Tuli tässä mieleen, että

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Swinger, 16.2.2004.

  1. Swinger

    Swinger Gearhead

    Pää on ihan vitun kipee tällä hetkellä!
    Mutta asiaan, olen tässä muutamaan myynti ilmoitukseen kirjoittanut mielipiteeni erääntyyppisistä ihmisistä, mutta en ole oikein saanut vielä vastakaikua heidän ajatuksistaan, joten.. jos joku on myymässä autoaan esim hintaan 10 000euroa, mikä varmaan on myyjästä hyvä hinta, niin miksi " eräiden " pitää mennä kirjoittelemaan sinne kuinka kallis hänen auto on ja ei se oo puoliskaan tuon arvoinen, voi helvetti että vituttaa tommonen lässytys. Eli minkä takia sinne pitää mennä kirjoittelemaan tuollaisia vaikkei ole edes ostamassa ko. autoa?? Sitten auton hintapyynti on esim 3000euroa / asiallinen tarjous, niin onko tämän sivuston käyttäjien mielestä 500euroa asiallinen tarjous??? jos on niin vaikenen siitä asiasta lopullisesti!!
    Vituttaa tollainen toisen ihmisen / auton arvon aliarvioiminen. Mun mielestä harraste autolle tai merkille/mallille ei voi asettaa jotain tiettyä hintaa, koska se auto on toisen mielestä kallis, mutta toisen mielestä täysi paska, jonka arvo ei ole kuin puupenni, mutta tarviiko sitä mennä jonkun myynti ilmoituksia pilaamaan sen takia, ettei itse arvosta autoa?
     
  2. barfly

    barfly Gearhead

    Joidenkin mielestä on kivaa mollata toisia ja heidän harrastepelejään.
    Eli normaali toisten huomioonottaminen ja kunnioitus on näiltä "kavereilta" hukassa tai sitten he ovat katkeria, kun ei omat varat riitä ko. autoon.
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Lyhyesti sanottuna: täysin samaa mieltä. Oliskin hyvä jos edes täällä OD:lla homma pysyis asiallisena :smile:
     
  4. herrakani

    herrakani 1st gear

    Myihän se yks elämäntapaintiaani aikanaan 500mk vai 1000mk:n hampurilaisiakin. Ihan vaan siks, että jotkut haluaa kokeilla, että onko 1000mk:n hampurilainen parempi kun 20mk:n hampurilainen.

    Tuossa tapauksessa tuskin oli, mutta luulisin ainakin, että esimerkiksi 500 euron el camino, 3000 euron el camino ja 25000 euron el camino on ihan eri ostajakunnan ja viimeistelytason autoja.

    Mua ärsyttää myös tyypit, jotka pyytää jostain osasta sata, viissataa, tai ihan mitä vaan, tietämättä mukamas tuon taivaallista koko osasta. "emmä tiijä missä se on ollu" "kaveri sitä myy, mä vaan tulin antamaan sen pois".. Kumminkin hinnan on osannu kattoa suurinpiirtein samaks, mitä summitti myy uutena. Ärh.
     
  5. 454SS

    454SS 3rd gear

    Harrasteautot on harrasteautoja ja niiden hintaa on mahdoton näkemättä arvioida. Eri juttu on sitten käyttöautot, joita näkee täälläkin myynnissä aivan poskettoman kovilla hinnoilla. Toki näissäkin on eri kuntoisia yksilöitä, mutta mua ei ainakaan kiinnosta edes lähteä katsomaan reilusti ylihintaiselta vaikuttavaa kinneriä.
     
  6. 63impala

    63impala 1st gear

    Kyllä ajoneuvojen myyminen tällä foorumilla vaatii paljon masokistin luonnetta. Nää satasen tarjoojat kun harvemmin kyselee erityispiirteitä ajoneuvosta ja tuntuukin siltä, että edes sitä satasta ei niiltä löytyisi. Kannattaako epärealistisilla tarjouksilla pönkittää omaa huonoa egoaan samalla pilaten muiden kauppoja?? Ajoneuvon hankinnassa todellinen arvo selviää vasta koeajojen ym. perusteella, etenkin jos hinta on tuhansissa. Pilkkatarjouksilla saatetaan myös edesauttaa kaluston siirtymistä ruotsiin, jolloin jäljelle jääneen kaluston hinta täällä pompsahtaa vielä korkeemmalle. Hmm, mullahan on kalustoa, pitäisikös odotella tovi hintojen nousua...
     
  7. Ranchero-78

    Ranchero-78 1st gear

    Minua joskus ihmetyttää joidenkin myyjien ilmoitteluissa se että jos pyydetään varmaankin asiallista hintaa mutta sellaista että välttämättä ei mene kaupaksi ihan jokapojalle niin parin päivän päästä myyjä hosuu että "mikä on kuin ei kelpaa??"

    Vastaavaa saattaa tietty sattua sellaisissakin kohteissa missä hinta on matala mutta ylihinnoiteltu silti. Aika selkeetä lienee että suurin osa on ns. persaukisia (minäkin lukeudun näihin :smile:) ja sitä myöten tavarat joiden arvo on pieni ja hinta on asiallinen kiinostaa eniten.
    Esim. jos kyse on vaikka Holley 600 kaasarista niin itse olen kiinostuneempi 100€ perusrempan tarvitsevasta kaasarista kuin uudehkosta 200€ kaasarista, se vaan on tätä persaukisuutta, tilillä ei loju tuhatta euroa siihen että voisi ostaa kiinostavia vempeleitä.

    Tylsäähän se on jos 10000€ laitteesta tulee 500€ tarjous mutta jos myyjä on "uppinut" ilmoitusta jo jonkin aikaa niin 50% on jo semmonen mitä voi tarjota :smile:
     
  8. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Tällaisen keskustelupalstan kautta on helppoa kommentoida asioita liiankin kärkevästi koska ei tarvitse olla kasvokkain vastapelurin kanssa, sen voi tehdä jopa ilman nimimerkkiäkin jos haluaa.

    Sama koskee myynti-ilmoituksia.
    Kannattanee sekä myyjän, että lukijoiden jättää omaan arvoonsa nämä ”viidensadan tarjoukset”

    Myyjällehän se olisi kaikkein helpointa, kun laittaa ilmoituksen:
    ”auto, 3000E”
    Ostaja vastaa:
    ”kyllä kiitos, maksan haluamasi hinnan, milloin saan käydä auton hakemassa?”

    Fakta on kuitenkin, että kauppa syntyy vasta kun molemmat, sekä myyjä, että ostaja katsovat että hinta vastaa tuotteen arvoa. Kukin henkilökohtaisesti antaa arvostuksensa eri kriiteereillä, mitä ne nyt sitten kullekin ovat.
    Itse en ainakaan autosta tee kauppaa, näkemättä sitä. Ja jos auto oikeasti kiinnostaa mutta myyjälle heittää ensin polkutarjouksen, voi olla varma, että ei se ainakaan helpota yhteiseen ymmärrykseen pääsemistä.
    Ei kai kukaan normaalilla järjellä varustettu OIKEASTI luule, että 3000E:n pyyntiin saa uppoamaan 500E:n tarjouksen!!!

    Tällä harrastuksen alalla autoja on niin erilaisia ja rahaa voi laittaa autoon uskomattomia määriä. Myyjätkin voisivat useassa ilmoituksessa selkeämmin ilmoittaa, minkälaiseesta autosta on kyse ja mistä hintaluokasta edes puhutaan. Eikä auton myyntiä haittaisi jos ilmoituksesta selviää miten autosta saa lisätietoa, jos autosta oikeasti kiinnostunut haluisi vaikka jutella henkilökohtaisesti.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Rupee yrittäjäksi, niin alimitoitetut tarjoukset ja vinoilu hinnoista ei enää nappaa.

    Itse joutuu aina sillointällöin kuuntelemaan silkkaa p-vinoilua jotain ostohalukailta..

    Kun veroon meneen tuotteen hinnasta 22% ja oma kate ei jää kummoiseksi, oppii pistämään noi mankujat suoraan ajatusten öö-mappiin.

    Jos ei pokka kestä myydä, niin älä myy. Annan homma ammattilaiselle, jota ei yhtään nypi noin "maksan puolet" ota tai jätä-hemmot.. Kundeille vaan toteaa, että jätän, kiitos, niin siihen jäävät. Mitäs märehtimistä tossa oikein on? Jos ostajalle tuote ei kelpaa, niin ei kelpaa. Ehkä se kelpaa jollekin muulle. Ei maailmasta ihmiset lopu..
     
  10. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Ehkä pitäisi laittaa nämä myynti-ilmoitukset "lukkoon", eli siten, että vastauksia niihin ei voi kirjoittaa. Korkeintaan ilmon laittaja saisi muokata/upata omaa tuotostaan.

    Miksi näin? No, harvemmalla persaukisella tarjoajalla/vittuilijalla on pokkaa esim. soittaa, tekstata tahi edes mailata omia "saat suihinoton Kesoilin vessassa" tarjouksiaan :grin: Tosin sittenhän tämä olisi kuin KePö...mutta en mä ainakaan ole koskaan saanut yhtään paskanjauhaja-viestiä KePö:n kautta :wink:

    -JJ-
     
  11. dean66

    dean66 Gearhead

    kohtuullisen hyvä idea.

    lisäksi vielä tulisi tavaksi kertoa yhdellä kertaa kaikki olennainen ajoneuvosta, tai sitten mailitse käytävissä jatkouteluissa.

    nimittäin mikään ei ole niin turhaa kuin sellaisen ilmoitus-säikeen lukeminen, jossa on lähes pelkästään up-viestejä tai täysin asiattomia (siis persoonien, jotka ei todellisuudessa ole minkäänlaisissa ostoaikeissa) tarjouksia.

    ystävällismielisen kaupankäynnin puolesta,

    arto:)
    ps. myykää nyt joku se tehostimen pumppu minulle, pliis
     
  12. Dodge74

    Dodge74 1st gear

    jos kaikki käyttäjät olisivat rekisteroityneitä niin olettaisin että tuommoiset hairiö viestit vähenisivät huomattavasti/loppuisivat.
     
  13. OpaS

    OpaS Gearhead

    No eihän tuonne rompetorille nimettömänä voi kirjoittaa, mutta kusipäisenä nimimerkillisenä valitettavasti kyllä. Miettikääs mitä se olis jos sinnekään ei vaadittais rekisteröitymistä...
     
  14. Micky

    Micky Gearhead

    eihän nykyään saa mitään myytyä kun tarvis olla kokoajan ottamassa kuvia...onko kuvia..kuvia...kuvia...täs o penkki rikki...kauhee hinta..... aaaaargh!!!...onhan ne kuvat tietty mukava lisä innostaja MUTTA....ihmiset vaativat liikaa vanhoilta autoilta nykypäivänä ja kaiken lisäksi kaikki pitäisi saada ilmaiseksi!!!...halvalla et voi uutta vastaavaa autoa saada ellei myyjä ole täysi taulapää!

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Micky 2004-02-17 15:06 ]</font>
     
  15. padepski

    padepski 1st gear

    no onko kukaan sattumoisin kuullut semmosista myyjistä että jos kysyt puhelimessa siltä että minkä kuntonen se ko. auto on nii myyjä saattaa vastata että "korissa pintaruostetta ja kone pirteässä kunnossa!" mut sit ku sinä matkustat 500km kahtomaan sitä autoa nii siinä on hyvällä tuurilla kori romis kunnossa ja kone huohottaa nii paljo ettei öljyn täyttö korkki pysy paikallaan...että siltä pohjalta...:smile:
     
  16. Ranchero-78

    Ranchero-78 1st gear

    Kyllä, olin halpaa oldsia ostattelemassa ja sitten tuntu katsomisen arvoinen olevan 200 kilsan päässä. Puhelimessa yritin saada just mahdollisimman tarkkaan auton kunnosta tietoa. Vaikutti hyvältä ja eikun korpeen ajamaan... auto oli ihan kauhistus, hirveesti lommoja ja ruokottoman näkönen kokonaisuudessaan, pyyntö oli 2000€... arvatkaa hatuttiko.. tarjosin 600€ mutta en olisi kyllä silläkään ottanut. Ilmoitus oli kepössä ja satuimpa löytämään samasta autosta vanhemman ilmoituksen. Tekstissä komeili "tästä hyvä lauluauto" teksti oli tuoreemmassa ilmoituksessa jostain syystä jätetty pois. Seuraavan kerran jos joutuu matkaa tekemään jokun auton perässä ja myyjä valehtelee yhtä pahasti niin saatampa senkan ottaa nenästä.
     

Kerro tästä muillekin!