Tubeless venttiilit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja RaiRai, 5.4.2010.

  1. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Moro. Tuossa on vanteet irrallaan ja ajattelin vaihtaa nuo venttiilit "runkoineen", vai miksi tuota kumituttia nyt sitten kutsutaan...
    Miten nuo vanhat lähtee helpoiten irti? Pitääkö uusien asennuksessa käyttää jotain liimaa tms. vai painetaanko vain kiinni?
     
  2. camaro1

    camaro1 Gearhead

    Oikeella työkalul lähtee vanha vetasemalla läpi helpoin et leikkaa sisäpuolelta se "kanta" veks.
    Uusiin ei liimaa jotain saippuaa voi laittaa liukasteeks, painamalla ei mene paikoille.
    Jos sul ei ole asennustyökalua voit uuteen venttiiliin kiertää esim. metallisen "sielun" irrotus/asennus/suojatulpan josta saat pihteillä kiinni josta voit "vetää" uuden paikalle..
     
  3. Aako

    Aako 1st gear

    Näyttää velipojalla olevan semmonen Mora merkkinen erikoistyökalu niiden irroitukseen tuolla rengaskaupassa kun niitä irroittelee... :p
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Venttiili vedetään vanteen sisältä ulospäin erikoistyökalulla joka kierretään ensin venttiilihatun kierteeseen.
    Työkalussa on nivel ja venttiili vedetään vanteen reunaa tukipisteenä käyttäen paikalleen...renkaan asennusrasva helpottaa.

    Tuolla kohdasta TARVIKKEET löytyy numeroilla 400116 ja 400117 sellainen työkalu ->>> http://www.eurovulk.fi/PDF/Rengastarvik ... lo_int.pdf

    Kun menet rengasliikkeeseen ostamaan uudet venttiilit, niin asentavatkin ne varmasti paikalleen samaan hintaan irtovanteisiin...

    Vanha venttiili leikataan tosiaan "Mora:lla" poikki sen juuresta vanteen sisäpuolelta ja nykäistään jämä pois...
     
  5. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Jaa että erikoistyökalut ja kaikki, no olipa hyvä että kysyin...
    Uudet venttiilit tarttui mukaan Motonetistä kun vanhoihin "kumitutteihin" paikallistin vuotoa. Vanhat vois joutessaan vetää Moralla irti mutta kun renkaiden vanteelle asennus tulee ajankohtaiseksi luulen että mitään alea siitä ei saa jos on itse tuhrannut venttiilit kiinni. Jotenka uusien asennus taitaa jäädä rengasmiehelle.
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Rengasmies asentaa ne venttiilit paikalleen varmasti kahvikupin hinnalla ja jossakin kai ajattelit renkaatkin niille vanteille asentaa ?

    Kätevä mies tekee itelle tuon työkalun sopivasta metallisesta venttiilihatusta tai muusta sopivalle kierteellä olevasta nippelistä ja pätkästä metallitankoa/putkea/lattaa ja niveleksi käy joku pultti...ja saahan sen ostaakin jos enempi noita asentelee.
     
  7. cam68

    cam68 1st gear

    jotkut rengasfirmat vaihtaa aina uudet kun punovat uudet renkaat vanteille.
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Itellä on ollut tapana vaihdattaa aina uudet...harrasteautossa kun voi mennä vuosia samalla rengassarjalla.
     
  9. camaro1

    camaro1 Gearhead

    Jep tosiaan se moran monialatyökalu on siinäki lähes aina paras.
    Joitakin aluvanteita joskus vaan ollu et se venttiilin sisäpuolen mollukka on tavallaan upoksissa siellä vanteessa<--ei taho sillon sil moral saada "tosi harvinaista" mun se kyl lähtee laadukkaalla asennustyökalulla läpikin siitä vanteesta irti.
    Mut urakkahommii joka justiinkaan tähän ei kuulu on myös pikairrotus tsydeemi joka kaappaa siitä venttiilin varresta kiinni "samalla rikkoen sen" ja tätä ei tarvi niinku kiertää siihen kii<-- tuo sit tosiaan aiheesta taas poiketen menee vähän ot..
    VA-PA Tuotteelta tilasin muuten vuos sitten sen asennustyökalun "kierrettävämetallinenlaadukassaksalainen" hinta oli jossai 15-25€ eli muillekin tiedoks jotka harrastelee niitä ja muutenki tosi asiakasystävällinen paikka.
    Ne on tosiaan halpoja ne venttiilit et kannattaa lähes joka kerta uusia..
     
  10. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    mä oon vetäny ne uudet venttiilit paikalleen sillai että ruuvaa sen korkin paikalleen ja vemputtelee puolelta toiselle samalla kiskoen linjapihdeillä. mäntysuopaa tai jotain nestesaipuaa oon uittanu siihen reiän seutuville enste.

    mä sain noita ilmeisesti käytettyjä ehjänä irrotettuja kasan ilmasiks. on ne vuoden vanhat parempia kun 25 vuotta auringossa olleet :wink:
     
  11. weripuo

    weripuo Gearhead

    käytettyjä ehjänä irroitettuja ja joku on viitsinyt säästää ne, tää on pitänyt tapahtua laihialla

    :rotfl:

    miksi ihmeessä niitä pitää irroittaa ehjänä jos vaihtaa uudet tilalle, työkseni kun noita vaihtelen niin moralla alaosa poikki ja uutta tilalle.
    uudet kun maksavat sen 50c kpl tai jotain

    jos joku sattuu lähtemään yläkautta vetämällä ehjänä niin en ottaisi riskiä että on ehjä, mikään ei ole mukavampaa kuin huomata vesisateessa -25C pakkasta ja susia ympärillä että rengas on tyhjentynyt salaa yöllä
     
  12. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    jos ne oli sit uusia. rengaskaupan sälli oli reilulla tuulella kun kävin hakemassa runkokasasta jenkkiin kumeja... :odroll:
     
  13. -TH-

    -TH- Gearhead



    :D no ei tosiaan ole arvokkaita....joku paikka mainosti juurikin että 100kpl pussukka maksaa 14e...
     

Kerro tästä muillekin!