Tulevaisuuden "klassikot"...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mörkö, 19.12.2007.

  1. mörkö

    mörkö Gearhead

    Mörkö on tossa miettiny, että mitkähän näistä nykyään "paitsiossa" olevista Jenkkikaaroista oikein nostavat statustaan tulevaisuudessa..
    Varmaan ainakin Caprice sedaneita 80- luvulta etsitään kissojen ja koirien kanssa.... :wink:
    On meinaan isojen rungollisten Letukoiden jälkeläinen suoraan alenevassa polvessa.. 8)
    PT cruiserikin saattavi olla haluttu harraste peli noin vuonna 2015... :rotfl:
     
  2. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    gm farkut ja aspenit
     
  3. Joe Massey

    Joe Massey 1st gear

    Rehellisesti sanottuna...ei mikään.
     
  4. Stingray

    Stingray Gearhead

    Jep jep, Caprice sedani on mullakin tallissa tallessa. Mutta nuo uudemmat, PT:t, Neonit jne. korealaisista nyt puhumattakaan on varmaan kahden- kolmenkymmenen vuoden ikäisinä niin täynnä sähkövikaa ja ruostetta, että tuskimpa kovin moni harrastepeleiksi säästyy. On meinaan hiukan eri määrä vaikka iän myötä löystyviä liittimiä jossain '02 PT:ssä kuin vuoden '67 Valiantissa.
     
  5. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Ei varmaan ihan lähitulevaisuudessa noi yllä olevat..

    Mutta ehkä kahdeksankymmentä luvun taitteen "urheilulliset" autot. Camarot,firebirdit,regalit jne kaksioviset missä jonkinlainen bensiini kahdeksikko ja takaveto.
     
  6. mörkö

    mörkö Gearhead

    Rupee vissiin olemaan vähän halutumpia jo nämä takavetoiset..
    Camarot yms. ovat aina olleet suht haluttuja ainakin Mörön mielestä..
    Vaikuttaa, että melkein kaikki 60-luvun Amerikan autot ovat nykyään paljon halutumpia kun muutama vuosi sitten... Ja selvästi ovat hinnakkaampiakin..
     
  7. Minusta tuntuu että haluttuja ovat skylinet ja muut erikoisemmat kiinanpommit.
     
  8. bdr529

    bdr529 1st gear

    Uutenakaan Neonia ei paljon jostain eurojapsimaailmanautosta erottanut joten se ei arvattavasti kolahda kovin monelle jatkossakaan.

    Kaikki takavetoiset/kasimoottoriset/rungolliset tulevat joskus vielä takuuvarmasti nostalgikkojen kestosuosikeiksi. Myös joku 90-luvun alun Bonneville edustaa vielä aitoamerikkalaista kaikki-varusteet-ja plyyssisoffa -henkeä erilaisesta tekniikka-ajattelustaan huolimatta. Kuten nykyvanit ja pickupitkin.

    Sanoisin että PT:llä (ja muilla tila-autoilla) tulee olemaan leppäjeeppien kohtalo. Ensin paljon kilometrejä yrityskäytössä, sitten käytettynä lapsiperheen halpana ja tilavana kakkosautona. Lopulta maaseudulle teinitunaajien lauluautoksi ja viimein paaliin kun ei räpellettynä kelpaa enää kenellekään.

    Harrastekäyttöön säilyvät jatkossa ainoastaan ne joiden ensimmäinen omistaja oli vanha pappa joka teetti huollot säännöllisesti, huolehti ruostesuojauksista ja säilytti tallissa.
     
  9. Terosu

    Terosu 1st gear

    Ihan varmaan joskus joka ikinen nykyauto tulee olemaan erikoista. On isäkin harmitellu joskus, kun 40-50-luvun autoja on vieny romuttamolle tai muuten hävittäny kun niillä sillon ei ollu arvoa, keski-ikäisiä perusautoja joita kukaan ei oikeen halunnu. Joko nykyisin haluais? Tai 20-30-luvun kantti-Fordit joita 50-luvulla laitettiin romurallissa paskaksi? Nyt haetaan kovalla vaivalla jenkeistä ruosteisia raatoja ja maksetaan tonneissa.

    Aivan salettivarmaa että jokaikinen auto kerää jotain antiikki/nostalgia-arvoa iän mukaan, eri asia on kuinka paljon nykyautoja säästyy tulevaisuuteen... Mut jos ny jenkeistä puhutaan niin eiköhän GM STW oo aika kova sana, niitä jää kuitenkin sen verran monta romuttamisen jälkeenkin että kulttistatus kasvanee entisestään, muttei kuitenkaan mitään tusina-autoja enää oo pian.
     
  10. Tupis

    Tupis 3rd gear

    90-luvun alun Bonneville on jo etuvetoinen.
    Prowler tulee olemaan yksi harvinaisuus ja varmaan myös Viper saa harrastearvoa.
     
  11. Joe Massey

    Joe Massey 1st gear

    Mitä ketäkin pitää klassikkona. :odroll: :odroll:
     
  12. Pepew

    Pepew 1st gear

    Kallistun samalle kantille Mr.Masseyn kanssa. On tullut ennenkin mietittyä että mistä ns.liian uusista ja /tai turhista vehkeistä tulee haluttuja pelejä.

    Aina olen päätynyt siihen etten ole yhtään keksinyt, nää on niin sieluttomia vehkeitä.
     
  13. GS RIVIERA 68

    GS RIVIERA 68 3rd gear

    Muistan helvetin hyvin -70 luvulla kun noita vanhempia autoja survottiin ihan huvikseen,,,Kellekkään ei tullu mieleen että jotkut MOPILISTIT kaipailis noita joskus.Ittekin vein romuun -50 luvun VW kalustoo,oopelia ja Foordia,kerran tuossa Ikurin kaatopaikalla ollessa ajoi äijä Opel Rekord kupeen siihen ja kysy kuka ottaa nimiinsä :eek: kelleen ei kelvannu ja isäntä otti kilvet ja häipyi!Sitten kaatopaikkavahti paino TANALLA yli.Nythän näitä elvytellään pahoista harsoista ajoon ja hintaakin näkyy olevan.Ihan sama tulee toistuun NYT-80 luvun autoissa :soosoo:
     
  14. Joe Massey

    Joe Massey 1st gear

    On noi valmistusmäärätkin eri planeetalta 50-luvun kuin 80-luvun autoissa. Että ei mulle noista leppäjeepeistä tule klassikoita.
     
  15. Alkuperäiseen palaten, tuntuu siltä, että -78 uudemmat on nykyäänkin vielä käyttisharrasteita, ainakin suurelta osin. Omasta mielestä muutamia taltioimisen arvosia olis seuraavat: MoPareista joku -89 F-Body, 81-83 Imperial, n. -79 Maxi Van, GLH (Shelby), GM:mistä -78 Seville, umpipätkävani, aito STW 8h, GN, FoMoCoista Lincci, sedan LTD ja erikoisemmat Mustangit (SVO, GT 350, Cobra), AMC Eagle, Checker 267 -82. Onhan noita ja varmaan paljon muitakin.
     
  16. dodgevipersrt10

    dodgevipersrt10 1st gear

    Itse veikkailisin, että Corvetet, viperit, mustangit jne tällä hetkellä hieman kalliimmat autot. jotka vielä halpenevat ja joiden määrä vähenee tulevat olemaan suosittuja parinkymmenen vuoden päästä. Esimerkiksi 80-luvun veten saa nyt noin 10000-20000€:lla, mutta uskon että 10 vuoden kuluttua niiden hinta nousee ja ksyntä kasvaa
     
  17. bdr529

    bdr529 1st gear

    Niinpä kirjoitinkin: "Myös Bonneville - erilaisesta tekniikka-ajattelustaan huolimatta".
     
  18. human62

    human62 1st gear

    Tulevaisuudessa harrasteauto on museossa, ajo on kiellettyä saasteiden takia. Toki sähkömoottoriversioilla voi ajaa(vaihdettu sähkömoottori alkuperäisen mosan tilalle, moottorin ääni nauhotettu... :lol: )

    Samankaltaisia keräilykappaleita ei tule kuin 50 luvun lopun autot, paitsi että monia tehdään jo uusiksi ja ne sitten voivat olla myös keräilykappaleita.
    Toki monista tavallisista malleista tulee harvinaisia, kun kaikki nykyään menee sulattoon :cry:
     
  19. Otto

    Otto Gearhead

    Buick Grand National.

    Vai liekö se jo?
     
  20. Crhyslerin 300 sarjaa veikkaisin kiinnostavaksi niin M kuin C mallit... Muotoilu on jotain massasta poikkeavaa ja tekniikat mielenkiintoisia parhaimmissa varustelutason yksilöissä.
     

Kerro tästä muillekin!