatio tuollaisen jarrujen kunnostus mahtais olla, rummut+kengät taitaa olla tuolla "perän" kupeessa samalla tavoin kun traktoreissa? Eli onnistuukohan ihan normityökaluilla :odroll:
     
  2. -TH-

    -TH- Gearhead

    jarrut on "samanlaista" kuraa kun muissakin työkoneissa. mikä on normityökalu? perus anttilan hylsysarjalla ja vastaavilla ei onnistu.

    muista myös että trukki painaa, joten tavan autolle tarkotetulla tunilla ei nouse, tunkki vaan menee solmuun.

    jos rotisko toimii muuten, niin etuset saa ilmaan ominavuin, eli teräslevyjä(ei tiiliä tai puuta tms.) maston alapään alle ja sitten kallistus tappiin, sillon pitäisi nousta tassut ylös.
     
  3. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Jaa että jarrut on kuraa eikä anttilan hylsysarjalla onnistu. Kiitoksia vaan neuvoista :poff:
    Ilman neuvoja olisinkin ryhtynyt hommaan anttilan halvalla hylsysarjalla ja bilteman pikkutunkilla
    :rotfl:

    No joo, voipihan tuo olla pääsylinterissäkin tuo vika, jos ei vaikka tarttis lainkaan noita jarruja aukasta...
     
  4. pontso

    pontso Gearhead

    toi th tarkotti et tossa tarvitaan isohkoja työkaluja , niin ku raskaan kaluston korjaamois . painoo on oikeesti jos nostaa 2000 niin vastapaino painaa myös , älä nosta vastapainosta voipi irrota ku on yleensä vaan yhellä pultilla kii, kato samalla olkaakselit niihin saa useimiten korjaussarjoja . pääsylkyjä on joskus menny
     
  5. -TH-

    -TH- Gearhead



    :poff: joo, sitä juurikin meinasin,että noissa kaikki painaa paljon ja yleensä kaikki paikat on rikki/rikottu/korjattu väärin ym. joten jumppaa löytyy varmasti.
    kannattaa hommata iso pullotunkki ja tukeva jatkovarsi=putki sen ison 3/4" hylsysatsin avuksi. myös 1/2" on hyvä olla hollilla.
    yleensä ei ole muuta vikaa,kuin,että jarrujen kehintä on unohtunut, eli ota etupää ilmaan ja kehi jarrut, kalun siihen tekee latikanpätkästä tai halpisruuvarista, jarrukilvessä on tulpattu reikä josta kehiä, jarrujen toimintaa on helppo testailla kun etupää on ilmassa ja välillä " ajaa" ja tarkkailee miten ottaa. elä kehi liikaa, muuten voipi palaa helposti jarruttimet.... :rotfl:
     
  6. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Minkäslainen siinä tuo voimansiirto on?? Jotta tartteeko se niitä jarruja muuhun kuin pysäköintiin.

    Aikas usein kun noilla käytännön työssä jarrutetaan suunnanvaihtimella...

    Nim. 20-vuotta trukkeja ajellut :rotfl:
     
  7. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Tuos auttas vähän kun tietäs minkä ikäisestä clarkista on kyse. Mut oletetaan nyt vaikka 80 luvun vehjettä. Osassa ainakin on 2kpl jarrupääsylkkiä. Vasemmalla sylkyllä vapauttaa ensin vedon vaihteistolta ja sit jarruttaa. Oikealla vain jarruttaa. Ilmaus vaihteiston kyljestä vedonvapautusventtiililtä, jarrusylkyltä ja sit voi olla vielä nippa paineen ohjausventtiilillä banjon päällä. Tämä ohje oli tehostamattomilla jarrulla oleviin Jarrut noissa saa helposti esiin. Banjo pitää toki halkaista, mut et tarvii mitään taikurin vehkeitä. Käsijarru on erillinen. Osat ei ole mitään älyttömän hintaisia. Varaosia saat suomesta esim. trukkitarvike tre, öhmän-trukit lahti. Sieltä saat myös hajoituskuvat.
    Kalliitahan noi clarkinpaskat ei ole, satasilla saa ajokuntoisia.
     
  8. DieselHomer

    DieselHomer 1st gear

    tuosa on clarkin räjäytyskuvia http://kuvablogi.com/blog/1249/7/

    nestejarruthan noissa on ja samat viat ku yleensä eli sylinterit jumissa
    kengät loppu/öljyssä jne.

    rukki eioo vielä valmis mutta maalattu jo.
     
  9. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Miten tuntuu et diesel homerin kellossa on 48 tuntia kun itellä vain puolet. Laittasin tähän semmosen peukkua näyttävän hymiön , jos semmone olis.

    Asiallista tee se itse puurtamista.
     
  10. saminurminen89

    saminurminen89 1st gear

    ainakin yale merkkisestä sähkö trukissa on jarrukenkiin käsiksi pääseminen erittäinkin helppoa. uusia kenkiä ei saanu mistään että kitkaliimaukseen menee..
     

Kerro tästä muillekin!